Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاویانی با بیان اینکه سال گذشته خوزستان جزء استان‌های دارای رشد درآمدهای استانی بوده گفت: در سال‌جاری باید مجموع وزارت اقتصاد در بحث سرمایه‌گذاری تلاش‌های فراوانی انجام دهد و به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توجه کند.

«محسن کاویانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص عملکرد بودجه استان در اولین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان خوزستان در سال جهش تولید، با اشاره به درآمدهای فروردین امسال اظهار کرد: طی یک ماه اخیر شاهد آثار شیوع ویروس کرونا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بیان اینکه با تعطیلی اصناف، کسبه و صادرکنندگان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا درآمدها تحت تأثیر قرار گرفته است افزود: سال گذشته درآمدهای مصوب استان ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه با تلاش جمعی همکاران به‌ویژه اداره‌کل امور مالیاتی خوزستان موفق به تحقق اهداف خود شد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خوزستان جزء استان‌های دارای رشد درآمدهای استانی بوده و این موضوع با تلاش جمعی همکاران صورت پذیرفته اضافه کرد: امیدواریم در سال پیش رو نیز با تلاش جمعی بتوانیم اعداد پیش‌بینی شده در قانون بودجه را محقق کنیم.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خوزستان ظرفیت اسناد خزانه استان را ۷۶۰ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: تاکنون دستگاه‌های اجرایی ۲۷۰ میلیارد تومان اسناد جذب کرده‌اند که البته سال مالی بر اساس تفاهم‌نامه تا شهریور تغییر پیدا کرده و امیدواریم این جذب به ۱۰۰ درصد برسد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه سال‌جاری بسیار متفاوت است تصریح کرد: کل کشور در پایان اسفند ۱۰۳ درصد درآمدها وصولی داشتند و از این تحقق به‌دلیل ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرائم مالیاتی است که شهریور ماه سال گذشته بود و برای اولین بار تا پایان بهمن درآمدهای دستگاه مالیاتی محقق شد.

 

کاویانی با اشاره به اینکه وزیر در سال جهش تولید پنج محور را با رویکرد هوشمندسازی اقتصاد و بهبود فضای کسب‌وکار تعیین کرد ادامه داد: در این راستا ارتقای سطح فناوری وزارت از مدیرکلی به مرکز، نشان‌دهنده اعتقاد به هوشمندسازی ایشان و جدیت در مباحث امورمالیاتی، گمرک و بورس است.

 

وی اذعان داشت: روش‌های تأمین مالی (اولویت اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌ها برای جهش تولید با یک برنامه علمیاتی مشخص و مدون از سوی بانک‌ها)، فروش دارایی بانک‌ها و مولدسازی دارایی‌های بانک‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های موردنظر وزیر اقتصاد است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان به تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و یاد آور شد: عدد هشت هزار میلیارد تومان و همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان باید محقق شود و برای همین تغییر در آئین‌نامه مولدسازی انجام شد و استاندار به عنوان شخص مستقیم با دبیری اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان مشخص شده است.

 

وی تاکید کرد: باید اهتمام ورزیم چرا که بخشی از اعداد برای تملک دارایی و بخش دیگر آن باید برای حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند، به این معنا که اعتبار پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال‌جاری باید از این محل تأمین شود.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خوزستان بر استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و همچنین تقویت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مورد تأکید وزیر تاکید کرد و گفت: باید در سال‌جاری مجموع وزارت اقتصاد در بحث سرمایه‌گذاری تلاش‌های فراوانی انجام دهد.

 

وی یکی از کارهایی که برای بهبود فضای کسب‌وکار در حال انجام است را تشکیل یک پنجره واحد برای اصناف دانست و ابراز کرد: باید در اتاق بازرگانی مشابه پنجره واحد خود را فعال کنیم؛ برای اتاق بازرگانی استان تهران این کار انجام شده و قرار بوده که اردیبهشت امسال برای اتاق بازرگانی اهواز هم فعال و مشکلات سرمایه‌گذاران را رصد کنیم.

 

کاویانی در خصوص تسهیلات و مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاری خارجی بیان کرد: یک سری تسهیلات و مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاری خارجی است که آیین‌نامه آن نیز ابلاغ و میزان آورد سرمایه‌گذاران خارجی نیز تعیین شده؛ بسته‌های تشویقی بانک‌ها برای طرح‌های نیمه‌تمامی که بیش از ۸۰ درصد رشد دارند، نیز باید در دستور کار باشد.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه تجارت خارجی نکته بعدی است که عمدتا بخش اول آن در گمرکات است عنوان کرد: سامانه‌های آن در راستای جهش صادرات باید تقویت شوند؛ هرچند در گمرک سامانه خوبی داریم ولی برای توسعه آن باید تلاش بیشتر کرد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اضافه کرد: تسهیل فرآیند واردات خصوصا برای کالاهای سرمایه‌ای، ایجاد مسیرهای سبز گمرکی در سال‌جاری و همچنین تدوین طرح‌های تشویقی از سوی گمرک برای صادرکنندگان خصوصا صادرکنندگان کالاهای غیرخام و واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای نیز مدنظر است.

 

وی با تاکید بر شفاف‌سازی اقتصاد و مبارزه با قاچاق خصوصا در سامانه‌های گمرکی افزود: بهبود فضای کسب‌وکار در راستای ‌کار است و همچنین سامانه G4B که سامانه مجوزهای کشور است به عنوان پیشخوان مجوزها است و سامانه دیگر آن سامانه نما است که در سال‌جاری انجام می‌شود.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خوزستان با بیان اینکه در بحث مالیاتی نیز تکمیل سامانه‌های (ای تکست) مطرح است تصریح کرد: بایستی معوقه‌های مالیاتی و پرونده‌های سنتی همه توسط سامانه‌ها انجام شود؛ همچنین تسهیلاتی برای مؤدیان مالیاتی در نظام مالیاتی به‌وجود آورند.

 

وی تصریح کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت بحث مهمی است که مطرح شده و بایستی از همین ابتدای سال آن را جدی بگیریم؛ اموال دستگاه‌های دولتی را با تشخیص وزیر، مولدسازی کنیم و اگر وزیر تشخیص داد نیز به فروش برسد.

 

کاویانی اذعان داشت: اموال دستگاه‌های دولتی اول احصاء و شناسایی و بعد گروهی متشکل از نماینده استاندار، سازمان برنامه‌ریزی و این اداره‌کل همراه با دو نفر به تشخیص این اداره‌کل برای مولدسازی آن تصمیم می‌گیرند.

 

وی در پایان یادآور شد: در مولدسازی با نظر دستگاه ملک دولت را با تغییر کاربری اجاره می‌دادیم؛ تمام اموال دولت متعلق به وزارت اقتصاد است و دستگاه‌ها به‌عنوان بهره‌بردار مقیم هستند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی کل امور اقتصادی و دارایی میلیارد تومان سرمایه گذاری سال جاری سامانه ها سال گذشته اداره کل بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان طی اعلامیه‌ای اعلام کرد: هم استانی ها از تردد غیر ضروری در محورهای استان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه داری و حمل و نقل جادهکای خوزستان امروز _ جمعه چهاردهم اردیبهشت_طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارش باران‌های شدید در تمامی محورهای استان، هموطنان عزیز از ترددهای غیرضرور در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به کاهش دید راننده به دلیل بارش شدید باران، آمده است: همچنین طی ساعات آینده با تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به خوزستان و با توجه به بارش‌های سیل آسا، هم استانی‌های عزیز از تردد در محورهای روستایی و ارتفاعات خودداری نمایند.

همچنین طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها محورهای شمال، شرق و مرکز استان شاهد بارش‌های شدیدتر بوده‌اند که شایسته است هم استانی‌های عزیز درصورت نیاز به تردد در این محورها رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار داده و پیش از تردد برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

طبق اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، به دلیل احتمال برخورد صاعقه در محورهای روستایی کوهستانی، از ترددهای غیرضرور اجتناب شود.

کد خبر 750361

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند