Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محسن بیرانوند یکشنبه در ستاد مدیریت کرونا بندرماهشهر اظهار داشت:شهرستان ماهشهر به لحاظ ابتلا به کرونا در رتبه بیستم استان خوزستان قرار دارد و این مهم با همکاری همه جانبه شهروندان محقق شده است.

وی افزود: کنترل آمار کنونی با همت و تلاش بیشتر و همکاری مردم امکان‌پذیر است و با رعایت فاصله اجتماعی از سوی شهروندان به شرایط سفید خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرانوند با قدردانی از زحمات تمامی دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم در کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ گفت: اقدامات شایسته‌ای که در کنترل ویروس در شهرستان صورت گرفت از جمله تعطیلی بازار،جلوگیری از برگزاری مراسم‌های شادی و عزاداری و سمپاشی و ضدعفونی مناطق شهری و روستایی، حاصل همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی، بسیج، و شهرداری بوده است.

وی تصریح کرد: بخشی از موارد کنترل این بیماری با اجرای دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و نظارت صورت می‌گیرد ولی رعایت نکات بهداشتی از سوی عموم مردم، صنوف و قشرهای مختلف می‌تواند نقش پررنگی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشته باشد.

وی افزود:پایانه، بندر و مجتمع‌های پتروشیمی بدلیل تردد بالا می‌توانستند مکانی برای انتقال بیماری کووید ۱۹ در شهرستان ماهشهر باشند ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها مانع سرایت بیماری به شهرستان شد.

بیرانوند گفت: نگهداری وضعیت خوب فعلی و یا رفتن به سوی بهبودی بسیار سخت است زیرا ممکن است تعدادی مبتلا شهر را درگیر کنند، به این دلیل از شهروندان درخواست می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فرماندار ماهشهر اظهار داشت: پاکسازی و گندزدایی معابر عمومی تا پایان این اپیدمی با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سطح شهر و روستاهای ماهشهر به صورت مستمر انجام خواهد شد.

وی افزود: تعداد بهبودیافتگان از بیماری کرونا در بندرماهشهر رو به افزایش است ولی شهروندان باید برای مقابله با این بیماری هوشیار باشند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دستگاه های اجرایی شادی شبکه بهداشت و درمان شهری و روستایی عزاداری سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد

دکتر مهدی زنگنه گفت:  پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.
زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان (BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است، که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار