Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون دادستان یزد گفت: در سال ٩٨ قریب به ٣٠ برنامه رادیویی و چند برنامه تلویزیونی در حوزه جرایم استان خصوصا با موضوعات فضای مجازی، جرایم مالی و اخلاقی با همکاری صدا و سیما تولید شد. تاریخ انتشار: 13:55 - 14 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۶۶۱

خبرگزاری میزان - محمد نعیمی نژاد در بازدید از صدا و سیمای مرکز استان یزد گفت: در سال ٩٨ قریب به ٣٠ برنامه رادیویی و چند برنامه تلویزیونی در حوزه جرایم استان خصوصا با موضوعات فضای مجازی، جرایم مالی و اخلاقی تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقابله با جرم و جنایت دو بعد دارد، تصریح کرد: یک بعد هر جرمی ورود آن به پروسه برخورد کیفری و مجازات است اما بعد دیگر آن بحث پیشگیری و آگاه سازی است که در سال پیش رو دادسرای یزد به جد در این حوزه سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های پیام، توسط دادسرای یزد گفت: پیام مخفف پیشگیری، آگاه‌سازی و مشارکت است و این جلسات با موضوعاتی چون بحث جرایم و آسیب‌های اخلاقی و مالی فضای مجازی، آسیب‌های اخلاقی در محیط شهری، گونه شناسی سرقت و قتل در یزد، اصناف و معضل ربا، اصناف و معضل کلاه برداری، آسیب‌های جسمی و روحی زوجین و فرزندان در دوران اختلافات منجر طلاق، گونه شناسی جرائم خشن اعم از آدم ربایی، ضرب و جرح در یزد و پیشگیری از آن که هر کدام مخاطب خاص خود را دارد اما معمولا مخاطب عام است برگزار می شود.

معاون دادستان یزد ابراز امیدواری کرد: برگزاری سلسله نشست‌های پیام در افزایش آگاه سازی اقشار مختلف و کاهش جرم و به طبع آن ورودی پرونده به دستگاه قضا موثر باشد.

وی از برگزاری اولین همایش ملی پیشگیری از بزه‌دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی به عنوان دومین برنامه دادسرا در سال ٩٩در جهت پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: این همایش با همکاری دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد اسلامی و کانون وکلا تا اوایل پاییز برگزار می‌شود.

نعیمی نژاد اظهارداشت: هدف از برگزاری اولین همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی حمایت از بزه دیدگی مخاطبان خاص حوزه فضای به ویژه زنان و کودکان است.

   بیشتربخوانید:    لزوم ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز علمی با دستگاه قضا در جهت پیشگیری از وقوع جرایم

وی با اشاره به ایجاد چند واحد ارشاد و مشاوره در دادسرای یزد گفت: در این واحدها سعی می‌شود تا از همان ابتدا بحث حقوقی و کیفری بودن موضوع برای طرفین مشخص و در حد امکان موضوع به جای ورود به داخل پروسه با دعوت طرفین حل و فصل شود.

نعیمی نژاد تصریح کرد: جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها تعیین قضات تخصصی برای برخی موضوعات خاص همچون حوزه فضای مجازی، اصناف، امنیتی، پولی ومالی، زمین خواری، سرقت و... در دستور کار دادسرای یزد قرار گرفته است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری یزد پیشگیری از وقوع جرم دادسرای یزد فضای مجازی یزد گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از انسداد ۱۲۸ تار نمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات شناسایی و کنترلی در فضای مجازی در راستای مبارزه با قاچاق وجرائم اقتصادی عنوان داشت: بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی پیرامون پی جویی جرائم اقتصادی، کالای قاچاق و جرائم گمرکی توسط کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی در اسفند ماه سال گذشته انجام شد.

وی عنوان داشت: در اسفندماه سال گذشته با تلاش کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال ۳۰۶ تارنمای فعال در بستر اینترنت که در زمینه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم مربوط به حوزه گمرک فعالیت داشتند شناسایی و مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به شناسایی و رصد ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به تبلیغ و فروش کالای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، الکترونیکی و ماهواره ای، قطعات و لوازم یدکی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، پوشاک و البسه قاچاق می‌کردند، گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۷۸ تارنماو صفحه فعال در بستر اینترنت که در حوزه جرائم اقتصادی از جمله اخلال در بازار ارز، قمار و پولشویی، دارو‌های غیر مجاز فعالیت داشتند شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

سردار رحیمی با اشاره به انسداد ۱۲۸ تار نما و صفحه متخلف در فضای مجازی که در حوزه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم گمرکی فعالیت داشتند، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرایم محتمل در حوزه فضای سایبری ۶ نفر از مدیران صرافی‌های که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آن‌ها مطرح شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره اینکه فضای سایبری توسط معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا رصد می‌شود، عنوان داشت: به منظور مقابله با اخلال گران اقتصادی در فضای سایبری ۲۴ پرونده قضایی برای گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی تشکیل و ۲۷ نفر از مجرمین فعال (پیرامون قاچاق و جرائم اقتصادی) دستگیرشدند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد