Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:53:15 GMT

توسعه متوازن استان اصفهان در گرو داشتن سند آمایش سرزمینی است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۵۳۱۷

توسعه متوازن استان اصفهان در گرو داشتن سند آمایش سرزمینی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رضایی در نشست کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در آمایش سرزمینی باید نگاه استانی داشت و کلیه ظرفیت‌های منطقه را در نظر گرفت و به گونه‌ای عمل کرد که راه برای جلب سرمایه‌گذاری اشتغال‌آفرین فراهم شود.

‌وی تاکید کرد: دستیابی به توسعه منطقه‌ای، متوازن و یکپارچه، معطوف به استفاده درست از قابلیت‌های سرزمین، سازماندهی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محیط زیستی برای تحقق آینده مطلوب مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یک برنامه‌ریزی راهبردی از طریق آمایش سرزمینی با در نظر گرفتن تمام عوامل توسعه پایدار می‌تواند به نتیجه مطلوب منجر شود.

استاندار اصفهان با اشاره به تلاش ۹ ساله برای تدوین آمایش سرزمین استان گفت: در جلسه امروز کلیات این طرح به تصویب رسید و مدیران و متخصصان تا ۱۵ روز دیگر فرصت دارند تا اصلاحات خود را برای جمع‌بندی آن در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ارائه کنند تا پس از تصویب به تهران ارسال شود.

رضایی همچنین با اشاره به بررسی طرح "هآب لجستیک" (مناطق ویژه حمل و نقل) استان گفت: با توجه به اینکه طراحی مناطق سه‌گانه برای استان در ستاد ملی لجستیک کشور انجام شده بود در جلسه امروز نشست کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذار ی، این مساله بررسی شد تا نتایج آن به این ستاد منتقل شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص این طرح توسط ستاد ملی لجستیک صورت می‌گیرد و نظرات مدیران در زمینه موقعیت و سایر مسائل این مراکز، در استان از طریق اداره کل راه و شهرسازی به تهران منتقل خواهد شد.

به گزارش مهر، ستاد ملی لجستیک کشور، سه هاب لجستیک برای استان در پهنه‌های اصفهان، کاشان و مبارکه در نظر گرفته است.

"هاب لجستیکی" که از آن به‌عنوان مراکز لجستیکی نیز یاد می‌شود، عبارت است از محلی که در آن همه فعالیت‌های مرتبط با حمل و نقل، توزیع و دیگر خدمات لجستیکی کالاها در سطوح بین‌المللی یا ملی توسط چند متصدی انجام می‌شود.

کد خبر 4915735

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس رضایی سند آمایش سرزمینی اصفهان ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان گرگان مواسات جهش تولید بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاسازی شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان تاکید کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 748807

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی