Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:44:36 GMT

۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار در زنجان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۳۳۸۶

۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار در زنجان دستگیر شدند

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سارقان که بومی نیز بودند در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس به انجام ۱۶ فقره سرقت از منازل شهر زنجان معترف شدند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر به عنوان مالخر دستگیر شد، اظهار داشت: طلاهای سرقتی از این مالخر طلا فروش کشف، مغازه پلمب و برای نامبرده نیز قرار مجرمیت صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی با اشاره به اینکه این ۲ سارق حرفه‌ای، بیشتر منازل قرار گرفته در طبقه نخست آپارتمان‌های شمالی را برای سرقت انتخاب می کردند، افزود: این ۲ متهم از طریق تراس وارد منازل مورد نظر شده و سپس دست به سرقت وجوه نقد، زیورآلات و طلاجات، گوشی موبایل، ریش تراش، تبلت، لپ تاپ و ظروف مسی، می زدند.

رییس پلیس آگاهی زنجان به عموم مردم توصیه کرد از خالی گذاشتن منازل خود در حد امکان خودداری کنند و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها بی‌تفاوت نباشند.
رحمتی، افزود: صاحبان منازل از قرار دان اقلام و اشیاء قیمتی و کم حجم، وجوه نقد و کارت‌های بانکی در مقابل دید سارقان خودداری کنند و در مسافرت‌ها و یا ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت‌های مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به سرقت نبرند.

وی تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای برای انجام سرقت یک فرصت ۲ تا ۱۰ دقیقه‌ای را در نظر می‌گیرند و اگر اشیاء قیمتی، وجوه نقد و کارت‌های بانکی، در محلی مطمئن اختفا شود در این صورت زمان طلایی از سارقان گرفته می‌شود.

رییس پلیس آگاهی زنجان، همچنین از دستگیری سه سارق خودرو در زنجان خبر داد و گفت: این سه سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار بومی نیز از فروردین ماه تاکنون، مبادرت به سرقت ۲۹ دستگاه خودروی سواری پراید مدل ۸۰ تا ۸۵ در شهر زنجان کرده بودند.

رحمتی با بیان اینکه این سارقان پس از سرقت خودرو، غالبا قطعات و محتویات درون این خودروها را برداشته و نسبت به فروش آنها اقدام می کردند، افزود: در این رابطه نیز یک مالخر شناسایی و دستگیر شد و مغازه این فرد متخلف پلمب و برای سارقان نیز قرار مجرمیت صادر شد.   

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از سرقت وسایط نقلیه، لازم است رانندگان و صاحبان خودروها از پارک و رها کردن خودروها در مکان‌های خلوت و تاریک خودداری کنند و استفاده از ابزار ترکیبی دزدگیر و قفل پدال و فرمان را نیز جدی بگیرند و در صورت امکان برق خودرو را قطع کنند.  
رحمتی با بیان اینکه اغلب این سرقت‌ها به دلیل سهل انگاری و بی احتیاطی صاحبان خودروها صورت می‌پذیرد، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود، سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا پلیس آگاهی خودرو سرقت شناسایی و دستگیر لپ تاپ سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان منزل در خدابنده ؛ در کمتر از سه ساعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ غنیمتی گفت: در پی اعلام خبر سرقت منزل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: عوامل انتظامی با مد نظر قرار دادن شیوه و شگرد سرقت در کمتر از سه ساعت ۲ سارق سابقه دار را برابر هماهنگی قضایی در مخفیگاه شان دستگیر کردند و اموال مسروقه از آنها کشف و تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی سارقان به مراجع قضایی، افزود: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد
  • سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان منزل در خدابنده ؛ در کمتر از سه ساعت
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند