Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت شهر تهران طی پیامی از مردم برای شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت شهر تهران از مردم فرهنگ دوست پایتخت دعوت به شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام ایشان چنین آمده است:

 

قال امیرالمومنین علی(ع):

مَنْ تَسَلَّي بِالْكُتُبِ لَمْ تَفُتْهُ سَلْوَةٌ

هرکس که با کتابها آرامش یابد. راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد

غررالحکم ص233

آنگاه که خداوند تبارک و تعالی معجزه ی خود را در قالب کتاب عظیم الشأن قرآن متجلی می سازد، اهمیت کتاب وکتابخوانی بر هیچ مسلمان مؤمنی پوشیده نخواهد بود،دانشمندان ومتفکران مسلمان از دیرباز با تالیفات گرانقدر ونشر معارف اسلامی شیفتگان نور و رهروان راستی ورستگاری را ازنعمت ارزشمند کتابخوانی بهره مند ساخته اند.

درادبیات دینی ما نیز همواره توجه ویژه ای به امر مطالعه شده واین فرهنگ تا آن اندازه مورد توجه فرزانگان وتربیت یافتگان مکتب ما واقع شده که علمای ما بالاترین عمل در شبهای قدر را مطالعه دانسته اند، مطالعه وتحقیق وتلاش برای افزایش سطح دانش ازآموزه های مکتب وحدانی ماست.

اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت برگزاری پنج دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و استقبال  اعضای کتابخانه ها و عموم مردم از نکات قابل توجه این جشنواره  می باشد .

  ضمن قدردانی ازمتولیان و دست اندرکاران برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، از مردم بصیر وشریف دعوت می نمایم  در این ماه مبارک   که  از زیارت مضجع شریف شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)  و حضرت فاطمه معصومه (س)  به صورت حضوری محروم هستیم با مطالعه منابع ارزشمند این جشنواره که متناسب با همه گروه های سنی به صورت مجازی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است، با سیره ی عملی زندگی اهل بیت علیهم السلام مأنوس گردیم و از آن ارواح طبیه جهت برطرف شدن رنج و محنت از جهانیان وبه ویژه مسلمانان جهان یاری بخواهیم.

امیدوارم مشعل پرفروغ کتاب در کشور ایران در جایگاه بایسته و شایسته آن قرار گرفته و ملت عزیز به ویژه نسل جوان در پرتو انوار پرفروغ کتاب و انس با آثار ارزشمند دینی،علمی و اخلاقی در مسیر رشد و تعالی کشور و ارتقا جایگاه ایران در جهان گام های بلندی بردارند و از برکات این ماه مبارک بهره مند باشند.

باآرزوی توفیق

سید محمد حسن ابوترابی

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه موقت شهر تهران دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی جشنواره کتابخوانی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • طرح «نور» اقدام بزرگ و شجاعانه نیروی انتظامی است
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر