Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متأسفانه در روزهای اخیر با اعلام ارائه تسهیلات بانکی به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شاهد مراجعه حضوری این افراد به دفاتر کانون‌های بازنشستگی بوده ایم که این موضوع تهدید جدی برای تداوم برنامه‌ها و اقدامات مربوط به کنترل شیوع ویروس کروناست و سلامتی جامعه را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به لحاظ شرایط سنی و جسمی جزو گروه پرخطر ابتلاء به این بیماری هستند، به همین دلیل باید مراقبت بیشتری از آنها به عمل آید.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی در مورد تسهیلات بازنشستگان گفت: خوشبختانه با جلسات بسیار خوبی که با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران داشتیم مقرر شد هم در تعداد سهمیه‌ها و هم در میزان تسهیلات بانکی برای بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش قابل ملاحظه‌ای اعمال شود که هماهنگی‌های لازم برای آماده سازی و پرداخت این تسهیلات در حال انجام است و بنده و همکارانم در کانون عالی به طور جدی پیگیر تسریع در انجام امور مربوطه هستیم و قطعاً در روزهای آینده اخبار و اطلاع رسانی موثق در این خصوص را انجام خواهیم داد.

بیات خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور توقع داریم که با احساس مسؤلیت، حفظ انسجام و خودداری از اطلاع رسانی پراکنده و بدون هماهنگی با کانون عالی، زمینه مراجعه و تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران را در این ایام پرخطر فراهم نکنند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۴۸ کانون استانی و شهرستانی وظیفه خدمت رسانی به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری بگیر را بر عهده دارند.

کد خبر 4915705 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی ماه مبارك رمضان روز معلم قوه قضاییه شیوع کرونا آموزش مکمل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسن حاجی میرزایی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کانون عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور

 به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، آمار‌ها حاکی از آن است که مجموع تسهیلات غیرجاری ۲۴ بانک در پایان سال ۱۴۰۲ به ۶۴۵ همت رسیده است که در مقایسه با رقم پایه پولی، بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور ارزش دارد.
 

 میزان مطالبات غیرجاری هر یک از بانک‌ها در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بررسی شده است. در حالت کلی زمانیکه از مدت زمان اتمام قرارداد بیش از دو ماه گذشته باشد و بخشی از تعهدات همچنان تسویه نشده باشد، مطالبات مربوطه بانک در زمره مطالبات غیرجاری قرار می‌گیرد.

بانک‌ها در انتهای هر فصل آمار و جزئیات اطلاعات مربوط به باقی مانده تسهیلات کلان پرداختی خود به اشخاص یا به عبارتی تسهیلات کلان غیرجاری خود را منتشر می‌کنند. در حالت کلی مشاهده می‌شود مجموعا ۶۴۵ همت ارزش تسهیلات کلان غیرجاری شبکه بانکی در پایان اسفند ۱۴۰۲ بوده است که ارزش آن بیش از نصف کل پایه پولی کشور برآورد می‌شود.

شایان ذکر است در این گزارش صرفا آمار مربوط به ۲۴ بانک بررسی شده و موسسه اعتباری ملل و بانک ایران و ونزوئلا به دلایل آماری وارد بررسی‌ها نشده است.

 

سبقت تسهیلات غیرجاری بانک صنعت و معدن از بانک آینده
مشاهده می‌شود بیشترین تسهیلات کلان غیرجاری در پایان سال ۱۴۰۲ متعلق به بانک صنعت و معدن بوده که با رقم ۲۴۰.۴ همت از بانک آینده با ۱۲۵ همت تسهیلات غیرجاری پیشی گرفته است.

در رده سوم نیز بانک صادرات با ۱۰۹ همت تسهیلات غیرجاری در جایگاهی بالاتر از بانک صادرات با ۴۹.۵ همت ارزش تسهیلات سررسید شده بیش از ۲ ماه قرار دارد.

در مقام‌های بعدی نیز بانک ملی، توسعه صادرات، پارسیان و تجارت نیز به ترتیب ارزش تسهیلات غیرجاری خود در پایان سال ۱۴۰۲ را در میان ۲۴ تا ۱۰ همت اعلام کرده‌اند.

مشاهده می‌شود ۱۸ بانک مورد بررسی دیگر نیز کمتر از ۱۰ همت تسهیلات غیرجاری در پایان سال گذشته به ثبت رسانده‌اند که از این میان تسهیلات مورد بررسی نیمی از آن‌ها کمتر از ۲ همت بوده است.

تسهیلات غیرجاری بانک‌ها، خوب یا بد؟
به‌طور کلی تسهیلات غیرجاری می‌تواند منجر به افزایش ریسک انباشته در ترازنامه بانک‌ها شود و یا نقدینگی در دسترس بانک اختلال ایجاد کند، این موضوع ممکن است حتی در برهه‌هایی منجر به توسل به آخرین پناه یعنی بانک مرکزی شود. به همین ترتیب پایین بودن میزان تسهیلات غیرجاری یکی از معیار‌های قضاوت در رابطه با عملکرد بانک‌ها در گزینش مشتریان خوش‌حساب به شمار می‌آید.

باید توجه شود مسئله تسهیلات تکلیفی، تامین مالی طرح‌های دولت و جبران کسری بودجه یکی از دلایل عمده در رابطه با بالا بودن میزان تسهیلات غیرجاری بانک‌های دولتی است. در مقابل برخی از بانک‌ها نیز به دلایلی همچون کج‌گزینی و مخاطره اخلاقی، رانت جویی یا طرح‌های غیر اقتصادی تولیدی متحمل تسهیلات غیرجاری چشمگیری شده‌اند.

دیگر خبرها

  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟