Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:26:03 GMT

گزارش ایسنا از جلسه شورای اسلامی شهر تبریز

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۹۲۹۱

گزارش ایسنا از جلسه شورای اسلامی شهر تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی روز یکشنبه، جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بررسی و تصویب چندین لایحه برگزار شد.

شهرام دبیری_ رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه ضمن تبریک روز معلم و  کارگر، با بیان این‌که هر آنچه را که یاد گرفته ایم از معلمان زحمت کش بوده و قدردان زحمات آنان هستیم، گفت: معلمان روشنی بخش راه زندگی تمام انسان‌ها هستند، همچنین از کارگران زحمت کش و پر تلاش به ویژه پاکبانان شهرداری که با ایثارگری در راستای آبادانی و توسعه شهر تلاش می کنند، بسیار قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر پیگیری موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز، اظهار کرد: موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز به ویژه قرارداد پاکبانان و کارگران باید هر چه سریع‌تر مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: کارگرانی که در بخش بلیط‌ فروشی اتوبوسرانی فعالیت داشتند، اکنون وضعیت خوبی ندارند، باید به قرارداد آن‌ها توجه کرده و  شهرداری هم لایحه‌ای برای حمایت از آن‌ها ارائه دهد.

وی با اشاره به نهضت آسفالت در تبریز، گفت: این نهضت با قدرت در حال پیگیری و اجرا بوده و بر اساس اعلام قبلی تضمین عمر این آسفالت‌ها به ۱۰ سال می رسد.

دبیری با اشاره به موضوع درخت کاری و توسعه فضای سبز، گفت: این موضوع نیز به خوبی در اقدامات کاری شهرداری قرار گرفته است، باید در این راستا عملیات و اقداماتی نیز انجام شود.

در ادامه‌ی جلسه به مناسبت روز کارگر و بزرگداشت هفته معلم از کارگران مناطق دهگانه شهرداری تبریز و معلمان آموزش و پرورش نواحی پنجگانه تبریز قدردانی شد.

همچنین به جهت انجام اقدامات جهادی معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز ، معاون معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز و همچنین مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تبریز  با اهدا لوحی تقدیر شد.

دستور دوم جلسه شورا

دستور دوم جلسه مبنی بر تجویز انجـام معامله و انعقاد قراداد واگـذاری به اجاره و اختصاص واحـد خدماتی شـماره۲۵ از طبقـه دوم شـهرداری واقـع در درب گجیل متعلق به شهرداری با مساحت حدود ۶۰ مترمربع و از قرار اجاره بهاء به مبلغ یکصـد هزار ریال و به مدت یک سـال جهت اســتقرار شورای اجرایی خانه احزاب اسـتان و با رعایت غبطه و صـرفه صلاح شهرداری تبریز و عودت آن بعد از اتمام مدت یک سال اجاره به خود شهرداری ( مصوبه جلسه ۱۹ کمیسیون فرهنگی واجتماعی) بررسی شد.


شکور اکبرنژاد-عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که از گذشته در شورا برای احزاب تصمیماتی گرفته می‌شد تا فضایی برای فعالیت آنان فراهم شود، گفت: شاید این واگذاری مقدمه ای باشد تا سمن ها و احزاب بتوانند با رعایت موارد قانونی با حداقل هزینه‌ها برای آینده کارهای بسیاری انجام دهند.


سونیا اندیش- نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص، گفت:  بسیاری از  NGO ها، محلی برای استقرار و فعالیت ندارند.

وی با اشاره به رعایت عدالت، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم برای تشکل‌هایی که به طور قانونی فعالیت می کنند و پشتیبان و یا سفارش کننده ای نیز ندارند، طرح هایی برای حمایت ارائه داده و از آن‌ها نیز حمایت کنیم.


وی با تاکید بر این‌که نباید این خدمات را  مختص احزاب قرار دهیم، گفت: بسیاری از سمن ها برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تلاش می کنند، اگر قرار است از سمن ها حمایت شود باید از تمامی تشکل‌های شناسنامه دار حمایت شود.


اندیش افزود: ما نهاد مشورتی دستگاه‌های اجرایی هستیم، تصمیماتی برای تمامی تشکل ها و فعالیت آن‌ها اتخاذ شود.

غلامحسین مسعودی ریحان-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تجلیل اعضا از کارگران و معلمان نمونه به منظور روز کارگران و بزرگداشت هفته معلم، گفت: حمایت از تمام تشکل‌ها و NGOها و استارتاپ‌ها اقدامی بسیار ارزنده است.

وی با بیان این‌که فردا این تشکل ها شاید هجمه به شورا و شهرداری وارد کنند، گفت:
اگرچه چنانچه می‌خواهید برای احزاب اقداماتی انجام دهید، باید تمامی تشکل‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.


فرج محمد قلیزاده_عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان این‌که  حمایت از تشکل ها کاری ارزنده است اما اگر تبعیض در این راستا صورت گیرد موفقیتی نخواهیم دید، اظهار کرد: شهرداری چرا برای واگذاری برخی اماکن، خودسرانه عمل  کرده ولی تصمیم در این خصوص را به صحن ارجاع می‌دهد؟.

وی تاکید کرد: مسئولان و مدیران ارشد شهرداری برای این موارد باید پاسخ قانع کننده ارائه کنند.

قلیزاده با اشاره به موزه فوتبال شهرداری تبریز، گفت: مصداق عینی این مکان‌ها را می‌توان به زیر زمین موزه فوتبال اشاره کرد، بنده  نگرانیم از این است که یک بام و دو هوا باشد و ما شاهد مشکلات بعدی باشیم.

قلیزاده تاکید کرد: تمامی موارد را به صحن ارجاع دهید تا با قوانین و ضوابط کارها انجام شود.

در پایان با نظر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز لایحه دوم تصویب شد.

دستور سوم جلسه شورای اسلامی شهر تبریز:اعمال مساعدت مالی به سـتاد شـهدای گمنام و ستـاد پشتیبـانی راهیـان نور

 دستور سوم جلسه‌ی شورا مبنی بر بررسـی نامه شــهرداری تبریز به درخواست ریاست ستاد شهدای گمنام و سپاه پاسداران ( سـپاه عاشورا ) آذربایجان شـرقی مبنی بر اعمال مساعدت و پرداخت مالی به سـتاد شـهدای گمنام و ستـاد پشتیبـانی راهیـان نور از بـابت قســمتی ازهزینه هـای تـأمین اتوبوس و ایـاب و ذهاب و اعزام کاروان راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور (مصوبه جلسه۵۱ کمیسیون برنامه و بودجه) مطرح شد.


رسول موسایی- قائم مقام شهردار تبریز در این خصوص با بیان این‌که راهیان نور اقدامی ارزشمند بوده و تبریز در این راستا جز اولین‌ها است، گفت: طی سنوات گذشته، لایحه‌ای در این راستا وجود داشت و شهرداری با ارسال اتوبوس اقداماتی در این خصوص انجام می‌داد.


محمد باقر بهشتی-عضو شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: طی سال ۹۷، تصمیمی در این راستا از سوی شورا اتخاذ شد که امروز در صورت موافقت این موضوع باید در بودجه سال ۹۹ اعمال شود.

وی افزود: شهرداری به طور قانونی نمی‌تواند هزینه ای خارج از شهر را بر عهده گرفته و تبصره خارج از شمول ارائه دهد.

با نظر اعضا شورای اسلامی شهر تبریز، اعمال مساعدت مالی به سـتاد شـهدای گمنام و ستـاد پشتیبـانی راهیـان نور تصویب شد.

عبدالله تقی پور-عضو شورای اسلامی شهر تبریز در نطق میان دستور جلسه، اظهار کرد: بیشترین سخنان من خطاب به اعضای شورا است، سرنوشت قطار میانه-تبریز که محدودیت‌های زیادی برای شهر ایجاد می‌کند، چه شد؟

وی افزود: آخرین شنیده‌ها حاکی از این است که طرح قطار شهری تبریز می‌خواهد،اجرا شود، تهران تصمیم گرفته که با اجرای طرح ایستگاه قطار میانه-تبریز، شهر ما را محدود کند.

وی با بیان این‌که ما شورای شهرهستیم نه شورای شهرداری، قانون به صراحت وظیفه ما را مشخص کرده است، گفت: چرا تصمیمی که می‌تواند در شهر تحول ایجاد کند را نمی‌توانیم بگیریم؟ما نباید منتظر شویم که از مرکز و حکومت برای پویایی شهر ما تصمیم بگیرند.

تقی پور با تاکید بر این‌که ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر بیداد می‌کند، گفت: باید برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز کاری کنیم‌. 

وی با بیان این‌که معابری که در سال ۹۹ آسفالت ریزی می‌شوند باید حداقل آسفالت آن‌ها ۱۰ سال عمر داشته باشد، گفت: سال ۹۹ روی سایت شهرداری اعلام کنید، کدام خیابان‌ها آسفالت‌ خواهند شد.


 ایرج شهین باهر_ شهردار تبریز نیز در ادامه‌ی جلسه با بیان این‌که بافت فرسوده تبریز مستعد مسکن سازی است، گفت: در این خصوص انبوه‌سازان را دعوت به همکاری می کنیم.

وی افزود: توسعه تبریز باید و به ناچار و از نظر کیفیت و دوری از گسل، باید به سمت جنوب حرکت کند؛ زیرا امن‌ترین منطقه تبریز است.

وی با اشاره به برنامه تأمین مسکن دولت، گفت: برنامه تازه دولت برای تامین مسکن در حال انجام است. دولت همانند مسکن مهر خارج از محدوده های شهری به دنبال مسکن سازی بوده و با مبالغ اندک و در دورافتاده ترین مناطق اقدام به ساخت مسکن می شود.

شهردار تبریز افزود: مواردی که شورای شهر باید به آنها توجه کند احیای بافت فرسوده است که علاوه بر ساخت مسکن می تواند موجب اشتغال زایی هم شود.

وی ادامه داد: باید در این حوزه تمرکز کرده و هر چه در توان داریم به‌کار گیریم، حتی می توانیم به پیمانکاران خودمان بگوییم که وارد این حوزه شوند. نزدیک به ۳۰۰ شغل دخیل در حوزه ساختمانی داریم و امروز بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده است که با کمترین میزان، ارزش افزوده ایجاد می‌کند.


وی گفت: انبوه‌سازان را دعوت می کنیم تا با کمک و همیاری جمعی در احیای بافت های فرسوده مشارکت کنند.

شهردار تبریز بیان کرد: در بحث مگا پروژه‌ها نیز احداث پارک بزرگ تبریز، اتوبان ولایت و بازآفرینی چوخورلار را امسال در برنامه داریم


دستور چهارم جلسه شورای اسلامی شهر تبریز:اعمـال مساعـدت به مالکـان واحـدهای آســیب دیـده در آخر کوی بهشتی عباسـی

دستور جلسه چهارم شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر اعمـال مساعـدت به مالکـان واحـدهای آســیب دیـده در آخر کوی شـهید بهشتی جهت تأمین هزینه رهن به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای هر یک از آســیب دیـدگان ( ودیعه به نام خود شــهرداری برای اجاره مسـکن) ( مصوبه جلسه ۸۵ کمیسیون برنامه و بودجه )بررسی شد.

  محمد باقر بهشتی-عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص، اظهار کرد: لایحه مساعدت به این شهروندان در جریان سیل سال گذشته تصویب شده و هم اکنون نیز شهرداری تبریز مبلغ ۱۰ میلیون تومان جهت رهن موقت منزل مسکونی را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

رسول موسایی- قائم مقام شهردار تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: طی بارندگی‌های سال گذشته شش واحد در این منطقه به طور کامل تخریب شد، در حال حاضر نیز با کمک راه و شهرسازی واحدهایی از مسکن مهر در شهرک اندیشه به جهت سکونت آن‌ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که واحدهایی نیز در مجاورت این شش واحد وجود دارد که در معرض تخریب ۱۰۰ درصدی قرار دارند، افزود: برای ۳۲ واحد ده میلیون ودیعه از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است.


محرم محمدزاده -عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مورد، اظهار کرد: سال گذشته به طور خودجوش برای این خانوارها در کمیته امداد حسابی باز کرده و با جمع آوری کمک مردمی، بخشی از هزینه‌های آن‌ها را تامین کردیم.


فریدون بابایی اقدم- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در خصوص تصویب این لایحه، گفت: رای به این لایحه، غیر قانونی است.


وی افزود: اگر میخواهید کمک کنید، همان طور که شهرداری گفته، رای گرفته شود.

محرم محمدزاده نیز در ادامه بیان کرد: اگر قرار است زمین های مردم تصرف شود و  بابت این تصرف، تنها ۱۰ میلیون تومان به آن‌ها پرداخت شود، بنده رای خود را پس می‌گیرم؛ چرا که من به نیت کمک به این افراد رای دادم.


شهرام دبیری- رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: مصوبه ما در خصوص حق و حقوق افراد نیست و ما چیزی در خصوص حق و حقوق افراد تصویب نمی‌کنیم، تنها پرداخت ودیعه ی ۱۰ میلیون تومانی را تصویب کردیم، راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن این افراد اقدام کند.

عبداله تقی پور-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: ما فقط تصویب کردیم که این افراد با ودیعه‌ی ۱۰ میلیون تومانی از این مکان‌ها منتقل شوند. راه و شهرسازی باید به این افراد مسکن ارائه دهد و معتقدم این موضوع هیچ مشکلی ندارد.

این لایحه با رای اعضا شورا شهر تصویب شد.

تصویب لایحه دو فوریتی مساعدت مالی به اتوبوس های بخش خصوصی شرکت واحد و شرکت های حجمی مترو


در ادامه‌ی جلسه، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز و صدور مجوز استفاده از محل اعتبارات اختصاص یافته ۱۰ میلیارد تومانی برای مقابله با ویروس کرونا به بخش خصوصی اتوبوس های شرکت واحد و شرکت های حجمی مترو به دلیل ایام تعطیلی، خدمات رسانی از تاریخ ۹۸/۱۲/۲۵ تا ۹۹/۲/۷ و ادامه خدمات رسانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با شرایط خاص و تعطیلی مدارس ها و دانشگاها، بخش خصوصی را  با مشکلات معیشتی و با ضرر و زیان قابل توجهی مواجهه ساخته است.

برهمین اساس لایحه دو فوریتی مساعدت مالی به بخش خصوصی اتوبوس های شرکت واحد و شرکت های حجمی مترو تصویب شد.


عبداله تقی پور-عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز، گفت:  این موضوع در کمسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در اولین جلسه حضوری با حضور مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی بررسی شد، این لایحه جزو نقدینگی بوده و بنده با آن موافقت می‌کنم.


محمد باقر بهشتی-عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به خسارات ناشی از بحران کرونا، افزود: کرونا در دنیا خسارات زیادی زده است، شهرداری باید با برنامه ریزی تلاش کند تا از خسارت بیشتر به کارکنان جلوگیری کند.

 
سونیا اندیش- نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: مشکلات رانندگان بخش خصوصی بسیار حاد است این افراد درآمدی ندارند که قابل ذخیره باشد و این مبلغ حداقل مبلغی است که می‌توان با آن امرار معاش کرد.


وی افزود: پیشنهاد دکتر بهشتی بسیار خوب است و می توان با برخی از منابع درآمدی، هزینه ها را جبران کنند.

اندیش تاکید کرد: ارائه مبلغ ۵۰۰هزار تومان  برای این عزیزان در نظر گرفته شود.

محرم محمدزاده-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص با بیان این‌که بسیاری از کانکس‌های مشاغل هنوز بازگشایی نشده اند اما ماهانه چندین میلیون اجاره بها پرداخت می‌کنند، گفت: تا جایی که امکان دارد، از مکان ها و پروژهای مشارکتی که شهرداری از آن‌ها اجاره بها دریافت می‌کند، مبلغی به عنوان اجاره بها دریافت نشود.


شهرام دبیری-رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: از شهردار می خواهیم که بسته های کمک کمپین‌ رحمت به همه این افراد به ویژه کارگران کنترل کننده‌های بلیط ارائه شود.

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز با رای اعضا شورا تصویب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رییس شورای اسلامی شهر تبریز شورای اسلامی شهر تبریز ۱۰ میلیون تومان لایحه دو فوریتی مساعدت مالی شهرداری تبریز شهردار تبریز بخش خصوصی جلسه شورا تصویب شد تقی پور تشکل ها ی جلسه ی شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رأی‌گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت و محمدباقر قالیباف، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رأی‌گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم، لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

کد خبر 6092222 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز