Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:37:58 GMT

هایکو ماس: محدودیت‌ سفرهای خارجی به قوت خود باقی ‌است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۴۶۳۷

هایکو ماس: محدودیت‌ سفرهای خارجی به قوت خود باقی ‌است

به گزارش زوز یکشنبه خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت: تنها زمانی که مردم بتوانند نه تنها به خارج سفر کنند، بلکه با امنیت کافی نیز بازگردند هشدارهای سفر را کاهش می دهیم.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات (SPD) در گفت وگو با گروه رسانه ای فونکه (Funke) با بیان این که برداشتن محدودیت ها نباید سریع اتفاق بیافتد افزود: ما نمی توانیم و نمی خواهیم یک چهارم میلیون نفر را در تعطیلات تابستان برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان آنگلا مرکل و نخست وزیران ایالت های فدرال در فروردین ماه تصمیم به اجرای محدودیت های گسترده از جمله آزادی جابجایی به دلیل شیوع کرونا گرفتند. هرچند برخی از این محدودیت ها در حال حاضر برداشته شده است، اما محدودیت های تماس هنوز هم اعمال می شود.

همچنین هشدار سفر به سراسر جهان از سوی وزارت خارجه آلمان همچنان به قوت خود باقی است و آن را در روز چهارشنبه تا نیمه ژوئن (اواخر خرداد) تمدید کرده و از سوی دیگر تعطیلات تابستانی در برخی ایالت ها در پایان ماه ژوئن آغاز می شود.

این در حالی است که چند صد نفر روز شنبه برای اعتراض به این شرایط، به خیابانهای برلین آمدند. در یک راهپیمایی مشابه در اشتوتگارت نیز حدود ۵ هزار نفر تظاهرات کردند و حرکت های اعتراضی مشابه کم و بیش در شهرهای دیگر آلمان نیز انجام گرفته است.

وزیر خارجه آلمان پیشتر نیز یادآور شده بود که امسال خبری از تعطیلاتی عادی در سواحلی که پر از گردشگر هستند چه در اروپا و چه در دیگر کشورهای جهان نیست.

به گفته وی اکنون باید در این باره که آیا اصلا شرایط و چارچوبی برای اجازه دادن به شهروندان برای سفر کردن به دیگر کشورها وجود دارد، تصمیم‌گیری کرد.

ماس به بزرگترین عملیات آلمان برای بازگرداندن شهروندان این کشور که در اثر شیوع کرونا، لغو پروازها و بستن مرزها در خارج از آلمان زمین‌گیر شده بودند، اشاره کرد و گفت قرار نیست بار دیگر چنین عملیاتی برای بازگرداندن شهروندان اجرا شود.

در عملیات وزارت خارجه آلمان که پس از شیوع کرونا اجرا شد، با حدود ۲۵۰ پرواز از ۶۲ کشور جهان در حدود ۵ هزار شهروند اروپایی و بیش از ۲۴۰ هزار شهروند آلمانی به کشورهای خود بازگشتند.

برچسب‌ها ویروس کرونا هایکو ماس آلمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هایکو ماس آلمان ویروس کرونا هایکو ماس آلمان خارجه آلمان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش از آن رئیس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای سریلانکا و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

کد خبر 847166 برچسب‌ها خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد