Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:44:02 GMT

مدرسه رمضانی کلام و معارف برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۴۱۶۲

مدرسه رمضانی کلام و معارف برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مدرسه رمضانی کلام و معارف به همت قرارگاه کلام حوزه علمیه خراسان و با مشارکت مؤسسات و مراکز کلامی مشهد مقدس و پایگاه کلام امامیه برگزار می‌شود.

مسئله شرور یکی از پرسش‌های کهن انسان است که به گونه‌های مختلف در تاریخ تفکر بشری مورد بحث قرار گرفته است. این مسئله حداقل با سه تقریر در کلام اسلامی، فلسفه سنتی و کلام جدید بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کلام اسلامی، شرور به صورت چالشی در برابر صفت عدل الهی و گاه حکمت الهی مطرح شده است. از این رو، این بحث تحت عنوان «فی الالم و وجه حسنه» در ضمن مباحث عدل قرار گرفته است. در فلسفه سنتی، شرور مشکلی در برابر رابطه خدا و جهان که با نظریه‌ی صدور تفسیر می شده، تلقی شده است. در کلام جدید نیز، این مسئله چالشی در برابر اصل وجود خدا است.

مدرسه رمضانی کلام و معارف طی ۱۰ جلسه، موضوع شرور را از منظر قرآن کریم، روایات امامیه، فلسفه اسلامی و فلسفه تحلیلی مورد بررسی قرار می‌دهد. زمان برگزاری این جلسات ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ لغایت ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ (در ۱۰ روز) است و مهلت ثبت‌نام ۱۵ اردیبهشت خواهد بود.

جهت ثبت نام می‌توانید اینجا کلیک کنید.

تذکرات

جلسات طبق جدول زمان‌بندی، رأس ساعت ۲۳:۳۰ آغاز می‌شود. برای شرکت در برنامه ثبت نام الزامی است. هزینه شرکت در برنامه، ۴۰ هزار تومان است. ثبت نام تا پایان روز جمعه، مشمول تخفیف خواهد بود. جلسات در پلتفرم اسکای‌روم برگزار می‌شود. کلام امامیه درباره‌ی اختلالات احتمالی این پلتفرم مسئولیتی نخواهد داشت. لینک شرکت در جلسات به همراه نام کاربری و رمز عبور روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت برای ثبت‌نام کنندگان ارسال خواهد شد. هزینه‌ی ثبت نام به افرادی که در تمام جلسات به‌صورت کامل شرکت کنند بازگردانده می‌شود. به بهترین تقریرات از مباحث و پژوهش‌های مرتبط، جوایز نفیسی از طرف حوزه علمیه خراسان اعطا می‌گردد. گواهی شرکت دوره به شرکت‌کنندگان از سوی حوزه علمیه خراسان اعطا می‌شود. در صورت بروز مشکل در فرایند ثبت نام، با بخش پشتیبانی سایت کلام امامیه مکاتبه کنید. کد خبر 4915558

منبع: مهر

کلیدواژه: نشست علمی ماه رمضان ۹۹ ماه مبارك رمضان ماه مبارك رمضان ویروس کرونا ماه رمضان ۹۹ کنفرانس بین المللی شهید مطهری قرآن دعا و نیایش شبکه چهار سیما تفسیر قرآن کاظم صدیقی نشست علمی معرفی نشریات فلسفه سازمان تبلیغات اسلامی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت طی آیین زنگ سپاس معلم که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم. 

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم. 

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتا به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز گردید که نهایتا منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد.‌ همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود