Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت معیشت مردم و گرانی در شرایط کرونایی کشور به مسئولان اجرایی کشور تذکر کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۹) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تذکر کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی به شرح زیر است:

- تذکر علی بختیار به وزیر جهاد؛ عدم تامین ذرت و سویا برای مرغداران و نابسامانی های موجود در این زمینه و عدم تخصیص آن در سامانه بازارگاه، تذکر به رئیس جمهور؛ رسیدگی به وضعیت کارکنان مهدکودک ها، مدارس غیر انتفاعی و آموزش عالی غیردولتی

- تذکر جبار کوچکی نژاد به وزیر کار؛ چرا در کمک معیشتی توجه بیشتری به محرومان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نمی شود، تذکر به رئیس جمهور؛ چرا دستور کنترل قیمت کالاهای مورد نیاز و ضروری مردم را در ماه مبارک رمضان نمی دهید.

- تذکر اردشیر نوریان به وزیر نیرو؛ اجرای غیرقانونی تونل بهشت آباد خیانتی است به مردم استان چهارمحال و بختیاری که باید متوقف شود و خلاف اصول 40، 45 ، 48 و 50 قانون اساسی است.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر کار؛ تاخیر یک ماهه در پرداخت قسط وام و مبلغ ماهانه پس انداز از قرض الحسنه که از حقوق بازنشستگان فرهنگی کسر شده و باید در اختیار قرض الحسنه قرار گیرد، غیرقابل قبول است.

- تذکر جلال محمودزاده و رسول خضری به وزیر امور خارجه، دلیل بی تفاوتی نسبت به تجاوز نیروی هوایی ترکیه به مناطق مرزی کشور و کشتن شهروندان ایرانی چیست؟

- تذکر جلال محمودزاده به رئیس جمهور؛ عدم اعمال افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه بندی حقوق پرسنل و نیروهای کتابخانه های عمومی کشور و سایر موارد قانونی، تذکر به وزیر نیرو؛ رها کردن پروژه های آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی در کشور و استان آذربایجان غربی، تذکر به وزیر صمت درخصوص عدم رسیدگی به تخلفات زیست محیطی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

- تذکر احمد سالک کاشانی به رئیس جمهور؛ باتوجه به وضعیت ویروس منحوس کرونا در کشور و تلاش مسئولان باید با گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی جهت تامین معیشت مردم برخورد شود.

- تذکر نظر افضلی به وزیر راه؛ با توجه به تصادف دلخراش نهم اردیبهشت سال جاری در جاده سربیشه که به فوت 13 هموطن منجر شد، دستور فرمایید عملیات اجرایی باند دوم سربیشه به ماهیرود تسریع یابد.

- تذکر حبیب الله دهمرده به وزیر کشور؛ تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک ظرفیت و ضرورت است، چرا تاخیر و انفعال صورت می گیرد، تذکر به وزیر نیرو؛ انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان کند است، چرا این همه تاخیر دارید؟

- تذکر سیدحمایت میرزاده و قاسم احمدی لاشکی به وزیر آموزش و پرورش؛ علت عدم صدور احکام کارگزینی مربوط به رتبه بندی قبل از صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان در اول مهرماه چیست؟

- تذکر شمس الله شریعت نژاد به وزیر بهداشت؛ چرا علی رغم دستور کتبی شما بیمارستان فوق تخصصی تنکابن تکمیل نشده است، تذکر به وزیر راه؛ چرا نسبت به ترمیم روکش آسفالت تنها جاده اصلی ترانزیت نشنان رود به عباس آباد اقدامی صورت نمی گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس معیشت مردم رئیس جمهور تذکر به وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته به ویژه روزهای پایانی سال نه تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی از کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که پیش بینی می‌کنیم به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گفته وی ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی ۳۰ درصد از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲ هزار و ۴۰۰ جو وارداتی، ۵ هزار تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

وی به گزارش بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تخلفات انجام شده ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903017

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟