Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا استادی، منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» گفت: از آنجایی که این سریال توسط یک برند تجاری تولید می شود، محتوای فرهنگی آن قربانی پول شده است. اگر سازندگان «پایتخت» کمک افراد فهیم را دخیل کنند، این سریال می تواند در فصل های بعدی هم ادامه پیدا کند.

رضا استادی، منتقد سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» گفت: سریالی مانند «پایتخت» که شش فصل آن ساخته شده صرفا یک سریال نمایشی که تصمیم گیری در مورد آن در اختیار تلویزیون و سازندگان آن باشد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این سریال را می توان جزء سرمایه های فرهنگی تلویزیون دانست و به جهت انعکاس فرهنگ، آداب و رسوم اصیل ایرانی اثر قابل مطالعه و بررسی قرار داد.

او ادامه داد: به همان نسبت که ما درباره سایر برنامه های فرهنگی کشورمان مانند جشنواره فیلم فجر، نمایشگاه کتاب و... صحبت می کنیم باید یک خرد جمعی درمورد ادامه ساخت سریال «پایتخت» تصمیم گیری کند.

استادی تصریح کرد: اگر تنها صدا و سیما و تیم سازنده «پایتخت» سیاست گذاری کنند درنهایت نتیجه همین فصل ششم می شود که با انتقادهای بسیاری روبه رو شد. این سریال اکنون توسط یک برند تجاری تولید می شود و چون پشتوانه مالی دارد هرکاری انجام می دهد. درصورتی که «پایتخت» به عنوان یک اثر فرهنگی باید از کمک افراد فهیم استفاده کند.

این منتقد اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ دهد بسیار مبارک است و این سریال می تواند در فصل های مختلف با ورود شخصیت های جذاب ادامه پیدا کند اما اگر همچنان محتوای فرهنگی و خط مشی کلی اثر قربانی نگاه تجاری و مادی تلویزیون شود عملا تاثیرات منفی زیادی خواهد داشت. چون در این فصل دیدیم سازندگان چیزی در چنته نداشتند و این نشان می دهد برای ادامه، نیاز به یک تیم نگارش قوی دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آداب و رسوم برنامه های فرهنگی پایتخت جشنواره فیلم فجر سرمایه سیروس مقدم محسن تنابنده روبیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد

 علی سرگزی در پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری با عنوان "سی ترمی" اظهار کرد: این جشنواره به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و فرمانداری زهک و هنرمندان این منطقه در حال اجرا است.

وی افزود: ما به عنوان متولیان فرهنگی و هنری هر برنامه‌ای که موجب شادی و نشاط دل‌های مردم شود را با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری این منطقه از سوی رهبر معظم انقلاب به تنگه احد، بیان کرد: مردمان غیور و دلاور سیستان نه تنها به گردن این استان بلکه به گردن ایران حق دارند.

وی با تاکید بر توسعه سیستان در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری ادامه داد: هر آنچه که ما انجام می‌دهیم وظیفه ما است و ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ وظیفه‌ای هم جز خدمت گذاری نداریم.

سرگزی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان چرخ فرهنگ و هنر به همت مردم و دستگاه‌های متولی فرهنگی و هنرمندان و پیشکسوتانی که ما را در این امر یاری می‌کنند در حال چرخش است.

وی با اشاره به شور و نشاط حاکم در منطقه سیستان به واسطه ورود آب، افزود: امیدواریم این موهبت الهی ادامه پیدا کند و آنچه سیستان را زنده نگه می‌دارد آب است و پس از آن فرهنگ و هنر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت