Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه افزایش امار مبتلایان به کرونا در شهرستان نکران کننده است، از اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل خوشه‌های مثبت این ویروس در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، علیرضا اتابک امروز در نشست شورای سلامت شهرستان با بیان اینکه مبنای کار مبارزه با کرونا از ابتدای ورود ویروس تا پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بر کنترل و مقابله بود، اظهار داشت: همزمان با اجرای فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی صنوف شمار مبتلایان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: برداشت محدودیت‌ها باعث شد یک نفر 27 نفر را آلوده به ویروس کرد.

وی با انتقاد از بی‌خیالی مردم و شرکت در مجالس و محافل شلوغ گفت: در یکی از مراسم‌ها بعدا مشخص شد 21 نفر به ویروس مبتلا شدند.

اتابک با بیان اینکه شهرستان ما با نمونه‌گیری یکهزار و 240 نفر در حد یک استان کار شده بود و کنترل کردیم، افزود: اما چرا باید مجالس عزاداری و عروسی شلوغ برگزار شود که باعث افزایش آمار شود؟ چه لزومی دارد خانواده‌هایی گرفتار شوند و این همه هزینه‌تراشی از سوی کسانی که رعایت نمی‌کنند بر دولت تحمیل شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ خوشه مثبتی در شهرستان نباید داشته باشیم، از دستگاه‌های اجرایی خواست مصوبه‌ها را با جدیت و قاطعیت اجرا کنند و گفت: هر نمونه مثبتی الزاما باید به نقاهتگاه بیاید حتی اگر لازم باشد در فرمانداری قرنطینه شود.

فرماندار کهگیلویه گفت: روستاهای دستگرد، کوشک، چهارمه و فیلگاه خوشه دارند همه خوشه‌های مثبت امروز جمع و به نقاهتگاه منتقل شوند.

این مسؤول بیان داشت: مردم را از تجمع دور و از شلوغی مراسمات عزاداری و عروسی شلوغ جلوگیری شود.

اتابک با اشاره به فصل کوچ خطر انتقال ویروس در بین عشایر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در همه روستاهای احساس خطر می‌کنیم.

وی گفت: شب بازار، جمعه بازار و سد معبرها باید تعطیل شوند. بازار روز هر مغازه‌ای اجناس را در حاشیه قرار دهد یا به سقف آویز کند نیز تعطیل شود.

وی خطاب به مدیران گفت: تجمعات را شوخی نگیرید،کدام‌ضوابط اداری به مدیر اجازه داده در اداره را ببندد و پشت پنجره مردم را جمع کند؟ برخی مدیران جان خود را از مردم عزیزتر می‌دانند.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه افزود: دستگاههای نظارتی بازار همه اماکن پرخطر و صنوفی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کند شناسایی و معرفی کنند تا با حکم دستگاه قضا نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه صنوفی از قبیل گیم‌نت، سفره‌خانه، اماکن ورزشی باید همچنان تعطیل باشند، گفت: جمع‌آوری صنوف پرخطر و بی‌توجه به پروتکل بهداشتی با مدیریت معاون عمرانی فرماندار در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/82016
 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نقاهتگاه بازار سلامت بیماران محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد