Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:53:34 GMT

انتقاد عفو بین الملل از مقامات مصر

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۸۱۲۷

انتقاد عفو بین الملل از مقامات مصر

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، سازمان عفو بین الملل امروز یکشنبه از دولت مصر به سبب اعمال سانسور بر رسانه‌ها انتقاد کرد.

این سازمان که دفتر آن در انگلیس قرار دارد، به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کرد دولت قاهره از سال ۲۰۱۶ ده‌ها خبرنگار را در محل کارشان بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپ لوتر، مدیر بخش پژوهش‌ها و امور حقوقی عفو بین‌الملل برای منطقهٔ خاورمیانه و آفریقا، مقامات مصر را مسئول جلوگیری از انتشار اخبار و بستن پایگاه‌های خبری دانست.

در این گزارش همچنین آمده است تضمین آزادی گردش اطلاعات در زمانی که به سبب ویروس کرونا، حالت فوق العاده اعمال شده، مسأله‌ای دارای اهمیت به حساب می‌آید.

در گزارش امروز سازمان عفو بین الملل آمده است مقامات مصری باید به این قلع و قمع بی رحمانه رسانه‌ها پایان دهند و گردش آزاد جریان اطلاعات را خصوصا در شریاط بحرانی کنونی تضمین کنند.

در گزارش سازمان عفو بین الملل گفته شده است: ده‌ها روزنامه نگار خودسرانه و با اتهامات مرتبط با تروریسم بازداشت شده اند و یا به محل کارشان یورش برده شده است.

عفو بین الملل همچنین گفته است مقامات مصر باید به خبرنگاران اجازه دهند تا کار‌های خود را آزادانه و بدون ترس و انتقام جویی به انجام برسانند. آن‌ها همچنین باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی، تمامی خبرنگارانی را که تنها بخاطر انجام کارهایشان و یا اعمال حقوق خود در آزادی بیان بازداشت کرده اند، آزاد کنند.

پیشتر نیز سازمان عفو بین الملل از عربستان سعودی برای بازداشت زندانیان عقیدتی انتقاد کرده بود. این سازمان در واکنش به خبر جان باختن «عبدالله الحامد» در زندان‌های عربستان گفته بود: از شنیدن خبر فوت دکتر عبدالله الحامد که به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در زندان بود، شوکه و متأثر شدیم. نخست این که دکتر الحامد و همه زندانیان دیگر اندیشه در عربستان نباید در زندان‌ها محبوس باشند. دوم آن که ما بار دیگر از مسئولان سعودی می‌خواهیم فورا و بدون هیچ قید و شرطی تمام کسانی را که فقط به خاطر دفاع مسالمت‌آمیز از حقوق انسانی خود در زندان هستند، آزاد کنند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عفو بین الملل بازداشت روزنامه نگاران روز جهانی آزادی مطبوعات سازمان عفو بین الملل مقامات مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو احتمالا بازداشت شود

طی روز‌های اخیر نتانیاهو تلاش زیادی برای جلوگیری از چنین تحولی انجام داده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن نفاق خواندن این حکم، اعلام کرد در صورت لزوم از «اسرائیل» خارج نخواهیم شد.

در همین رابطه کانال ١٢ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد اسرائیل انتظار دارد دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت و هالیوی را در این هفته صادر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود