Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:21:41 GMT

سرنوشت خود را به خدا بسپاریم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۵۲۲۶

سرنوشت خود را به خدا بسپاریم

پیامبر اکرم (ص) در نهمین روز از ماه مبارک رمضان دست به درگاه الهی برداشته و اینگونه دعا کردند: اللّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیبا مِنْ رَحْمَتِک الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِک السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِیتِی إِلَی مَرْضَاتِک الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِک یا أَمَلَ الْمُشْتَاقِینَ. خدایا برای من در این ماه بهره‌ای از رحمت گسترده‌ات قرار ده، و به دلایل درخشانت راهنمایی کن، و به سوی خشنودی فراگیرت متوجه کن، به مِهرت ای آرزوی مشتاقان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسن عامری با اشاره به دعاهای روزهای گذشته و توفیق یافتن برای انجام دادن کارهایی مانند رسیدگی به یتیمان و همشینی با خوبان به خبرنگار معارف ایرنا گفت: نتیجه توفیق در دعای روز نهم آمده است و همه این کارها با توفیق الهی به دست می آید و نتیجه آن نیز رحمت واسعه الهی است. 

وی افزود: دراین روز از خدا می خواهیم که نصیبی از رحمت واسعه به ما بده که یکی از مصادیق آن این است که پرده ها از مقابل چشم انسان برداشته شود. یکی از مسائلی که باعث می شد مردم در در گذشته کمتر با مشکلات روبرو شوند، برخورداری از رحمت واسعه بود.

عامری ادامه داد: اگر امروز دوست را از دشمن تشخیص نمی دهیم به این دلیل است که نمی دانیم افراد با نیت دوستی یا دشمنی به ما نزدیک می شوند. گاهی به دنبال خرید ملکی هستیم یا می خواهیم مقدمات ازدواج فرزندمان را فراهم کنیم ولی تشخیص نمی دهیم خیر ما در چیست زیرا برهان ساطع یعنی دلیل درخشان نداریم.

وی افزود: اولیای الهی به قدری برهان ساطع دارند که حتی بوی تعفن غیبت را متوجه می شوند ولی ما ممکن است غیبت کنیم و بوی تعفن گوشت مرده برادرمان را متوجه نشویم. بنابر این رحمت واسعه اینگونه تجلی پیدا می کند که پرده ها کنار می رود و از خدا می خواهیم که با یک برهان بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم.

این استاد حوزه ادامه داد: به همین علت برخی افراد بعد از ۴۰ سال هنوز تشخیص نمی دهند که حق چیست و باطل کدام است ولی بعضی نورانیت باطن پیدا می کنند و به خوبی تشخیص می دهند که حق کدام است و چه کاری را باید انجام دهند.

وی افزود: در این دعا ما خود را به خدا می سپاریم. یعنی می گوییم خدایا همه سرنوشت من به دست توست. چون گاهی یک اشتباه و لغزش موجب گرفتاری های عجیب و فراوانی برای انسان می شود ولی وقتی سرنوشت خود را به خدا بسپاریم، از بسیاری لغزش ها در امان خواهیم بود. ناصیه در زبان عربی به معنای پیشنانی است ولی در اینجا منظور سرنوشت است و از خدا می خواهیم که سرنوشت ما را در جایی قرار دهد که رضایت کامل پروردگار در آنجاست.

عامری افزود: آن هنگام است که انسان طعم محبت را در ذائقه خود احساس می کند و اگر بخواهیم محبت الهی را درک کنیم، می توانیم به دعاهای روزهای هفتم و هشتم عمل کنیم.

برچسب‌ها حوزه علميه پیامبر اکرم اخلاق مناسک دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه پیامبر اکرم اخلاق مناسک دینی حوزه علميه پیامبر اکرم اخلاق مناسک دینی رحمت واسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد

موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، برای یافتن اسرای صهیونیست و شناسایی مبارزانی از جنبش حماس در نوار غزه نصب کرد.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌هایی که موساد، ارتش رژیم صهیونیستی را به آن مجهز کرده است، با هدف شناسایی مبارزان حماس و بازداشت و بازجویی از آنها است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، این ماموریت به عهده دیوید بارنیا، رئیس موساد و شعبه «تفیل» در موساد است که مسؤول تقویت روابط سیاسی با کشورها است. شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی نیز در نصب این دستگاه‌ها شرکت می‌کنند.

موساد در نوار غزه از آغاز جنگ هفت اکتبر با هدف رصد کردن اماکنی که در آن اسرای اسرائیلی هستند، فعالیت می‌کند.

موساد می‌خواهد به طرف‌هایی دست یابد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در حمله هفت اکتبر دست دارند. این عملیات تا سال‌های آتی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • این آخرین شانس قهرمانی تراکتور است
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم