Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:44:48 GMT

رنجبرزاده: ارتقای جایگاه معلم امری ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۸۷۰

رنجبرزاده: ارتقای جایگاه معلم امری ضروری است

«اکبر رنجبرزاده» در جلسه علنی روز یکشنبه در نطق میان دستور خود گفت: در هفته‌ای که گذشت با سالروز شوراها روز کارگر و هفته معلم مصادف بود که در بحث شوراها تاکید دارم که آنچه که در قانون اساسی آمده است برای واگذاری بیشتر اختیارات به این عزیزان در حوزه شهری عمل شود و اینها بتوانند به وظایف خود عمل کنند و مجلس نیز در سطحی بالاتر نظارت و قانونگذاری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اسدآباد در مجلس افزود: روز کارگر بر همه تلاشگران عرصه تولید و جهادگران خط مقدم پیشرفت و توسعه را تبریک می‌گویم و اعتقاد دارم بخشی از پیشرفت و توسعه کشور مدیون آنهاست که باید حقوق حقه آنها رعایت شود و همه در جهت تقویت این قشر گام‌های موثری برداریم.

رنجبرزاده تصریح کرد: روز معلم یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی می‌دارم. شهید مطهری به عنوان یک استوانه هدایتگر ایدئولوژی نظام اسلامی بود که امروز هم از آثار و برکات وی همچنان جوانان و مشتاقان چشمه جوشان و خروشان ایدئولوژی اسلامی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: همه بر این اعتقاد داریم که معلم و استاد محور توسعه پایدار هستند و راهی جز این نیست که باید به این قشر عظیم توجه ویژه بشود.

نماینده مردم اسدآباد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و تمایل داریم بتوانیم هزینه‌های مترتب بر ناهنجاری‌ها را کاهش دهیم و به دنبال اصلاحات در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و تقویت در جبهه اقتصادی هستیم ضروری است معلم را در اولویت قرار بدهیم.

رنجبرزاده یادآور شد: امروز جایگاه آموزش و پرورش و وزارت علوم در ردیف بالای دهم قرار دارد و این باید به ردیف‌های سوم و چهارم ارتقای پیدا کند. راه ثروتمند شدن کشور و راه توسعه پایدار توجه به قشر معلم و استاد هست که متاسفانه تا به امروز مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحث اقتدار نظام جمهوری اسلامی گفت: امروز پیشرفت‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور منشور عزت و عظمت جهان اسلام شده است. امروز ما افتخار داریم که با وجود همه تحریم‌های، تهدیدها و تنگناها توانستیم در شرایطی که همه سردرگریبان مبارزه با ویروز منحوس ویروس کووید ۱۹ هستند ماهواره نظامی و اطلاعاتی را به فضا پرتاب کنیم.

نماینده اسدآباد تصریح کرد: ما و ملت ایران به این پیشرفت و این پیروز افتخار می‌کنیم و به همه دست‌اندرکاران به ویژه سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک می‌گوییم. این حرکت مرهمی بود بر آلام و زخم‌های مردم که تحریم‌های ناشی شد و این افول قدرت آمریکایی را به نمایش گذاشت و اقتدار جمهوری اسلامی را نمایش داد.

رنجبرزاده افزود: امروز بر خودمان می‌بالیم که پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی شده‌ایم و راه عزت این کشور آن است که این ویروز منحوس ناخوانده آمریکایی در منطقه که بسیار جدی‌تر و مخرب‌تر از کووید ۱۹ است، هستند و جهان بشریت را تحت شعاع خودشان قرار داده‌اند باید از این منطقه بیرون برانیم و این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: باید ملت ایران و مردم منطقه و جبهه مقاومت همچنان هوشمندانه به مبارزات خود ادامه دهند تا به فضل الهی این ویروس مخرب آمریکایی در منطقه بیرون رانده بشود و شکسته بشود و جایگزین آن اقتدار و پیروزی ملت‌های منطقه و جهان اسلام باشد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: از همه دست‌اندرکاران عرصه سلامت کشور و به ویژه مردمی که دست به دست همه دادند پزشکان فرهیخته و پرسنل بهداشتی و کادر درمانی و وزیر بهداشت و وزارت بهداشت و درمان و همه عزیزان و همکاری مردم و همسویی و هم افزایی در جهت مقابله با این ویروس در جبهه واحدی قرار گرفته‌اند.

رنجبرزاده افزود: سپاهیان، ارتش و مردم دست به دست هم دادند و امروز افتخاری برای کشور آفریده شد به نام جمهوری اسلامی ثبت شد که پیشتازتر از کشورهای غربی آمریکایی است.

برچسب‌ها اکبر رنجبر زاده ویروس کرونا اسدآباد قانون اساسی وزارت علوم معلم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسدآباد قانون اساسی وزارت علوم معلم ویروس کرونا اسدآباد قانون اساسی وزارت علوم معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، متن کامل پیام یوسف نوری استاندار مازندران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت عالمی نستوه، دانشمندی وارسته و معلمی متفکر و مجاهد است که در کسوت تعلیم و تربیت نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بی‌شک استاد شهید مطهری چهره تاثیرگذار و بهترین الگو برای جایگاه والای معلمی است.

معلمی افتخاری بزرگ و دارای شرافت و منزلت بالاست و معلمان طلایه‌داران عرصه تعلیم و بسترساز نجات انسان از ظلمات جهل هستند.

شالوده توسعه هر کشور به همت، تلاش و زحمات معلمان در مدارس شکل می‌گیرد و ارتقای مادی و معنوی جامعه بسته به پویایی و انگیزه معلمان است. از طرفی نظام جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای معلمان و تعلیم و تربیت متصور است و امامین انقلاب همواره بر لزوم تکریم معلمان و تجلیل آنان تاکید کرده‌اند و رویکرد دولت سیزدهم نیز حفظ و پاسداشت شأن و عظمت جایگاه معلمان است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید والا مقام استاد مرتضی مطهری و شهدای گرانقدر سنگر تعلیم و تربیت؛ روز معلم را به تمامی اساتید، معلمان، فرهنگیان و زحمتکشان عرصه علم آموزی در کشور به‌ویژه معلمان شریف استان مازندران، دیار علویان تبریک عرض نموده، توفیق روزافزون آنان را در کنف عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از منویات منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت روز معلم
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است