Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نمایش و فروش آنلاین آثار بهزاد شیشه گران (نقاش طراح و گرافیست) این روزها در اینستاگرام گالری ویستا در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه آنلاین منتخبی از آثار بهزاد شیشه گران که در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ خلق شده‌اند به تماشاست.

بهزاد شیشه گران متولد ۱۳۳۱ که برنده اولین بینال نقاشان ایران در سال ۱۳۷۰ است، در سال‌های اخیر حضور بسیار پررنگی در عرصه گرافیک ایران داشته و ۲۵ مجموعه نقاشی، طراحی و گرافیک در ۲۶ نمایش انفرادی و ۱۷۰ نمایش گروهی ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام کامرانی در توصیف این نمایشگاه آنلاین نوشته است: نقاشى‌های بهزاد شیشه گران از آثار پیکره‌ای تا انتزاع کامل را شامل می‌شوند. او به فرم و ترکیب بندی آثارش اهمیتی ویژه می‌دهد و در عین حال رفتارهای رنگی و شکلی متنوعی را آثارش هویدا می‌کند. مجموعه تختی او از جمله پیشروترین آثاری است که در مورد این شمایل معاصر انجام گرفته است . او در آثاری که بین سال‌های ۱۳۹۲تا ١٣٩٥ انجام گرفته است، دست بافت‌ها و قالی‌های عشایری با نقش‌هایشان را تداعی می‌کند بی اینکه تقلیدگر آنها باشد . آثاری از خطاطی نیز در این مجموعه دیده می‌شود اما رفتار شیشه گران مانند نقاشان مدرن ( از مارک روتکو تا هنرمندان متاخری مانند پاتریک هرون)، جایگاه و تنوع بخشیدن به این نشانه‌هاست تا جایی که آنها به منظره هم دگردیسی می‌یابند. شیشه گران در عین اینکه طراح زبر دستی است رنگ پرداز بی پروایی نیز به حساب می‌آید و نقاشی‌های این دوره‌اش ظرفیت‌های تزیینی هنر ایرانی را در کنار قابلیت‌های شناخت فرم‌ها و استفاده تازه از آنها به نمایش در می‌آورد.

این نمایشگاه تا نوزدهم اردیبهشت در اینستاگرام گالری ویستا به تماشا است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اینستاگرام گالری ویستا نمایش آنلاین بهزاد شیشه گران بهزاد شیشه گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج

اسعد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک فرارسیدن میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: نقش آفرینی و حضور دختران و زنان این سرزمین در طول دوران انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن ویژگی‌های یک زن مسلمان ایرانی و کمک در توسعه کشور و استان بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف علمی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، سیاسی و اقتصادی، ورزشی و اجتماعی نشان از توجه جدی نظام اسلامی به جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی است.

فرهادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم امروز بانوان هنرمند در رشته‌های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

فرهادی در ادامه به نمایشگاه سیاه قلم بانوان هنرجوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می‌دهند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می‌شود ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

بانو فرنوش درخشانی مدرس کلاس‌های سیاه قلم حوزه هنری دانش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاه قلم از مبتدی تا حرفه‌ای در آموزشگاه‌های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صدها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی و حضور در برنامه‌های مختلف هنری بخشی از موفقیت‌های این بانوی هنرمند محسوب می‌شود.

کلاس‌های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دایر است.

کد خبر 6096981

دیگر خبرها

  • خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور