Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:24:45 GMT

حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات غیر مجاز

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۱۵۷

حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات غیر مجاز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سجاد علیدادی سلیمانی، رییس دادگستری شهرستان بافت در جلسه حفظ حقوق بیت المال شهرستان که با موضوع ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تصرفات حریم رودخانه‌ها و سد برگزار شد، گفت: دستگاه قضاء تمام اهتمام خود را در زمینه حفظ حقوق بیت المال به کار خواهد گرفت و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های مسئول نیز در این زمینه جدیت کامل را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص ساخت و ساز‌های غیر مجاز و پدیده زمین خواری افزود:دستگاه متولی بایستی با انجام گشت‌های ویژه و مستمر و ارسال به موقع گزارشات به دستگاه قضایی نسبت به طرح دعوی بدون هیچ نگرش و اغماضی جدیت لازم را داشته باشند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: هرگونه توسعه یافتگی باید به پیوست قانون باشد و امروز زمین خواری به عنوان یکی از دغدغه‌های جامعه محسوب می‌شود.

او بیان داشت:مسلماً تخریب بنا و قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی آثار روانی سوء در بین جامعه داشته و خسارات زیادی را در بردارد.

علیدادی سلیمانی افزود:چنانچه مراجع ذی صلاح هریک برابر وظایف قانونی خود برای پیشگیری از احداث بنای غیر مجاز و تصرف و تجاوز به اراضی ملی اقدامات لازم را معمول دارند. مطمیناً دیگر شاهد چنین تصرفات غیرقانونی نخواهیم بود.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال بافت بیان کرد: مهمترین رسالت شورای حفظ حقوق بیت المال ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های متولی اراضی ملی است تا بتوانند از اموال دولت و اموال عمومی صیانت کند.

او افزود: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در کمترین زمان ممکن انجام و همچنین اجرای احکام صادره پرونده‌های مذکور در اسرع وقت انجام خواهد شد؛ و به همین منظور شعبه ویژه رسیدگی هم در دادسرا وهم در دادگاه تشکیل می‌شود.

علیدادی سلیمانی گفت: با توجه به این که درصد بالای از حجم مخزنی سد بافت ۹۸  درصد در سال جاری آبگیری و پرشده است، تعین دقیق حریم و بستر رودخانه و سد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا انجام برخی تصرفات در این محدوده باعث وقوع حوادث ناگواری خواهد شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی زمین خواری حفظ حقوق بیت المال علیدادی سلیمانی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صلاح الدینی عصر دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: دستگاه قضایی بدون اغماز با قانون شکنان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد قاطعانه انجام می‌دهد و با متخلفان مماشات نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی از الویت‌های مهمی دستگاه قضایی است گفت: منابع طبیعی به عنوان ضابط خواص و بر اساس قانون باید حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی را در دستور کار خود قرار دهد و با پایش روزانه اراضی ملی در شهرستان اجازه تصرف اراضی ملی را به متخلفان ندهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه متخلفین در حوزه منابع طبیعی برخورد قانونی و قاطع خواهیم داشت، بیان کرد: بدون شک تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه قضایی شهرستان عنوان کرد: حفظ و حراست از عرصه‌های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت‌های قضایی هستیم.

فرهادی اظهار داشت: دستگاه قضایی با اشراف کامل در حوزه مسائل منابع طبیعی با اتخاد تدابیر پیشگیرانه نقش بسزایی درحراست از منابع طبیعی و جنگل‌های استان دارد، لذا برای تحقق این امر منابع طبیعی شهرستان نیز آمادگی کامل را دارد.

کد خبر 6098883

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند