Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا شاهد افزایش نابرابری، به خصوص در آمریکا باشیم چرا که به افزایش ثروت میلیاردرها، منجر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، شیوع ویروس کرونا به افزایش نابرابری در آمریکا منجر شده است چرا که علیرغم افزایش مالیات ثروتمندان، اما شاهد رشد دارایی‌های آنها بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ارزیابی مؤسسه تحقیقات سیاستگذاری آمریکا، میلیاردرهای آمریکایی در طول مدتی که مردم این کشور درگیر شیوع ویروس کرونا بوده و خانه نشین شدند یا بیکار شدند و یا در بیمارستان به سر می‌بردند 282 میلیارد دلار سود کردند.

تحقیقات مؤسسه مذکور نشان می‌دهد، بین روزهای 18 مارس تا 10 آوریل، 22 میلیون آمریکایی، شغل خود را از دست دادند و نرخ بیکاری در این کشور به 15 درصد، رسید.

در همین مدت سه هفته، ثروت میلیاردهای آمریکایی با 10 درصد افزایش، 282 میلیارد دلار، رشد کرد.

بین یک ژانویه تا 10 آوریل، 8 ثروتمند بزرگ آمریکایی از جمله جف بزوس، الون ماسک، مکنزی بزوس، اریک یوآن، استیو بالمر، جان آلبرت سوبراتو، جاشوا هریس و روکو کویسو بیش از یک میلیارد دلار، سود کردند.

 به عنوان مثال جف بزوس، مدیرعامل شرکت فروش اینترنتی آمازون، که به گزارش نشریه فوربس، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، از روز یک ژانویه، 25 میلیارد دلار افزایش ثروت را تجربه کرده که 1.1 میلیارد دلار بیشتر از کل تولید ناخالص داخلی هندوراس است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟