Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:23:57 GMT

واحدهای تبدیلی در کنار باغ‌های سنتی قزوین احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۵۹۷

واحدهای تبدیلی در کنار باغ‌های سنتی قزوین احداث می‌شود

معاون استاندار قزوین گفت: برای ایجاد انگیزه در باغداران برای نگهداری از باغستان سنتی قزوین در صدد هستیم که در کنار باغ‌های سنتی واحدهای تبدیلی مانند کارگاه تولید خلال پسته یا بادام احداث کنیم. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه بسیاری از باغداران هیچ انگیزه مالی برای نگهداری باغ‌های خود را ندارند، اظهار داشت: در حالی که باغدارها باید هر ساله هزینه زیادی را برای حفظ و نگهداری باغات خود متحمل شوند، اما از این کار هیچ درآمدی را برای خود متصور نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید شغل وابسته به باغستان برای باغدار ایجاد کنیم و به همین خاطر قصد داریم واحدهای تبدیلی مانند کارگاه تولید خلال پسته یا بادام در کنار باغ‌ها احداث کنیم.

وی در ادامه درباره اقدامات صورت گرفته برای احیای باغستان سنتی نیز گفت: برای اینکه به صورت علمی به این موضوع ورود کنیم، مشاور خبره‌ای را به کار گرفتیم که مطالعه‌های مختلفی درباره ابعاد اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مشکل باغستان انجام داد و بعد راهکارهایی ارائه کرد که 2 راهکار مهم او افزایش انگیزه اقتصادی باغدارها و ساختن راه‌های دسترسی تازه به باغ‌های سنتی بود.

ایجاد اتاقک‌های 20 متری برای نگهداری باغ‌ها

فرخزاد افزود: همچنین مشاور طرح احیای باغستان پیشنهاد داد برای هر قطعه باغی با مساحت 5 هزار متر مربع، چاهخانه یا اتاقکی 20 متری شامل ابزار و لوازم نگهداری باغ مثل اره و کود با مصالح سنتی متناسب با محیط باغ بسازیم، تا با بهره گیری از آن باغبان‌ها به راحتی بتوانند امور حفظ و نگهداری باغ مانند حرص کردن و سمپاشی درختان را انجام دهند.

این مقام مسئول با ذکر اینکه باغ‌های سنتی به 3 دسته سبز، خشک و کلا (کم درخت) تقسیم می‌شوند، ادامه داد: البته قرار نیست روش ساخت اتاقک را برای همه باغ‌ها به شکل یکنواخت اجرا کنیم. مطابق آنچه که در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی قزوین و شورای باغستان‌های سنتی طرح کردیم، باید در چند نقطه از باغستان که درختان خشک یا کلا هستند، به طور آزمایشی این آلونک‌های 20 متری را بسازیم و بعد تاثیر آن را در احیای باغ‌های سنتی بررسی و پایش کنیم.

گزارش ویدئویی تسنیم| روزگار ناخوش و سخت کارگران روزمزد قزوینی / کارگرانی که هر روز با شرمندگی به خانه باز‌می‌گردند7969 نفر در استان قزوین بیمه بیکاری می‌گیرنداخبار سینمای مستند|«ماریان» میراثِ در خطر نابودیِ قزوین/ ادامه تصویربرداری «A_B_C_D» در تهران

وی با ذکر اینکه راه دسترسی یکی از مشکلات جدی توسعه باغستان سنتی است، اضافه کرد: از آنجایی که 70 سال پیش دسترسی به باغ‌ها از طریق چهارپایان صورت می‌گرفته، راه دسترسی خاصی در مرز بین باغ‌ها ایجاد نشده؛ اما امروز برای اداره و نگهداری باغات سنتی به ایجاد این راه‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام/ ع

R7541/P1494/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باغ های سنتی نگهداری باغ باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح سه شنبه در بازدید از روند احداث ساختمان بیمارستان خیر ساز اعصاب و روان امام رضا (ع) به خبرنگاران گفت: زیرساخت‌های این مرکز درمانی تا پایان خردادماه برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود تخت‌های بستری اعصاب و روان در استان کرمان گفت: اولین بار است که مجموعه تخصصی اعصاب و روان با ظرفیت بالا در استان کرمان در حال احداث است.

وی افزود: با ورود خیر نیکوکار، تکمیل پروژه‌ای که مدت‌ها بر زمین مانده بود، رونق گرفت و با بهترین مصالح و کیفیت و کوتاه‌ترین زمان در دست اجراست.

استاندار کرمان در مورد مشکل فعلی این پروژه در تأمین زیرساخت‌ها و راه دسترسی گفت: راه دسترسی به بیمارستان توسط شهرداری آماده شده و برق نیز تا قبل از آماده‌سازی بیمارستان حتماً برقرار خواهد شد.

فداکار، ادامه داد: آب پروژه با اصلاحاتی که صورت گرفته طی یک ماه آینده وصل می‌شود و گاز و مخابرات نیز در فرآیند اجرایی هستند.

گفتنی است، بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی اعصاب و روان امام رضا (ع) در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع در محدوده بیمارستان افضلی‌پور کرمان در دست احداث است.

کد خبر 6099438

دیگر خبرها

  • مردم این شهر امروز پنجاه بِدَر را جشن گرفتند/ جشنی که مدارس را هم تعطیل می‌کند!
  • تولید ۸۵ هزار تن مرغ در قزوین تا پایان سال جاری
  • آغوش باز باغستان سنتی قزوین برای آیین «پنجاه‌به‌در»
  • مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • مدارس نوبت عصر شهر قزوین «پنجاه‌به‌در» تعطیل است
  • بازدید منتخب مردم قزوین- البرز و آبیک از جاده الموت- تنکابن
  • ۵۰درصد واحدهای شوینده‌ کشور در قزوین مستقر هستند
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین