Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@23:46:36 GMT

تامین کالاهای اساسی مردم ‌از اصلی‌ترین بندر ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۷۶۴

تامین کالاهای اساسی مردم ‌از اصلی‌ترین بندر ایران

تامین ۳۳ درصد کالای اساسی کشور از بندر چابهار در اوج روزهای شیوع کرونا آزمونی بود تا نشان دهد چابهار می‌تواند به ماموریت اصلی خود بعد از اتصال به ریل به عنوان اصلی‌ترین بندر ایران عمل کند.

به گزارش مشرق، شرکت بازرگانی دولتی ایران، تامین کننده کالای اساسی کشور می‌گوید: در ماه نخست سال جاری که کشور درگیر کرونا شد، 340 هزار تن کالای اساسی شامل برنج، گندم، ذرت و شکر مورد نیاز استان‌های شرق کشور، خراسان رضوی و جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان وارد بندر چابهار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده این کالاها با هفت کشتی از کشورهای آلمان، اوکراین، روسیه و هندوستان وارد و به مقاصد هدف منتقل شده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد تعطیلی در پی شیوع کرونا بر دریادلان تامین کننده نان مردم اثری ندارد.

بیشتر بخوانید: کشتی‌های حامل کالای اساسی از چه کشورهایی به بندرچابهار می‌آیند؟

بندر چابهار نماد توسعه محرومترین استان ایران حالا به همراه بنادر «شهید رجایی» هرمزگان و «امام خمینی(ره)» خوزستان کالای اساسی ایرانیان را تامین می‌کنند. شرکت بازرگانی دولتی ایران برآورد کرده امسال 5 میلیون تن کالای اساسی وارد کشور می‌کند که سهم چابهار 33 درصد واردات و ترانزیت آن است؛ کارشناسان هم متفق‌القولند با اتصال ریلی چابهار به شبکه سراسری تا سال 1400  بندر چابهار اصلی‌ترین بندر ایران می‌شود و به مراتب همه کالای اساسی 80 میلیون ایرانی را تامین خواهد کرد.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید می‌کند، این بندرِ نوساز با تجهیزاتی به ‌روز هیچ محدودیتی در پذیریش کشتی‌ها و کالاهای آنان ندارد. گزارش ویدیوئی تسنیم از واردات و ترانزیت کالای اساسی شرق‌نشینان و به زودی کل ایران از بندر شهید بهشتی چابهار از نظر می‌گذرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس سیستان و بلوچستان شرکت بازرگانی دولتی ایران روسیه آلمان بندر شهید رجایی کالای اساسی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید ابوالحسن (ناصر) میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی و پهلوان سابق ایران حدود دو ماه است در بیمارستانی در فرانکفورت آلمان تحت مراقب های ویژه قرار دارد.

به نقل از ایسنا، میرواحدی که در اوایل انقلاب و در دهه ۶۰ رئیس و دبیر فدراسیون کشتی بوده، نایب پهلوانی کشور و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در دوران ورزشی اش تجربه کرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902493

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!