Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:08:59 GMT

دانشجویانی که بیخودی وام می گیرند!

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۴۲۵۸

دانشجویانی که بیخودی وام می گیرند!

ایسنا/مرکزی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک گفت: متاسفانه تعدادی از دانشجویان بدون اینکه نیازی به وام های دانشجویی داشته باشند، اقدام به ثبت درخواست برای گرفتن این وام ها می کنند و صرفا به جهت اینکه می بینند مبلغی در اختیار دانشجو قرار داده می شود و زمان بازپرداخت آن هم بعد از اتمام دوران تحصیل است، برای ثبت نام وام اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک گفت: متاسفانه تعدادی از دانشجویان بدون اینکه نیازی به وام های دانشجویی داشته باشند، اقدام به ثبت درخواست برای گرفتن این وام ها می کنند و صرفا به جهت اینکه می بینند مبلغی در اختیار دانشجو قرار داده می شود و زمان بازپرداخت آن هم بعد از اتمام دوران تحصیل است، برای ثبت نام وام اقدام می کنند.

مجتبی گودرزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تسهیلاتی که در نیم سال اول سال تحصیلی جاری به دانشجویان این دانشگاه پرداخت شده است، اظهار کرد: در این مدت وام های دانشجویی متنوعی از قبیل وام های شهریه، ضروری، مسکن، تغدیه و... به دانشجویان این دانشگاه پرداخت شده است که البته تمامی این وام ها در نیم سال دوم سال تحصیلی نیز در دسترس همه دانشجویان قرار دارد.

وی افزود: وام مسکن هم برای دانشجویان متاهل و هم برای دانشجویان مجرد قابل استفاده است و کسانی می توانند از این وام استفاده کنند که در شهر محل تحصیل خود اقامت داشته باشند. به طور میانگین میزان پرداخت این نوع از وام به دانشجویان متاهل در حدود 4.5 میلیون تومان است که البته این رقم بسته به شرایط دانشجو و شهر محل تحصیل اعم از کلانشهر یا شهرهای کوچک می تواند برای هر شخصی متغییر باشد. این وام در نیم سال تحصیلی گذشته به 11 نفر از دانشجویان متاهل این دانشگاه پرداخت شده است.

وی افزود: خوشبختانه صندوق رفاه دانشجویان در پرداخت وام های شهریه و ضروری به دانشجویان این دانشگاه تاکنون کاملا حمایت کرده است و مبالغ مورد نظر را به صورت صد در صد به ما تخصیص داده است.

وی در ادامه با اشاره به وام هایی که در نیم سال تحصیلی گذشته در اختیار دانشجویان قرار گرفته است، گفت: در نیم سال تحصیلی سال گذشته 152 فقره وام مسکن، 228 فقره وام تحصیلی، 90 فقره وام ضروری، 196 فقره وام تغذیه، سه فقره وام ازدواج و 21 فقره وام عتبات در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. مبلغ وام های شهریه و مسکن هر کدام 450 هزار تومان است که به طور مستقیم به حساب دانشجو واریز می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک بیان کرد: همچنین در نیم سال تحصیلی جاری 180 وام تحصیلی با مجموع 875 میلیون ریال، 40 وام مسکن با مجموع 380 میلیون ریال و 17 وام ضروری با مجموع 175 میلیون ریال به دانشجویان پرداخت شده است. تعدادی وام تغذیه نیز به دانشجویان پرداخت شده است که مبلغ این وام به طور مستقیم از حساب دانشگاه به حساب ژتون تغذیه دانشجویان واریز می شود و پول مستقیما به دست دانشجو نمی رسد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک گفت: در حال حاضر حدود 23 وام متنوع برای دانشجویان در دسترس است و از آنجاکه تعداد زیادی از این وام ها برای همه دانشجویان قابلیت استفاده ندارند، صندوق رفاه دانشجویان سعی دارد تعداد این وام ها را کم و شیوه پرداخت آنها را نیز هدفمندتر از گذشته کند.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از دانشجویان بدون اینکه نیازی به مبلغ این تسهیلات داشته باشند اقدام به گرفتن این وام ها می کنند و صرفا به جهت اینکه می بینند رقمی در اختیار دانشجو قرار داده می شود و زمان بازپرداخت آن هم بعد از اتمام دوران تحصیل است، برای ثبت نام وام اقدام می کنند. دانشگاه بر همین اساس قبل از پرداخت قطعی وام به دانشجویان بررسی های لازم را انجام می دهد و این طور نیست که اسم هرکسی که برای وام ثبت نام می کند برای پرداخت وام به مرکز ارسال شود.

گودرزی تاکید کرد: دانشگاه دارای بودجه مشخصی برای وام های دانشجویی است و برای اینکه این وام ها در اختیار کسانی که نیاز بیشتری دارند قرار بگیرد، خود دانشگاه قبل از ارسال اسامی به تهران، بین دانشجویان غربالگری می کند؛ هرچند دانشگاه سعی دارد به همه کسانی که متقاضی وام هستند مبلغ وام را پرداخت کند، اما به دلیل سقف مشخصی که صندوق رفاه برای هر دانشگاه در نظر گرفته است، ممکن است پرداخت وام به همه دانشجویان ممکن نباشد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: متاسفانه عده ای هستند که به این وام ها نیاز دارند، اما نمی توانند تعهد محضری لازم را برای وام تهیه کنند و همین امر معمولا باعث می شود که کسانی که مشکل بیشتری دارند، در دریافت وام هم با مشکل بیشتری مواجه باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وام دانشجويي دانشگاه صنعتی اراک استانی علمی و آموزشی نیم سال تحصیلی اختیار دانشجو وام های دانشجویی پرداخت شده داشته باشند وام ها فقره وام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095421

دیگر خبرها

  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا