Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@19:33:00 GMT

انتقاد از منتفی شدن تأمین پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۴۷۷۷

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی برای مالکین ساختمان پلاسکو استثنا قائل شده و تأمین پارکینگ کافی برای این ملک منتفی کرده است.

به گزارش مهر، زهرا صدراعظم نوری، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به گرامیداشت مقام معلم و روز کارگر، گفت: از وزیر راه و شهرسازی گله مندم و مراتب اعتراض خود را به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مطابق بند ٦ طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری "تأمین پارکینگ" در پروانه‌های ساختمانی هر یک از کاربری‌ها، برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است.

نوری گفت: همچنین مطابق تبصره ١٠ طرح تفصیلی "کلیه ادارات، ارگان‌ها، نهادها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و غیر دولتی و بیمارستان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و فروشگاه‌های بزرگ با عملکردهای گوناگون که مراجعین زیادی دارند در زمان احداث و یا تجدید بنا و یا ساماندهی فضاهای خود ملزم به تأمین پارکینگ هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسکو بدون اخذ پروانه ساختمانی و اتمام اسکلت ساختمان، گفت: مطلع شدیم که شورای عالی معماری و شهرسازی برای مالکین ساختمان پلاسکو استثنا قائل شده و تأمین پارکینگ کافی برای این ملک منتفی کرده است؛ در حالی که ساختمان پلاسکو به ۷۰۹ پارکینگ نیاز دارد.

وی ادامه داد: این تعداد پارکینگ صرفاً با بازسازی پارکینگ پروانه، آن هم با ٣٠٠ واحد پارکینگ قطعاً کفاف مراجعین و کسبه را نخواهد داد، با وجود اینکه در مجاورت پاساژ پلاسکو قطعه زمین‌های متعلق به مالک (بنیاد مستضعفان) وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: این قطعه زمین‌ها متعلق به بنیاد است و می‌تواند با ساخت آنها پارکینگ مورد نیاز را تأمین کند.

وی اضافه کرد: سوال و اعتراض من به وزیر این است که اگر مردم عادی هم می‌خواستند چنین مجتمعی بسازند شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوب می‌کرد که بدون تأمین پارکینگ چنین ساختمانی ساخته شود.

نوری در پایان گفت: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری این است که نسبت به رعایت ضوابط و مقررات تاکید بیشتری اعمال و این گونه استثنا قائل نشوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت سردار حاجی زاده دعای روز نهم رمضان پلاسکو پارکینگ شورای شهر ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت سردار حاجی زاده دعای روز نهم رمضان شورای عالی شهرسازی و معماری ساختمان پلاسکو تأمین پارکینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901880

دیگر خبرها

  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران