Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@15:31:59 GMT

احداث سازه‌های آبخیزداری در سد دامغان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۵۰۶۷

احداث سازه‌های آبخیزداری در سد دامغان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان در حاشیه بازدید از سد شهید شاهچراغی دامغان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب سازه‌های آبخیزداری شامل بند‌های سنگ و ملات و گابیون در حوزه سد احداث‌شده است، گفت: این طرح‌ها نقش بسزایی در مهار سیلاب و جلوگیری از تخریب خاک ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری نفوذ آب به داخل خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی را در پی داشته است، افزود: برخی از این پروژه‌ها که طی سنوات قبل احداث شدند عملکرد و تأثیر خود را در بارندگی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است که تا چه حد توانسته در پیشگیری از بحران سیل مؤثر باشند.

فرماندار دامغان با بیان اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی ضمن حفظ آب‌وخاک و پوشش گیاهی تأثیر زیادی در جلوگیری از ورود رسوبات به دریاچه سد داشته است، ابراز داشت: باید به این نکته نیز اذعان کرد که این طرح‌ها باعث افزایش میزان آبگیری و عمر مفید سد خواهد شد.

مجد با بیان اینکه ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار مساحت اراضی ملی شهرستان دامغان در حوزه‌های آبخیز واقع‌شده است، تصریح کرد: از این وسعت ۱۲۱ هزار و ۹۹۱ هکتار در حوزه آبخیز سد دامغان و مابقی آن حوزه‌های کویر مرکزی و کویر حاج علی‌قلی قرار دارد.

او افزود: با توجه به نقش و تأثیرت مثبت پروژه‌های احداث بند‌های سنگ و ملات انجام‌گرفته طی سنوات قبل نحوه اجرای پروژه‌های زیر حوزه آستانه نیز می‌بایست مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد تا در آینده بتوان از این طرح‌ها به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیزداری بارش باران سدسازی منابع طبیعی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مطالعات ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب شهرستان در دستور کار قرار گرفته و منابع طبیعی باید با کمک آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و مشارکت بخش صنعتی، این طرح‌ها را با هدف کنترل سیل اجرا کند.
منصور شیشه فروش عملکرد مدیریت بحران این شهرستان‌ها را در کنترل سیلاب هفته گذشته مطلوب دانست و افزود: آب منطقه‌ای شهرستان باید در خصوص ایمن سازی، اصلاح و ایجاد شیب مناسب کانال مهیار اقدام کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل