Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در اطلاعیه‌ای شیوه‌ نامه جدید‏ آموزشی مشترک مقاطع تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در اطلاعیه‌ای شیوه‏ نامه ‏جدید آموزشی مشترک مقاطع تحصیلی را اعلام کرد.

گفتنی است، بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تصمیمات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و با توجه به همکاری اکثریت استادان و نیمسال جاری به شیوه‏ آموزش مجازی ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دروس نظری نیم‌سال جاری با استفاده از سیستم آموزش مجازی دانشگاه برگزار می ‏شود. در این راستا، حفظ ۱۶ هفته ‏ آموزشی تدریس مجموع هفته ‏های تدریس حضوری و غیرحضوری به ازای هر واحد درسی و طبق مقررات آموزشی الزامی است. همچنین لازم است وضعیت حضور و دلایل غیبت دانشجویان در کلاس‏‌های درس مطابق طرح همیار دانشجو، به‏ طور مستمر پی‏گیری و رصد شود. معاونان آموزشی دانشکده، بر حسن اجرای دروس در سیستم آموزش مجازی نظارت کنند و در صورت مشاهده‏ هر گونه کاستی، به‏ موقع به حل و فصل مشکل بپردازند.
کلاس ‏های دروس عملی و کارگاهی و بخش عملی دروس عملی-نظری، پس از بازگشایی حضوری دانشگاه به صورت فشرده برگزار خواهد شد. در صورت ممکن نبودنِ اتمام این دروس تا پایان ترم تابستان، با تأیید استاد مشاور و بخش، وضعیت درس ناتمام اعلام می‏شود و در نیم‌سال بعد، بدون محاسبه در سقف واحد‌های دانشجو، ادامه خواهد یافت.
ادامه ‏کلاس‏‌های دروس عملی و کارگاهی و بخش عملی دروس عملی-نظری که با تایید رییس محترم بخش و معاون آموزشی دانشکده قابلیت اجرای مجازی دارد، بلامانع است.
برگزاری امتحانات میان ترم به ‏صورت حضوری، با توجه به شرایط موجود امکان پذیر نیست و اعضای هیئت علمی، باید با ارزشیابی‌های مستمر آموزشی به صورت غیرحضوری، مانند: پروژه‏های درسی، ارائه ‏ی تمرین، تعیین تکالیف درسی، برگزاری آزمون‏‌های شفاهی مجازی یا سایر روش ‏های خلاقانه، پیشرفت تحصیلی دانشجویان را ارزیابی نمایند. درخصوص شیوه‏ برگزاری امتحانات پایان ترم متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
برای دانشجویان کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی، حذف نهایی دو درس و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حذف نهایی یک درس طبق تقویم آموزشی نیمسال، امکان‌پذیر است؛ مشروط بر اینکه تعداد واحد‌ها در مقطع کارشناسی از ۱۲ واحد، و در مقطع کارشناسی ارشد از ۶ واحد کمتر نشود. ذکر این نکته لازم است که شرایط استفاده از حذف اضطراری، طبق مقررات آموزشی کماکان به قوت خود باقی است.
تبصره: حذف نهایی دروس، شامل تمامی دروس نظری و عملی می‏ گردد و درخواست حذف نهایی درس دوم، باید همراه با مستندات و دلایل کافی باشد. لازم است یادآوری شود که تسهیلات ارائه شده در خصوص حذف نهایی درس دوم، صرفاً مربوط به این نیمسال خواهد بود.
ذکر این نکته لازم است که ارائه‏ درخواست‌های مربوط به حذف نهایی دروس، باید طبق تقویم آموزشی نیمسال دوم ۱۳۹۸ انجام شود و به درخواست‌های خارج از بازه‏ی زمانی پیش‌بینی شده، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
سقف تعداد دروس نظری قابل ارائه در مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی از طریق «معرفی به استاد» تا سه درس امکان‌پذیر است. شرایط دروس مشمول ارائه به ‏صورت معرفی به استاد، همچنان به روال قبل و مطابق مقررات آموزشی دانشگاه است.

حذف ترم تحصیلی مطابق با مقررات آموزشی دانشگاه بلامانع است. در این صورت دانشجویی که درخواست حذف ترم را دارد، باید تقاضای خود را طبق تقویم آموزشی نیمسال، از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی ارائه کند.
نکته‏ی مهم: با توجه به مشکلات ناشی از حذف دروس و حذف ترم، دانشجویان اعم از کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی، باید با دقت بررسی‌های لازم را انجام داده و با استادان مشاور و راهنما مشورت کنند. تاکید می‌شود، تمامی ‏ عواقب ناشی از حذف دروس یا ترم، از جمله ایجاد اشکال در فارغ‌التحصیلی، تسهیلات آموزشی و پژوهشی، مشکل برنامه‌ریزی نیمسال‏‌های بعدی و عدم بهره‏ مندی از امکانات رفاهی مانند: خوابگاه، تغذیه و ... بر عهده ‏ی دانشجوی متقاضی خواهد بود.
درس دوم دانشجویان شهریه‌پرداز کارشناسی، در صورت تایید حذف نهایی به دلیل موجه در کمیسیون موارد خاص، و دروس دانشجویان کلیه مقاطع درصورت تایید حذف ترم آن‌ها به دلیل موجه در کمیسیون موارد خاص، حذف برداشته خواهد شد و به میزان مبلغ شهریه‏ پرداختی در ثبت نام نیمسال بعدی بستانکار خواهند شد.
با توجه به شرایط کنونی، معرفی فارغ التحصیلان ممتاز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به سازمان سنجش آموزش کشور، کماکان تابع مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
حذف ترم یا حذف دروس دانشجویانی که به صورت مهمان کامل در نیمسال جاری (دوم ۹۹-۹۸) در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، بر عهده ‏ی دانشگاه مبداء است و بررسی مجدد تمدید مهمانی آنان برای نیمسال آتی مانند سایر متقاضیان جدید مهمانی، کماکان منوط به ثبت درخواست در سامانه‏‌ی سجاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کسب شرایط مورد نظر دانشگاه شیراز خواهد بود.
در پایان نیمسال جاری (۲۱/۳/۹۹) به منظور رفع اشکالات احتمالی و پاسخگویی به پرسش‏‌های دانشجویان، حل تمرین و احیاناً برگزاری کلاس‌های جبرانی، دو هفته به مدت تقویم آموزشی اضافه می‏‌شود.
دانشجویان دوره‌های آموزش الکترونیـکی با توجه به ماهیت این دوره‌ها، به‏ جز نحوه‏‌ی برگزاری آزمون میان ترم، تابع مقررات قبلی خود در نیمسال جاری هستند و سایر بند‌های این شیوه ‏نامه در مورد آن‏ها مصداق ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز آموزش مجازی کرونا ویروس تعطیلی مدارس مقطع کارشناسی تحصیلات تکمیلی مقررات آموزشی دانشگاه شیراز تقویم آموزشی نیمسال جاری ی دانشگاه حذف نهایی دروس عملی خواهد شد حذف ترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

عباس داوطلب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از سنجش بیش از ۹۵ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: از مجموع حدود ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، حدود ۱۷ هزار نوآموز ارزیابی و سنجش شدند.

وی افزود: ۱۶ مرکز جامع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فعال است و در این مراکز خدمات غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارائه می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، نوآموز به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

داوطلب اضافه کرد: طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در سراسر استان ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: آخرین مهلت نوبت گیری برای سنجش نوآموزان ۲۰ اردیبهشت ماه خواهد بود و اولیا می‌توانند به سامانه my.medu.ir برای نوبت گیری مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور