Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بابل ما با رای و اعتماد مردم شریف بابل، عضو شورای شهر شدیم تا برایشان فعالیت نمائیم بعد از تغییر شهرداربابل در اواخر سال 97  یکی از داغدغه های جدی اینجانب  این بود شهردار بدون تجربه عمرانی چگونه می خواهد در این شهر کار کند ولی به مرور زمان  دغدغه ام رفع شد چون مشاهده کردم نه تنها از پروژه های عمرانی در سطح شهر کاسته نشد بلکه اقدامات و پروژه های خوبی هم در شهر اجرا شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب را سید مقیم مقیمی عضو و رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بابل در گفتگو با خبرنگار آریا دفترمازندران د شهرستان بابل اعلام کرد و گفت : واقعیت اینست در سال 98 برای اجرای پروژههای عمرانی هر نظر فنی و کارشناسی که از سوی کمیسیون فنی و عمرانی شورا برای بهتر و با کیفیت تر اجرا شدن پروژه های عمرانی به حاج حکیم شهردار بابل ارائه می شد ایشان بلافاصله به معاون فنی و عمرانی شهرداری دستور می دادند تا با نظر کارشناسی ارائه شده اقدام گردد بعنوان نمونه، بنده همیشه اعتقاد داشتم احداث جوی وسط در کوچه پس کوچه های شهر یک کارفنی و اصولی و استاندار نیست و بخاطرهمخوانی نداشتن ترکیبات سیمان و اسفالت قیر، به مرور فعالیت های انجام شده از بین می رود همین امر باعث می شود مردم معترض گردند.  اولین پیشنهاد بنده حذف جوی وسط و احداث کانال درخیابانها و اسفالت سراسری خیابانها بدون جوی وسط بود خوشبختانه این نگاه حمایتی شهردارهم باعث قوت قلب اینجانب و هم باعث استانداردسازی کوچه و پس کوچه های شهر شد و از همه مهمتر عمر اسفالت جدید به بیش از  10سال افزایش یافت.

درحال حاضر19پروژه مهم شهری دردست اجرا می باشد یعنی درشهر بابل درحال حاضر19 کارگاه عمرانی وآبادانی  فعال است :

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر  19 پروژه مهم شهری شامل   فازدو کمربندی شرقی دوم - فاز پنج جاده ساحلی - پارک سراج -   - پارک رضوانی -  نهر روباز و کانال 500- روکش اسفالت - کانال 800- پارک محله در محلات مختلف شهر از جمله دانش - کتی غربی - سینایی 20- مهدی آباد- توحید 28-  میدان فاضل - شهرک 22بهمن - پارک رضوانی - ارشاد 14 - گلستان 3 - پارک نوشیراونی - جنب ترمینال- فجر غربی 27 - کوچه شهید عموزاده انتهای حر 14 - شهرک فرهنگیان - موزیرج ارشاد 6 مهستان 10 - و گله محله اریحی 7  دردست اجرا می باشد یعنی در شهر بابل در حال حاضر 19 کارگاه عمرانی وآبادانی  فعال است .

به گفته مقیمی ، یکی از اقدام خوب شهرداری بابل در سال گذشته استفاده از پیمانکاران بومی و محلی بوده است  تا چرخه اقتصادی مالی در شهر بابل باشد متاسفانه در گذشته با استفاده از پیمانکاران غیربومی سرمایه این شهر از شهر خارج می شد .

عضو شورای شهر بابل ضمن تشکر از همکاری همه جانبه مردم شریف بابل با شورا و شهرداری این شهر خطاب به آنها چنین گفت : زمانی که بنده مسئولیت رئیس کمیسیون فنی وعمرانی شورای شهر بابل را بعهده گرفتم سعی نمودم عدالت سرلوحه کارمان باشد و خدمات به تمام مناطق شهر ارائه شود به ضرس قاطع و با آمار اعلام می نمایم خدماتی که شورا و شهرداری  در  حاشیه شهر مثل موزیرج - هفت تن - حیدرکلا و.... ارائه نموده است در طول 20 سال گذشته بی سابقه می باشد به زعم بنده این نگاه عدالت محورشورا و شهرداری بابل  جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: واقعیت اینست بخاطر وسعت زیاد شهر بابل  و کوچه پس کوچه های فراوان این شهر، شاید فعالیت های اجرا شده به چشم مردم نیاید تلاش داریم فعالیت بیشتری نمائیم تا خدمات رسانی به مردم شریف بابل بیشترازگذشته  گردد.

آقایانی که مدعی کارهای عمرانی در شعار بودند ، زمان تصدی گریشان را با فعالیت سال گذشته شهردار فعلی مقایسه نمایند:

مقیمی در پاسخ به این سئوال، بعنوان رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بابل آیا از روکش اسفالت خیابانهای شهر راضی هستید گفت: در سال گذشته 300 هزار متر مربع روکش اسفالت در خیابانهای شهر شده است به زعم بنده در شهر بابل انقلاب اسفالت رخ داده بود. به ضرس قاطع اعلام می نمایم آقایانی که مدعی کارهای عمرانی در شعار بودند ، زمان تصدی گریشان را با فعالیت سال گذشته شهردار فعلی مقایسه نمایند،  در سال گذشته 3 برابر تصدی گری شعاردهندگان ، در شهر بابل روکش اسفالت شده است که به زعم بنده بی سابقه بوده است.

رئیس کمیسون فنی وعمرانی شورای شهربابل آزاد سازی اراضی فاز پایانی کمربندی شرقی دوم این شهر را از دغدغه اصلی اش اعلام کرد و یادآورشد: یکی از دغدغه بنده و سایر اعضای محترم شورای شهر ازادسازی اراضی فاز پایانی کمربندی شرقی دوم بابل بود خوشبختانه با فعالیت صورت گرفته از سوی شورا و شهرداری یک کیلومتر از اراضی آزاد و با تلاش شهردار فعلی عملیات اجرایی فاز  پایانی در سال گذشته شروع شد ، این نوید را می دهیم مابقی اراضی  ظرف چندماه آینده تملک گردد .

وی افزود: با اتمام عملیات اجرایی فازپایانی کمربندی شرقی دوم بابل ترافیک میادین کشوری-  شهید بزاز-  شهید سلیمانی و حمزه کلا کاهش خواهد یافت.

فاز پنج جاده ساحلی یکی از مهمترین و زیباترین پروژه شهری بابل می باشد

وی در خصوص فاز پنج جاده ساحلی چنین گفت: به زعم بنده فاز پنج جاده ساحلی یکی از مهمترین و زیباترین پروژه شهری بابل می باشد چهار فاز این جاده درگذشته اجرا شد که بنده وظیفه خود می دانم از شورا و شهرداران گذشته تشکر نمایم . خوشبختانه با تلاش شهرداری و حمایت جدی شورای شهر در سال گذشته عملیات اجرایی فاز پنج جاده ساحلی شروع شده است بابهره برداری از این فاز که به زعم بنده بسیار مهم هم می باشد هم  بارترافیک ایستگاه آمل تا میدان سردار سجودی - چهارراههای  گله محله -  شهاب نیا - تندست - امیرکبیرو میادین شهید سلیمانی و بسیج کاهش خواهد یافت و هم مسافرین عزیز و مردم شریف بابل می توانند از چشم انداززیبا حاشیه رودخانه بزرگ بابلرود بهره مند شوند.

بنده ازشخص شهرداربخاطراجرای پروژه مهم ساخت پیاده راه آیت اله کریمی تشکر می نمایم:

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بابل درپاسخ به این سئوال، بعضی ها ساخت پیاده راه آیت اله کریمی را کارشناسی شده نمی دانند نظرتان در این خصوص چیست چنین گفت: بعضی ازشهروندان و حتی بعضی از همکارانم در شورا ازساخت پیاده راه آیت اله کریمی نقدی و نظری دارند ولی بنده از شخص شهردار بخاطر اجرای این پروژه مهم تشکر می نمایم. واقعیت اینست این خیابان چندسال در مرکز شهرنه تنها  رها شده بود  بلکه با تبدیل شدن به محل تجمع  حیوانات وحشی و اتفاقات ناهنجار اجتماعی ، آرامش مردم منطقه را مختل کرده بود با اجرای این پیاده راه  یک فضای مفرح و زیبا برای استراحت و تفریح مردم منطقه حمزه کلا و حسین آباد ایجاد می شود بنده از شهردار انتظار دارم در جهت تملک اراضی مابقی اقدام تا این خیابان 35 متری به بلوار حائری وصل گردد.

وی درادامه افزود: واقعیت اینست زمانی که شهرداری این شهر می خواست عملیات اجرایی پیاده راه آیت اله کریمی را شروع نماید بنده با کارشناسان ترافیکی مشورت نمودم این عزیزان عقیده داشتند در خیابانهای 35 متری که وصل به خیابانهای اصلی می شوند شتاب و سرعت ماشین ها از خیابان فرعی به اصلی باعث تصادف و ترافیک سنگین می شود ولی اجرای سنگ فرش در خیابان 35متری باعث کاهش سرعت ماشین گردیده وهمین امر باعث می شود مشکل ترافیک و تصادف  مرتفع گردد طبق نظر کارشناسان ترافیکی، این پیاده راه نه تنها مشکل ترافیکی ندارد بلکه به نفع مردم خواهد بود.

زمین پارک سراج چندین سال رها شده بود خوشبختانه شهرداری بابل درسال گذشته عملیات اجرایی این پارک را شروع نمود

وی ساخت پارک سراج را یکی دیگر از اقدامات شورا و شهرداری بابل برای افزایش سرانه فضای سبز این شهر اعلام کرد و گفت:زمین پارک سراج چندین سال رها شده بود خوشبختانه شهرداری بابل در سال گذشته عملیات اجرایی این پارک را با اعتبار 75 میلیارد ریال شروع نمود به زعم بنده این پارک یادگاری از سوی  شورا و شهرداری به مردم غرب شهر بابل می باشد.

مقیمی در ادامه از خانواده مرحوم دکتر رضوانی بخاطر اهداء زمین برای احداث پارک در بلوار مادر تشکر کرد و گفت: از خیرین شهرستان بابل انتظار داریم به کمک شورا و شهرداری برای توسعه بیشتر شهر بشتابند خوشبختانه خیرین زیادی زمین به شهرداری برای توسعه شهر اهداء کردند شورا و شهرداری تصمیم گرفتند بپاس قدردانی از همت والای خیرین شهرساز ،طرحها و پروژه های اجرایی در زمین اهدایی خیرین  بنام این عزیزان مزین گردد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بابل درپاسخ به این سئوال ، آیا از نحوه تامین روشنایی خیابانهای شهر رضایت دارید چنین گفت: به زعم بنده همه پروژههای شهر یک طرف، بحث نوسازی روشنایی سطح شهر یک طرف می باشد. واقعیت اینست در دوره گذشته وقتی بنده افتخار نمایندگی شورا در شورای کشور را داشتم همکارانم در شورای کشور به بابل سفری داشتند قریب به اتفاق این عزیزان نظرشان این بود بابل شهر ارواح است و دراین شهر یک حالت افسردگی و غمزدگی  دیده می شود! با تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم این دیدگاهها بخاطر کمبود روشنایی در سطح شهر می باشد . با اقدام خوبی که از سوی شهرداری بابل در سال گذشته برای تامین روشنایی خیابانهای شهرشد باعث گردید حتی  شب ها درخت هایی که در مسیر خیابانها کاشته شده اند به چشم بیایند. جالب اینکه  بعد از تامین روشنایی اتفاقات خوبی درسطح شهر افتاده است ، شب ها شاهد هستیم خانواده ها در سطح شهر پیاده روی می نمایند به زعم بنده با تامین روشنایی خیابانهای شهر هم فضای شهر زیبا شده است و هم خانواده ها با امنیت کامل در سطح شهر رفت و آمد می نمایند.

شهرداری بابل با آزادسازی و زیرسازی واسفالت خیابان 35 متری شهرک انقلاب به جاده گنج افروزکاهش بار ترافیک منطقه را برآورده نمود:

وی در ادامه چنین گفت: آزادسازی و زیرسازی و اسفالت خیابان 35 متری شهرک انقلاب به جاده گنج افروزو جاده ساحلی یکی از داغدغه ها و خواسته های مهم مردم منطقه کمانگرکلا بود خوشبختانه شهرداری بابل با احداث این جاده ضمن کاهش بار ترافیک منطقه ، یکی ازخواسته های  بحق مردم منطقه را برآورده نمود.

عضوشورای شهر بابل درپایان ضمن تشکر از همکاری همه جانبه مردم شریف بابل با شورا و شهرداری این شهر چنین گفت: بنده ازحکیم شهردارمحترم بابل انتظار دارم نسبت به اجرای پروژه تفریحی - ورزشی و اقامتی حاشیه غرب بابلرود اقدام نماید این پروژه زیبا از پل محمد حسن خان تا پل مرزون آباد به طول 15 کیلومتر در سه لاین باید اجرا شود. شهرداری می تواند برای اجرای این پروژه از اعتبارات ملی استفاده نماید . در این پروژه بسیارزیبا  پیست دوچرخه سواری - پیست دومیدانی و پیاده روی  و الاچیق برای استفاده مردم و مسافرین عزیز از طبیعت خدادادی بابلرود لحاظ شده است اگر این پروژه اجرا شود به زعم بنده یک یادگاری ماندگار از شورا و شهرداری به مردم این شهر خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: با آمدن درسال گذشته پروژههای اجرا شورای شهر بابل شهرداری بابل شورا و شهرداری تامین روشنایی عملیات اجرایی خیابانهای شهر سال گذشته روکش اسفالت شهر بابل مردم منطقه سطح شهر پروژه مهم چنین گفت خیابان 35 اجرا شد شهر یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان گفت: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و انتظار مردم از مسئولان هزینه کرد این اعتبارات در حوزه عمرانی و مبلمان شهری توسط شهرداری های استان است. وی افزود: سال گذشته از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان پرداخت شد.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه گاهی مبالغ پرداخته شده صرف پرداخت حقوق کارگران شده است، ادامه داد: دغدغه ما مصرف بهینه این تخصیص‌ها و جهت دهی به سمت طرح های عمرانی است.
روستا بیان کرد: انتظار می رود شهرداری های سه شهر بزرگ استان فهرستی از طرح های عمرانی برای بهبود فضای شهری ارائه دهند تا از محل آلایندگی، اعتبارات اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت