Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش این فدراسیون، همزمان با ارائه گزارش سالیانه بستر حمایت از روزنامه‌نگاران شورای اروپا در مورد عملکرد سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۴ گروه و سازمان بین‌المللی فعال در حوزه آزادی مطبوعات و روزنامه‌نگاری، از جمله فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تأکید کرده‌اند که حمله به آزادی مطبوعات در اروپا در معرض خطر جدی برای تبدیل شدن به یک امر طبیعی جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش با تجزیه تحلیل داده‌های سال ۲۰۱۹ میلادی، الگوی رو به رشد «ترساندن برای ساکت کردن روزنامه‌نگاران در اروپا» را نشان می‌دهد که در هفته‌های گذشته تسریع شده و برای حمایت از نقش اساسی مطبوعات آزاد در جوامع دموکراتیک، نیاز به اقدام‌های فوری از سوی کشورهای عضو است.

به نوشته این تارنما، با شیوع بیماری کووید-۱۹، موج جدید تهدیدهای جدی و حمله به آزادی مطبوعات در چند کشور عضو اتحادیه اروپا گزارش شده و دولت‌ها، روزنامه‌نگاران را به دلیل گزارش‌های انتقادی، تحت نظارت گسترده قرار داده‌اند که گاهی به بازداشت و مجازات به اتهام انتشار اخبار جعلی منجر شده است.

در گزارش اخیر، به ۱۴۲ مورد تهدید جدی علیه آزادی رسانه‌ها اشاره شده که شامل ۳۳ فقره ضرب و شتم روزنامه‌نگاران، ۱۷ مورد جدید بازداشت و حبس، ۴۳ مورد آزار و اذیت و ارعاب را شامل می‌شود.
2023

برچسب‌ها ضرب و جرح عمدی اتحادیه اروپا روزنامه نگار پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ضرب و جرح عمدی اتحادیه اروپا روزنامه نگار ضرب و جرح عمدی اتحادیه اروپا روزنامه نگار روزنامه نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو در سال ۲۰۲۴ به خبرنگاران فلسطینی اعطا شد که تحولات تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را پوشش می‌دهند.

این جایزه به توصیه داوران کمیته بین المللی حمایت از خبرنگاران به خبرنگاران فلسطینی در غزه اعطا شد.

مراسم اعطای جوایز در حاشیه نشست جهانی آزادی مطبوعات در شهر سانتیاگو پایتخت شیلی برگزار شد.

رئیس هیأت داوران کمیته بین المللی حمایت از خبرنگاران در این مراسم گفت: ما با اعطای این جایزه می‌خواهیم پیام قوی همبستگی با روزنامه‌نگاران فلسطینی و تقدیر از آنها به اشتراک بگذاریم که بحران را در شرایط فاجعه بار پوشش می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز