Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:24:45 GMT

پلیس با لغو طرح‌های ترافیکی موافق است/ مردم همراهی کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۷۹۴۸

پلیس با لغو طرح‌های ترافیکی موافق است/ مردم همراهی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط کرونا، مخالف استفاده از خودوری شخصی و کاهش استفاده از حمل ونقل عمومی نیستم. اما توقع و انتظار این است که مردم رعایت کنند.

او با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: باید ترافیکی طبیعتاً خیلی کمتر باشد، اما آنچه که شاهد هستیم وضعیت مطلوبی نیست و نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رحیمی با اشاره به اینکه موافق کاهش حضور مردم در شرایط فعلی در ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم گفت: توقع ما از مردم این است که رعایت کنند و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

او با بیان اینکه موافق اجرای طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر نیست افزود: چرا که هنوز این ویروس به ویژه در تهران با توجه به تراکم جمعیت وضعیت عادی ندارد و مردم تنها در مواقع لازم و ضروری تردد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی سفرها غیرضروری انجام می‌شود گفت: همکاران ما از صبح تا غروب درگیر این ترافیک سنگین هستند و تنها راه آن کمک مردم است.

سردار رحیمی از مردم خواهش کرد تا دقت کنند و کمک کنند تا وضعیت ترافیکی بهبود یابد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست از مدیریت شهری برای کمک‌های مالی و رفع مشکلات کلانتری‌ها گفت: یک مصوبه‌ای از ۱۱ سال قبل وجود دارد که اقدامی برای آن نشده است. این مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که براساس آن تعداد کلانتری‌های تهران باید به ۲۰۰ عدد برسد و در این مصوبه مسئولیتی را برای شهرداری تهران درنظر گرفته اند که هم در بحث واگذاری زمین و هم در بحث ساخت باید به نیروی انتظامی کمک کند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: دلایل و استدلال‌ها و نیازهایمان را به اعضای شورای شهر تهران اعلام کردیم و امروز هم به این دوستان گفتیم که با همین امکانات که امروز موجود است، در اکثر شاخص‌ها نمره قابل قبولی کسب کرده‌ایم، ولی برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم، باید به امکانات جدید دست پیدا کنیم.

او با تاکید بر اینکه اگر در گام اول بتوانیم ۴۰ کلانتری اضافه کنیم، امنیت موجود امروزمان ارتقا بخشیده می‌شود گفت: چراکه تعداد پرونده‌ها برای هر افسر ۱۰ پرونده است، که خیلی بالاتر از میانگین کشوری است و این کیفیت کار را کاهش می‌دهد.

سردار رحیمی گفت: در حدود ۳۰ هزار میلیارد بودجه سالانه شهرداری تهران است که می‌شود یک درصد از آن را به موضوع امنیت اختصاص داد تا بتوانیم اقدامات بهتری را انجام دهیم.

او همچنین به مساله معتادین متجاهر اشاره کرد و گفت: مردم از این مساله گله مند هستند و باید امکانات شهر تهران را برای این منظور بسیج کنیم. در شهرداری ۲۲ مرکز بهاران را داریم که اگر در فرایند بازپروری قرار گیرد، گام بلندی را بر می‌داریم.

سردار رحیمی با بیان اینکه برخی از اقداماتی که در این مراکز انجام می‌گیرد انتقاد دارم گفت: چرا که معتادین شب در آنجا می‌خوابد و غذایی می‌خورد و مجدد صبح در خیابان رها می‌شود که این مشکلی را حل نمی‌کند، ضمن اینکه شاید دو نفر دیگر را هم معتاد کند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: اگر این اقدام را با کمک خود ستاد مبارزه با مواد مخدر در فرایند بازپروری قرار دهیم که امکان بسیار بزرگی است، حداقل مشکلات معتادین متجاهر کاملاً حل خواهد شد

کد خبر 4915806 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور شورای شهر تهران سردار رحیمی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی ماه مبارك رمضان روز معلم قوه قضاییه شیوع کرونا آموزش مکمل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسن حاجی میرزایی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران نیروی انتظامی سردار رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو

تین نیوز

همزمان با تلاش های شبانه روزی برای تحقق قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، به واسطه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و همت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت خرید واگن ها پرداخت شده و بزودی واگن ها به تهران می رسند.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مدیریت شهری ششم تهران و دولت سیزدهم بالاترین سطح همکاری دو نهاد مهم و خدمتگزار را دنبال می کنند، به طوری که نه تنها علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات مداوم و هفتگی هیئت دولت شرکت می کند بلکه رئیس جمهور، حکم نماینده ویژه برای شهردار تهران صادر کرد.

اما در این میان مخالفان تلاش کردند که اختلاف نظر فنی یکی از مدیران میانی وزارت کشور با مدیریت شهری بر سر تایید صلاحیت واگن های وارداتی را به اختلاف دو نهاد تعمیم دهند. برخلاف نظر این مدیر، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران می گوید: متروی تهران پیش از این کارشناس تایید واگن ها بوده و اگر شرکت دیگری بخواهد کار تایید را انجام بدهد باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

رسانه های اصلاح طلب در حالی روی فراموشی مردم حساب باز کردند که گویا از یاد برده اند  که این محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران در دوره اصلاحات بود که بارها و حتی در تلویزیون، حسن روحانی و دولتمردان دولت قبل را به باد نقد گرفت؛ هاشمی حتی  در آذر ماه سال 1399 درباره عدم تامین پول واگن ها، رفتار دولتمردان گذشته را «خیلی کودکانه» خواند و گفت: «...چرا دولت مردان ما نمی فهمند، وقتی ما سیستمی را هزینه کردیم، تونل و تجهیزات ثابت را ساخته ایم، اما چرا واگن خریداری نمی کنیم ...».

آتش اختلاف در شورای شهر دوره پنجم آنقدر شعله ور بود که هر دو طرف بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و ابایی هم از اعلام آشکار اختلافات نداشتند البته این  شکاف، به موضع گیری های آشکار رسانه ای محدود نشد، بلکه آنقدر وسعت گرفت که رئیس جمهور دوره قبل حتی اجازه ورود پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران به جلسات هیئت دولت را نمی داد.

ماجرای واگن ها چیست؟

پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران چند ماه پیش در روزنامه اعتماد مدعی شده بود «قرارداد 630 واگن مترو، اساساً مرتبط با مدیریت شهری فعلی شهر تهران نیست و به تلاش های مدیریت قبلی باز می گرد» هرچند که صحبت های اولیه به آن سال ها بر می گردد اما باید از پیروز حناچی پرسید که برای این قراردادی که از سال 97 ابلاغ شده چه قدمی برداشته است؟

واقعیت این است که نه تنها در دوره قبل اقدام عملی در این باره انجام نشد بلکه شهردار تهران همزمان با تلاش های شبانه روزی برای تحقق قرارداد خرید 630 واگن، به واسطه ارتباط خوب با دولت و همت آقای رئیسی، 15 درصد پیش پرداخت خرید واگن ها را پرداخت و حتی با افزایش 25 درصدی این تعداد را به 791 دستگاه رساند.

همچنین این دوره مدیریت شهری توانست در اتفاقی کم نظیر رکورد افتتاح میانگین ماهانه یک ایستگاه مترو را ثبت کند و آن و در اختیار مردم قرار دهد.

این درحالیست که در آن دوره مدیریتی نه تنها واگن و اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشد بلکه 1600 اتوبوس کمتر از آنچه تحویل گرفته شد به دوره زاکانی تحویل داده شد و در موضوع مترو حتی انبارهای قطعات یدکی مترو خالی به دوره مدیریت ششم تحویل داده شد.

همچنین طبق آنچه در کتابچه تحول و تحویل (که مدیران دوره قبل برای کارنامه عملکردشان چاپ کردند)، تنها برنامه ریزی برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس (80 دوکابین و 120 تک کابین) دیده می شود که با 826 اتوبوس جدید، 428 دستگاه اتوبوس اورهال شده و قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری، 25000 دستگاه تاکسی سدان برقی، 2500 دستگاه تاکسی شاسی بلند (suv)، 10 هزار دستگاه ون و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی قابل مقایسه نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • سخنان مهم سردار رادان درباره جزئیات اجرای طرح جدید حجاب
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»