Web Analytics Made Easy - Statcounter

 با تلاش متخصصان و دانشمندان مرکز باروری و ناباروری اصفهان نخستین نوزاد دوبار فریز پس از 12 سال در بیمارستان مهرگان اصفهان به دنیا آمد. مادر این نوزاد 12 سال پیش به امید مادر شدن جنین‌های خود را فریز کرده بود.

اسدالله کلانتر پزشک معالج مرکز باروری و ناباروری اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در مرحله نخست در سال 97 سه جنین منجمد شده که از کیفیت خوبی برخوردار بود، از حالت انجماد خارج شدند و دو جنین آن به مادر  انتقال داده شد در حالیکه منجر به باروری نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   وی پس از آن جنینی دیگر پس از سه روز نگهداری در محیط آزمایشگاه با روش‌های علمی به مرحله پرسلولی( بلاستوسیست ) رسید و مجدد فریز شد تا بتواند فرصت جدیدی برای حاملگی بعدی باشد.

پزشک مرکز باروری و ناباروری اصفهان بیان کرد: مرداد پارسال هم مجدد بیمار به مرکز مراجعه و برای آماده سازی رحم دارو تجویز شد و شهریور سومین جنین دبل فریز به بیمار منتقل شد که خوشبختانه امروز  تولد این نوزاد پسر به ثمر نشست  و مادر پس 12 سال انتظار فرزند پسر خود را در آغوش کشید.

پیش از این نیز به همت دانشمندان و متخصصان ایرانی نوزاد از جنین 14 سال فریز شده به دنیا آمده است. اما استفاده از روش دبل فریز برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

کلانتر با بیان اینکه روش دبل فریز برای نخستین بار در کشور انجام شده است، گفت: اهمیت قضیه به خاطر قدمت فریز بودن جنین است، بسیاری از کشورهای اروپایی، جنین‌های فریز شده را بعد از 10 سال از گردونه خارج می‌کنند اما ما جنینی را که سال 87 فریز کردیم، یک بار 10 سال بعد برگرداندیم.

وی افزود: در آن زمان 2 جنین به بدن بیمار منتقل شد که یکی موفق نبود و یکی دیگر از جنین‌ها در مرحله سه روزگی مجدداً فریز شد، در سال 98 برای بیمار اقدام کردیم و خوشبختانه جنین به ثمر نشست و امروز حاصل این تلاش را می‌بینیم.

امروز از هر 10 زوج نابارور 7 زوج صاحب فرزند می‌شوند و آهنگ امید در زندگی زوجین ایرانی جریان می‌یابد و این حاصل تلاش خستگی ناپذیر دانشمندان ایرانی است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نوزاد بیمارستان اصفهان پزشک دارو تولد اصفهان بیمارستان پزشک تولد نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم