Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی الحشد الشعبی در سامراء خواستار آماده‌باش کامل برای دفاع از حرم «امامین عسکریین (علیهما السلام)» در قبال حملات احتمالی داعش شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، فرماندهی الحشد الشعبی عملیات «سامراء» امروز، (یک‌شنبه ۳ می) از تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای رسیدن به اماکن مقدس در این منطقه هشدار داد و از نیرو‌های تحت فرمان خود خواست تا برای دفاع از حرم «امامین عسکریین (علیهما السلام)»، در آماده باش کامل به سر برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه این فرماندهی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: «ابوحسن الحلفی» فرماندهی عملیات محور سامراء دو نشست جداگانه با فرماندهان تیپ‌های ۳۱۳ و ۳۱۴ و مقامات مسئول بررسی تحولات اخیر برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست‌ها چندین نکته مهم، کلیات طرح‌های نظامی، روند تحولات اخیر، پیشنهاداتی در خصوص حمله اخیر داعش و آمادگی به نحو احسن در قبال هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای بررسی شد.

الحلفی در این نشست‌ها بر ضرورت تمرکز تمام تلاش‌ها برای مقابله با گروه جنایتکار داعش و دفع هرگونه خطر احتمالی علیه شهر سامراء تاکید کرد و خواستار آماده‌باش کامل نیرو‌ها به ویژه برای دفاع از مرقد امامین عسکریین (ع) تاکید کرد.

وی افزود: دشمن داعشی گاه و بی‌گاه به دنبال تحقق اهداف پست خود در تعدی به مقدسات ما است، اما پایداری نیرو‌های قهرمان ما و پیروزی‌های آنها، مانع تحقق این اهداف خبیث می‌شود.

سوم بهمن‌ماه سال ۱۳۸۴ تکفیری‌ها با ۲۰۰ کیلو تی ان تی به حرم امامین عسکریین (ع) وارد شدند و گنبد این حرم مطهر را تخریب کردند، اما اکنون بزرگترین گنبد اعتاب مقدسه عراق، در این حرم مطهر ساخته و نصب شده است.

طی چند روز اخیر، هسته‌های خاموش داعش با حمایت آمریکا و عربستان چندین حمله تروریستی در استان‌های صلاح الدین، ذی قار و دیالی انجام داده‌اند که به شهادت ومجروحیت شماری از نیرو‌های الحشد الشعبی و نیرو‌های امنیتی منجر شده است.

«سرایا السلام» از زیرمجموعه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق که وابسته به جریان صدر است، در پی حملات روز ذشته داعش از چند محور به استان صلاح‌الدین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که امنیت در مناطق تحت حمایت این نیرو‌ها در اطراف سامراء کاملا برقرار است و مناطق سامراء، الاسحاقی، جزیره سامراء، الجلام، جزیره الاسحاقی، شهرستان بلد و سورسناش در امنیت کامل هستند و هیچ شکاف امنیتی در این مناطق به وجود نیامده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرایا السلام امامین عسکریین الحشد الشعبی برای دفاع آماده باش نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در سطح استان، جمعیت هلال احمر با امدادرسانی به ۶ مورد آبگرفتگی به ۱۲۲ نفر در قالب ۲۶ خانوار امدادرسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات این جمعیت به هم‌استانی‌ها در پی بارندگی‌های اخیر، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در پی هشدار نارنجی هواشناسی و مدیریت بحران استان، به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی ادامه داد: به نسبت شدت بارش‌ها، مشکلات استان کمتر بود به طوری‌که در این چند روز بارش؛ جمعیت هلال احمر با امدادرسانی به ۶ مورد آب گرفتگی به ۱۲۲ نفر در قالب ۲۶ خانوار امدادرسانی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به امدادرسانی به ۵ حادثه کوهستانی و جاده‌ای ناشی از بارندگی‌ها، گفت: امداد رسانی‌ها در منطقه سر فیروزآباد شهر کرمانشاه، عشایر دالاهو، ازگله ثلاث باباجانی، روستاهای اسلام‌آباد غرب و… بوده است.

وی، از آماده‌باش هلال احمر خبر داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی در راستای پیش‌بینی بارندگی طی هفته‌جاری در آماده‌باش کامل هستیم.

کد خبر 750530

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها