Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوانان شهر گناباد استقبال اندکی از طرح ملی مسکن داشته‌اند و علت آن هم این است که نمی‌توانند اقساط سنگین آن را پرداخت کنند. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، چند روز قبل، 9 اردیبهشت‌ماه؛ روز شورا بود؛  رشد و توسعه هر شهری منوط به فعالیت این نهاد در شهر است برای پیگیری برخی مشکلات شهری در گناباد به سراغ رئیس شورای اسلامی شهر گناباد رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سید حسین پورهاشمی رئیس شورای شهر گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: یکی از نکاتی که شورای شهر در این دوره توجه ویژه به آن کرده برگزاری برنامه‌های فرهنگی بوده است که در طول سال مردم شاهد اجرای این برنامه‌ها در بوستان‌ها بودند.

وی ادامه داد: ورودی‌های گناباد وضعیت مناسبی ندارد و ما در شورای شهر برای این موضوع تا تهران رفته‌ایم و حتی معاون وزیر را برای بازدید از این ورودی‌ها به گناباد آورده‌ایم اما متاسفانه تاکنون کار خاصی انجام نشده است.

پدیده‌ای جالب و شگفت‌انگیز در گناباد / بز "نری" که شیر می‌دهد + فیلمکوچه باغ‌های مسیر قنات قصبه گناباد احیاء می‌شوند؛ رونمایی از تمبر یادبود قناتگزارش| قیمت افسار گسیخته زمین و مسکن در گناباد / 564 واحد مسکن مهر همچنان خاک می‌خورد

رئیس شورای شهر گناباد در زمینه آخرین وضعیت پارک بانوان گناباد نیز اظهار داشت: برای این پارک اقدامات اولیه صورت گرفته اما متاسفانه با یک مشکل کلی روبه‌رو شده‌ایم و آن این که این مکان در نظر گرفته شده متولی خاصی ندارد و به همین دلیل نمی‌شود بودجه‌ای جذب کرد و این مکان بین اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش گناباد اختلافی است.

پورهاشمی عنوان کرد: از محل اعتبارات داخلی شهرداری، بودجه‌ای 500 میلیون تومانی در نظر گرفته‌ایم برای پارک بانوان که پس از تعیین وضعیت هزینه خواهد شد.

وی در خصوص مشکل زمین که این روزها دامن گیر شهر گناباد شده نیز اظهار داشت: مسئول اصلی تامین زمین و مسکن در گناباد شورای شهر نیست ولی ما در حوزه اختیارات خودمات اقداماتی را انجام داده‌ایم و در حال حاضر نیز پیگیر هستیم تا قطعه زمینی که در اختیار شهرداری است برای مسکن جوانان اختصاص دهیم.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که اخیراً داشته‌ایم قرار شده زمین‌های دولتی گرفته شود و با قید برخی شرایط به جوانان واگذار شود.

وی ادامه داد: در طرح ملی مسکن در شهر گناباد فقط 46 نفر ثبت نام کرده‌اند که دلیل عدم استقبال قیمت بالای زمین و پرداخت قسط 2.5 میلیون تومانی است که در توان یک جوان نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر گناباد با انتقاد از برخی تصمیم‌ها که در استان برای گناباد گرفته می شود عنوان کرد: مسکن و شهرسازی برای طرح تفضیلی شهر گناباد از یزد مشاوری را انتخاب کرده که این مشاور حتی حاضر نیست در گناباد دفتری داشته باشد و مطالعات شهر را انجام دهد.

پورهاشمی عنوان کرد: وقتی به این شکل کار انجام می‌شود دیگر ما نمی‌توانیم زیاد اظهار نظر کنیم و در طرح تفضیلی مشکلاتی برای گناباد پیش آمده که باید پیگیری جدی برای آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته با همه این مشکلات ما کار را رها نکرده‌ایم و بطور مثال برای شهرک امام رضا(ع) گناباد مبلغ 400 میلیون تومان جهت احداث پارک در نظر گرفته شده و یا در شهرک کارآفرین گناباد 1400 واحد راه‌اندازی می‌شود که نقش بسزایی در اشتغال‌زایی و درآمد پایدار شهرداری خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی گناباد با قبول این انتقاد که گناباد یک شهر تاریک است بیان کرد: این که برخی بلوارها و بوستان‌های ما تاریک است را قبول داریم و تلاش کرده‌ایم آن را مرتفع کنیم ولی هزینه این کار زیاد است به طور مثال برای بوستان‌ها فقط تنها ماهیانه 51 میلیون تومان قبض برق پرداخت می‌شوذ.

پورهاشمی بیان داشت: 15 جایگاه برداشت آب شیرین در گناباد در نظر گرفته‌ایم که هر جایگاه باید با کمک خیرین ساخته شود و با وجود این که این کار در حیطه کاری ما نبوده اما تاکنون برای آن 3 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

وی در زمینه دیوار ساحلی کال ناصر خسرو که از وسط شهر گناباد می‌گذرد نیز عنوان کرد: این که وضعیت این کار مناسب نیست مورد پذیرش ما نیز می باشد و در سال‌های گذشته نیز مقداری از دیوار ساحلی آن احداث شده اما متاسفانه برای کل این طرح 5 میلیارد تومان در استان در نظرگرفته شده که کل مبلغ تخصیص یافته به آن 500 میلیون تومان است.

رئیس شورای شهر گناباد اظهار داشت: مردم مشارکت زیادی در هزینه‌های شهر ندارند و به طور میانگین حدود 14 درصد هزینه‌ها توسط مردم تامین می‌شود و این در صورتی است که شهرداری گناباد ماهیانه 1.5 میلیارد تومان هزینه جاری فقط دارد.

پورهاشمی تصریح کرد: در بحث ایجاد فضای رفاهی تفریحی به منظور یک گام جهت جلوگیری از مهاجرت به بهانه کمبود فضای تفریحی، احداث پارک دانش، بهسازی بوستان جانباز و مجموعه تفریحی پارک ملت را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه هر سه مورد محقق شد.

گفت‌وگو از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/281/ ت

R41347/P/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون تومان شهر گناباد رئیس شورای شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۵۰ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی، تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس