Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-منابع عراقی از حمله داعش به نیروهای حشد شعبی در استان صلاح الدین خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایران گلوبال ،منابع عراقی از حمله داعش به نیروهای حشد شعبی در استان صلاح الدین خبر دادند. یکی از مقرهای نیروهای وابسته به حشد شعبی در منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت در معرض حمله داعش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله 11 تن از اعضای حشد شعبی کشته شدند.
به گزارش  شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد: یکی از مقرهای نیروهای وابسته به حشد شعبی در منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت در معرض حمله داعش قرار گرفت. در این حمله 11 تن از اعضای حشد شعبی کشته شدند.
این منبع افزود: بعد از آمدن حشد شعبی و نیروهای پلیس فدرال و سازمان اطلاعات به مکان حادثه یک بمب منفجر شد که به کشته شدن برخی از این نیروها و زخمی شدن سه تن دیگر منجر شد.
در این راستا حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: درگیری‌هایی میان داعش و نیروهای حشد شعبی در مناطق بلد و مکیشیفه در جنوب تکریت رخ داد. طی این درگیری‌ها نیروهای حشد شعبی تعدادی از داعشی‌ها را از پای درآوردند.
به گفته یک منبع امنیتی، داعشی‌ها از مناطق تل الذهب و یثرب در جنوب سامراء و مکیشیفه در غرب و مطیبیجه در شرق و جلام الدور در شمال سامراء به این شهر حمله کردند. در این حمله 11 نیروی حشد عشایری و تعدادی تروریست کشته شدند.
همچنین سازمان اطلاعات عراق از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان الانبار خبر داد.
در بیانیه این سازمان آمده است: براساس داده‌های اطلاعاتی دقیق نیروهای ما یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق شهرستان الرطبه در الانبار را تعقیب کردند و با افراد حاضر در این خودرو درگیر شدند. تیم مهندسی ما این خودرو را منفجر کرد.

تحرکات جدید داعش در سوریه شدت گرفته است
همچنین در پی حمله عناصر داعش علیه ارتش سوریه در نزدیکی شهر «السخنه» شماری از نیروهای سوری کشته  و زخمی هستند. 
بر اساس گزارش  رسانه  های سوریه، جنگنده‌های سوریه و روسیه نیز به حملات هوایی خود علیه عناصر داعش از اطراف این شهر گرفته تا نزدیکی مرزهای عراق ادامه می‌دهند.
رادیو «وطن اف ام» سوریه گزارش داد که حملات اخیر عناصر باقیمانده داعش در صحرای سوریه و مناطق دیرالزور و استان حمص، منجر به قطع ارتباط جاده بین‌المللی حمص- دیرالزور شده است و دولت سوریه نیز از افزایش قطعی ساعات برق به «دلیل اوضاع امنیتی» در صحرای سوریه خبر داده است.
کانال‌های اطلاع‌رسانی محلی در منطقه به العربی الجدید گفتند که عناصر داعش اخیراً با افزایش حملات خود، به برخی از چاه‌ها و میادین نفت و گاز در صحرای سوریه حمله کرده و برخی از نیروهای گارد سوریه و مسئولان حمایت از این میادین را به قتل رسانده‌اند.
ناظران و تحلیلگران مسائل سوریه معتقدند که افزایش میزان حملات عناصر باقیمانده داعش طی این مدت، چه بسا به این برمی‌گردد که آن‌ها به دنبال سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده از شیوع کرونا در سوریه هستند تا دوباره خود را احیا کنند.
ارتش سوریه به کمک نیروهای متحد خود صحرای سوریه (بین استان‌های دیرالزور و حمص) را نیمه سال 2017 از عناصر تروریستی داعش آزاد و پاک‌سازی کردند. داعش طی سال‌های گذشته از این منطقه به دلیل وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی و بیابانی، به عنوان سنگری مهم برای حفظ موجودیت خود استفاده می‌کرد و برخی از عناصر باقی‌مانده تحت عنوان هسته‌های خاموش همچنان در این منطقه بیابانی حضور دارند.

دلایل بازگشت دوباره  داعش به عراق چیست؟
عواملی مانند بن بست سیاسی در عراق و عدم وجود اقتدار مرکزی در عراق و سوریه، تنش‌های ایجاد شده توسط آمریکا و وجود اختلاف بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق از عوامل مهم فعال شدن مجدد گروه تروریستی داعش به شمار می رود.
عده ای از کارشناسان معتقدند که مطرح شدن موضوع خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق و به طور خاص نیروهای نظامی آمریکا، در ماه‌های اخیر به ویژه از سوی برخی گروه‌های سیاسی و نظامی شیعی باعث نگرانی و نارضایتی واشنگتن شده است. چرا که آنها تمایلی به خالی کردن میدان به سود ایران و قدرت گیری بیشتر گروه‌های نظامی شیعی در عراق ندارند. به همین دلیل آمریکا با فعال کردن دوباره داعش و ایجاد ناامنی قصد دارد دلیل و توجیهی برای ادامه حضورش در عراق پیدا کند.
شبکه خبری المیادین در گزارشی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با انتقال تروریست‌های مسلح داعش از سوریه به عراق، در صدد استقرار مجدد آنها در این کشور هستند. «حسن سالم» عضو فراکسیون صادقون در عراق نیز روز 4 اردیبهشت، گفت که آمریکا سعی دارد از طریق سوریه عناصر داعش را وارد عراق کند.
از سوی دیگر شرایط سیاسی و اجتماعی عراق از مهرماه سال گذشته تاکنون بحرانی بوده است. استعفای نخست وزیر، بحران سیاسی ناشی از اختلافات سیاسی میان گروه‌ها بر سر توافق روی یک گزینه و کناره‌گیری دو نخست‌وزیر مکلف بحران‌هایی است که بغداد درگیر آن بوده است. این فضای سیاسی و فقدان یک دولت مستقر می‌تواند باعث شکاف امنیتی و ظهور مجدد داعش باشد.
نکته قابل تامل اینکه اغلب حملات هم در عراق و هم در سوریه در مناطق مورد مناقشه بین حکومت‌های مرکزی و گروه‌های کرد صورت گرفته است. از این موضوع نیز چنین برمی‌آید که گروه تروریستی می‌تواند از اختلافات موجود به نفع خود استفاده کرده و به موازات افزایش تنش بین بازیگران صحنه سیاست، فعالیت‌های میدانی خود را تقویت کند.
 
چه کسانی به دنبال احیای داعش در عراق هستند؟
منابع عراقی در برآوردهایشان به این نتیجه رسیده اند که هزاران تن از عناصر مخفی شده داعش در استان های غربی، شمالی و شرقی عراق در قالب هسته های خفته، آماده فرصت های طلایی هستند. این منابع این هفته گفتند گزارش هایی در اختیار دارند که گروه تکفیری داعش قصد دارد سلسله عملیات تروریستی نیز در خلیج فارس انجام دهد و این نتیجه تنش زایی ماه های اخیر تیم جنگ طلب دونالد ترامپ در منطقه است که نیروهای مقاومت ضد تروریستی منطقه را به خود مشغول کرده است.
در واکنش به تحرکات و تحریکات اخیر،‌ برهم صالح رئیس جمهور عراق بر پاکسازی مناطق آلوده و نقاط حضور بازمانده های داعش تاکید کرد و قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق شدت گرفتن این تحرکات را بهانه تراشی برای ادامه حضور نظامی آمریکایی ها در عراق دانست و علی الحسینی مسئول روابط محور شمال الحشدالشعبی هم گفت که این تحرکات انتقام آمریکایی ها از عراقی ها بخاطر تصویب طرح اخراج آنان از عراق بوده است.
از ابتدای ظهور داعش نه تنها کارشناسان و صاحب نظران منطقه بلکه حتی خود رهبران امریکا مانند هیلاری کلینتون وزیر خارجه اوباما در دولت قبلی و نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی اذعان و اعتراف کرده اند که داعش را خود آمریکایی ها ساخته اند و اکنون هم تلاش دارند از این گروه تروریستی به عنوان برگ برنده در قبال حکومت عراق بهره برداری کنند.
از هنگامی که عراقی ها مصمم شدند نظامیان خارجی را با مصوبه پارلمان از کشور اخراج کنند، بازی های  موذیانه آمریکایی ها نیز شروع شده است و عراقی ها اعتقاد دارند بحران آفرینی های اخیر، از شهادت سرداران سلیمانی و ابومهدی المهندس تا رجز خوانی برای نیروهای مقاومت اسلامی و نیز دامن زدن دوباره به قائله داعش همه و همه با هدف منصرف کردن عراقی ها از تصمیم شان برای اخراج نظامیان خارجی و پیشاپیش آن آمریکایی ها است.
ترامپ و تیم تندرو و جنگ طلب او اکنون هیولای تکفیری را بیدار کرده اند و از فجایعی که این گروه تروریستی  می تواند به بار آورد ابایی ندارند، چرا که همانند گذشته تاوان آن را ملت ها منطقه می پردازند و سرریز تروریسم هم با سرعت و شیب کمتری به سمت اروپا جریان خواهد یافت.
داعش از دهم ژوئن 2014 از سوریه به عراق حمله کرد و طی چند روز استان های الانبار و نینوا را بطور کامل و بخش هایی از 5 استان عراق ازجمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، بغداد و بابل را به تصرف خود در آورد. این گروه تروریستی علاوه بر تجاوز به زنان و به بردگی بردن آنان، هزاران جوان و مرد عراقی را کشتار کرد که مهمترین آن مربوط به قتل عام 1700 جوان حاضر در پایگاه اسپایکر واقع در حومه شهر تکریت واقع در 175 کیلومتری شمال بغداد بود. همچنین کشتار ایزدی ها و فروش زنان آنان در بازارهای برده فروشی از هولناک ترین جنایات این گروه تکفیری است که هنوز داغ آن برای عراقی ها تازه است.

 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: داعش عراق سوریه آمریکا نیروهای حشد شعبی گروه تروریستی آمریکایی ها صحرای سوریه حشد شعبی عناصر داعش حمله داعش عراقی ها کشته شدن گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود