Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق باشنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: کلاس‌های حضوری برای دانش آموزانی برگزار می‌شود که از شرایط مالی مناسب و دسترسی به اینترنت برای شرکت در کلاس های مجازی محرومند.

وی افزود: علاوه بر روستای "بارگ" بسیاری از روستاهای عشایری شهرستان قصرقند به دلیل عدم دسترسی به اینترنت امکان شرکت دانش آموزان در کلاس‌های مجازی غیرممکن است و اگر همکاری معلمان این مناطق نباشد این دانش آموزان از تحصیل باز می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشنده ادامه داد: بعضی از دانش آموزان روستاهای حوزه کاجو و لاشارکاهی به دلیل مشکلات موجود از تحصیل باز مانده‌اند ولی در بسیاری از روستاها معلمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس درس حضور پیدا کرده و نهایت تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.

باشنده با اشاره به برپایی کلاس‌های حضوری در ایام تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا ادامه داد: این کلاس‌ها حضور 10 دانش آموز و با رضایت اولیا در مدرسه احمد خمینی "روستای بارگ" برگزار می‌شود و به خصوص برای دانش‌آموزان پایه اول و دوم از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که نباید امر آموزش به آنها متوقف شود.

این معلم منطقه عشایری اضافه کرد: روزانه 80 کیلومتر مسیر روستایی ناهموار را با خودروی شخصی برای حضور در کلاس درس طی می‌کنم و خوشحالم که در این شرایط سخت می‌توانم در 5 پایه تحصیلی به آموزش شاگردانم کمک کنم.

باشنده عنوان کرد: اکثر خانواده های روستاهای منطقه در وضعیت مالی پایینی قرار دارند و درآمد آنها بیشتر از طریق حصیر بافی است و طی سال‌های گذشته دانش آموزان زیادی به دلیل همین شرایط مالی نامناسب ترک تحصیل کردند.

وی ادامه داد: وقتی وزات آموزش و پرورش اعلام کرد کلاس‌ها باید از طریق فضای مجازی برگزار شود بسیاری از والدین نگران شدند چرا که نه تلفن همراه و نه دسترسی به اینترنت داشتند و همین باعث شد که  کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

باشنده در پایان گفت: خدا را شکر تاکنون اهالی این مناطق به بیماری کرونا دچار نشده اند و امیدوارم با رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم این بیماری هر چه زودتر در کشور ریشه کن شود و همه چیز به شرایط عادی برگردد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان اینترنت دانش آموزان مدرسه روستا دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها