Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری‌نسب پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: آموزش و پرورش با شعار تکریم معلم، مدرسه پویا و مدیریت منابع کار خود را آغاز کرد و بر اساس اهداف مشخص شده اقداماتی انجام دادیم ضمن اینکه معتقدم معلم مهمترین رکن تعلیم و تربیت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای اینکه معلم با آسودگی خیال و بدون دغدغه وظیفه خود را انجام بدهد، باید برنامه‌هایی در دستور کار دولت، دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش قرار گیرد که در این خصوص برنامه‌هایی تدوین شده و کار را دنبال می‌کنیم که مهم‌ترین مساله معیشت و مسائل رفاهی فرهنگی است که در سطح استان به آن توجه شده است.

رایزنی برای راه اندازی بیمارستان فرهنگیان در کرمان

اسکندری‌نسب ادامه داد: در حوزه درمان هم اقداماتی انجام شده که در این راستا در سراسر استان مراکز درمانی راه‌اندازی شده است ضمن اینکه در حال رایزنی برای تأسیس بیمارستان فرهنگیان در استان هستیم.

وی گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده همچنین فعال کردن صندوقهای وام ضروری با رقمی حدود ۳۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در راستای تکریم معلمان بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا مسکن ارزان قیمت در اختیار فرهنگیان قرار دهیم ضمن اینکه قریب به هشت هزار نفر از فرهنگیان در سطح استان فاقد مسکن هستند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه قریب به ۸۰ هزار نیروی فعال و همکار بازنشسته و فرهنگی در استان کرمان داریم، اظهار داشت: بحث مدیریت منابع انسانی از مهمترین مباحث در کشور است لذا مدیریت بهینه منابع انسانی در دستور کار آموزش و پرورش استان کرمان نیز قرار دارد.

وی افزود: هر ساله نیاز است که معلمان بازآموزی داشته باشند که در این راستا هر معلم باید ۷۰۰ نفر ساعت آموزش ببیند ضمن اینکه این موضوع در استان هر ساله اجرا می‌شود.

اسکندری‌نسب به مدرسه پویا به عنوان راهبرد دیگر آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است تا افراد بتوانند در آنجا همه آموزش‌ها را فرا گیرند.

وی تاکید کرد: همه ما تلاش می‌کنیم که مدرسه‌ای پویا و سرزنده داشته باشیم تا خانواده‌ها بدون دغدغه فرزندان خود را برای کسب آموزش‌های لازم به مدارس بسپارند ضمن اینکه در کنار مدرسه پویا یکسری اقدامات دیگر همچون مسائل آموزشی، پرورشی، تربیتی، ورزشی و مذهبی قرار دارد که هر کدام به صورت جداگانه در دستور کار است.

هیچ دانش‌آموزی در دوران شیوع بیماری کرونا از تحصیل جا نمانده است

اسکندری‌نسب به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس اشاره کرد و بیان داشت: کرونا باعث شد تا در همه دنیا مدارس تعطیل و وقفه‌ای در آموزش ایجاد شود اما در راستای جبران آموزش در حال حاضر روزانه ۲۷ برنامه از رسانه ملی در حال پخش است اما در این برنامه‌ها تعامل یکطرفه است و آموزش و پرورش درصدد ایجاد تعامل دو طرفه می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: به منظور آموزش دانش آموزان شبکه «شاد» راه‌اندازی شده که مخصوص آموزش و پرورش بوده و امنیت اطلاعات خانواده‌ها را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش شبکه شاد قرار دارند، افزود: بر طبق بررسی‌های انجام شده هیچ دانش‌آموزی در دوران شیوع بیماری کرونا از تحصیل جا نمانده زیرا ما آموزش‌های مجازی را برای دانش‌آموزان داشتیم ضمن اینکه توزیع بسته‌های آموزشی در مناطقی که به اینترنت دسترسی نداشتند در دستور کار بود همچنین مدارسی که در مناطق سفید قرار دارند معلمان به صورت خودجوش آموزش دانش‌آموزان را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیون از مردم ایران به صورت مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، یادآور شد: ما باید در بحث ارتقای حرفه‌ای معلمان کار کنیم و آموزش‌ها را تا جایی ادامه دهیم که پاسخگوی دانش‌آموزان باشند و تلاش داریم تا معلمان به روز و با سواد در آموزش و پرورش داشته باشیم.

اسکندری‌نسب به بحث امتحانات اشاره کرد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم که به شکل نهایی است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد ضمن اینکه در راستای چگونگی برگزاری امتحانات پایه‌های هفتم تا یازدهم تا به حال چیزی ابلاغ نشده و در صورت اعلام به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید.

وی در بخشی از سخنان خود به نحوه برگزاری کنکور اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود کنکور سراسری اوایل مردادماه برگزار شود.

کد خبر 4915711

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش ویروس کرونا آموزش و پرورش کرمان ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند گرگان مواسات بارش باران جهش تولید آموزش و پرورش استان کرمان دستور کار دانش آموزان اسکندری نسب آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است