Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره‏‌نویسی الزامی نیست بر‌همین اساس متقاضیان می‌‌توانند به تدریج طی ماه‌‌های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی اقدام کنند. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

قدرت فیض الهی‌در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی و سیاست‌های دولت مبنی بر رهایی از تصدی‌گری سهام اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت قصد دارد باقیمانده سهام خود در شرکت‌های دولتی، بانک‌های ملت، تجارت، صادرات ایران و بیمه‏‌های البرز و اتکایی امین را به عموم مردم واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واگذاری سهام دولت از  چهاردهم تا سی‌ام اردیبهشت ماه از طریق پذیره‏ نویسی واحدهای سرمایه‏‌گذاری صندوق «سرمایه‌‏‌گذاری قابل معامله یکم» انجام خواهد شد و فرصت بی‏‌نظیری برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبری است که دولت با هدف مردمی‌کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار  قصد انجام آن را دارد.

تشریح نتایج مثبت آزادسازی سهام عدالت/ 240هزار میلیارد تومان دارایی دولت به جیب مردم می‌رودارزش سهام عدالت لرستانی‌ها بیش از 12 هزار میلیارد تومان استخرید و فروش وکالتی سهام عدالت غیرقانونی و فاقد وجاهت است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به میزان واگذاری سهام دولت به مردم عنوان کرد: سقف سرمایه‌گذاری برای هر شخص با کد ملی، بیست میلیون‌ریال با 20 درصد تخفیف تعیین شده و جهت پذیره‌نویسی دریافت سهام دولت محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

وی بیان کرد: پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‏ گذاری موضوع این دستورالعمل صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی‌توانند در پذیره‏‌نویسی شرکت کنند و استفاده از حساب آن‌‏ها برای پرداخت وجوه امکان‏‌پذیر نیست و همچنین پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‌‌‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله یکم برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری‏‌های بورس و سامانه‌‌های آنلاین معاملاتی، درگاه‌‏های غیر حضوری و حضوری و بانک‏‌های منتخب و برای اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی)، از طریق درگاه‏‌های غیر حضوری و حضوری بانک‌‏های منتخب امکان پذیر است.

فیض‌الهی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها جداً پرهیز کرده و پذیره نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و همچنین  درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‏‌های منتخب می‌‏توانند از طریق مراجعه به درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‏‌های مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد و با ورود  اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‌‌گذاری اقدام کنند ولی چنانچه متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه کنند، بانک‌ها مکلف به پذیرش وی و دریافت اطلاعات مطابق بند(8) این دستورالعمل هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام خاطرنشان کرد: داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره‏‌نویسی الزامی نیست بر‌همین اساس متقاضیان می‌‌توانند به تدریج طی ماه‌‌های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کد بورسی) مطابق رویه‌ های شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.

انتهای پیام/861/ی

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی نویسی واحدهای سرمایه حضوری و حضوری کد معاملاتی سهام عدالت کد بورسی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: امروز آئین واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس پیرو تلاش‌های صورت گرفته طی ۲ دهه است.

وی افزود: امروز به طور رسمی واگذاری دو باشگاه فوتبال از دولت به بخش خصوصی اعلام می‌شود و امیدوار هستیم که ۵ اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی و پیشرفت در ورزش ایران باشد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به صورت شفاف در فرابورس برگزار شد، در یک عرضه عمومی و با تأمل و نظارت سهام دو تیم واگذار شد. در این دوره از واگذاری بعد از برگزاری ۸ بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با نمایندگی از مجموعه دولت در امر این واگذاری در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام و همه جانبه در یک بازه زمانی ۲ ماهه، به ثمر رساند.

وی یادآور شد: در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد از سهام این باشگاه‌ها به مردم واگذار شده بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید به این زودی توان واگذاری این دو تیم را نداشتیم.

بازیان افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و تأکیدات رهبری بر زمینه سازی مشارکت همه جانبه مردم در اقتصاد، سازمان خصوصی سازی توانست در طلیعه سال ۱۴۰۳ این امر مهم و مورد تاکید ریاست جمهور، هیأت دولت و وزارت ورزش و اقتصاد در عرضه سهام دو تیم فوتبال تهرانی را به سرانجام برساند. در واقع واگذاری سهام عمده دولت که اعلان اراده حداکثری دولت در واگذاری تصدی گری های دولت در اول سال است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: سوم اردیبهشت ماه مزایده در بازار فرابورس برگزار و دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی تشکیل شد؛ در نهایت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس داوطلبی خود را برای خرید باشگاه استقلال اعلام کرد و در حال حاضر ۸۵ درصد سهام این باشگاه متعلق به این هلدینگ است.

وی گفت: کنسرسیوم دوم هم کنسرسیوم بانکی با حضور بانک شهر، بانک تجارت، بانک ملت، بانک رفاه و بانک اقتصاد نوین برگزار شد.

بازیان اظهار کرد: در نهایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی واگذار کردیم.

کد خبر 6087419 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • چه چیزی باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود؟
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟