Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن کلهری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم افزود: نصب تابلو، تجهیزات ایمنی شامل استوانه‌های ارتجاعی، چراغ‌های چشمک‌زن و رفلکتور‌های چشم‌گربه‌ای از جمله اقداماتی است که در نقاط حادثه‌خیز انجام شده‌است.

او اضافه کرد: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز باعث می‌شود توجه رانندگان به این نقاط جلب شود تا اگر برخوردی نیز صورت گرفت، قابل‌کنترل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ۱۶ نقطه حادثه‌خیز باقی‌مانده است که نقاط کم‌هزینه و زودبازده تا پایان امسال ایمن‌سازی می‌شود.

کلهری در ادامه گفت: در سال ۹۷، سه هزار و ۳۰۱ تصادف در محور‌های مواصلاتی قم رخ داد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۲ مورد خسارتی، ۶۴۰ مورد جرحی و ۱۰۹ مورد نیز تصادف منجر به فوت در صحنه بوده‌است.

او افزود: در سال ۹۸ نیز سه هزار و ۴۴۲ مورد حادثه رانندگی رخ داده‌است که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۹۰ مورد خسارتی، ۵۸۶ مورد جرحی و ۶۶ مورد نیز منجر به فوت در صحنه تصادف شده‌است.

به گفته وی، تعداد تصادفات به وقوع پیوسته و خسارتی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، به ترتیب ۴.۲۷ و ۹.۳۳ درصد افزایش‌یافته است، ولی تصادفات جاده‌ای منجر به جرح و فوت در همین مدت به ترتیب ۸.۴۴ و ۳۹.۴۵ درصد کاهش داشته‌است که نشان‌دهنده کاهش شدت تصادفات می‌باشد.

مدیرکل راهداری قم خاطرنشان کرد: درسال ۹۷، ۱۲۲ نفر و در سال ۹۸، ۸۲ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

او بیان کرد: گرچه تعداد تصادفات درسال ۹۸ افزایش‌یافته، ولی تصادفات منجر به فوت حدود ۴۰ درصد کاهش‌یافته که این مساله می‌تواند مربوط به اقدامات عدیده‌ای از جمله اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای، ارتقاء سطح ایمنی و افزایش تعداد نظارت‌ها و کنترل‌ها باشد که بخشی توسط اداره کل راهداری و بخشی دیگر نیز مربوط به دستگاه‌هایی از جمله پلیس‌راه و مرکز اورژانس ۱۱۵ بوده‌است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای راهداری قم حادثه خیز سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف میان شش دستگاه خودرو سواری در بزرگراه شهید ستاری خبر داد.
 

 سرهنگ رابعه جوانبخت درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۲۳ شب گذشته در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید ستاری، قبل از خیابان مخبری، یک تصادف میان یک دستگاه سواری تیبا، با پنج خودروی دیگر شامل یک دستگاه پراید، سواری پژو، سواری ساینا، سواری جک و پژو ۲۰۶ رخ داد.

وی با بیان اینکه در مجموع و در جریان این تصادف شش دستگاه خودرو خسارت دیدند، گفت: بلافاصله تیم منطقه پنج پلیس راهور تهران بزرگ به همراه عوامل آتش‌نشانی و نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند و به ایمن‌سازی محیط پرداختند.

جوانبخت درباره علت وقوع این حادثه گفت: کارشناسان پلیس راهور در بررسی محل حادثه متوجه شدند که این حادثه به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز توسط راننده تیبا رخ داده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدوم نداشت، گفت:‌ماموران پلیس راهور نسبت به مدیریت ترافیک در این محدوده اقدام کرده و پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند.

وی از رانندگان خواست در حین رانندگی از سرعت مجاز، تخطی نکنند و حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل خود حفظ کنند تا در صورت ترمز‌های ناگهانی شاهد وقوع چنین تصادفاتی نباشیم.

دیگر خبرها

  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان