Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:28:46 GMT

شهردار تبریز: شیوع کرونا مانع تکریم خانواده شهدا نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۹۶۷۱

شهردار تبریز: شیوع کرونا مانع تکریم خانواده شهدا نیست

ایرج شهین‌باهر روز یکشنبه در دیدار با خانواده شهید میراحد مرتضائی‌مهینی، افزود: برنامه تکریم خانواده شهدا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه می‌یابد و باید توجه داشت که این دیدارها به ما یادآوری می کند که راحتی و امنیت امروز کشور در سایه جانفشانی های شهدا حاصل شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی شهرداری جهت دیدار با خانواده شهدا، اظهار داشت: از حدود سه سال قبل برنامه ای در نظر گرفته ایم که حداثل هر  هفته یک بار به دیدار خانواده محترم شهدا برویم و از نزدیک از ایثارگری های این خانواده ها قدردانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهین باهر ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا این دیدارها به صورت موقت متوقف شده بود که در نظر داریم با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی دیدار با خانواده شهدا را ادامه دهیم چون زندگی و آسایش و آرامش خود را مدیون این شهدا هستیم.

وی اضافه کرد: با انعکاس اخبار این دیدارها در رسانه ها، اهمیت این موضوع بیش از پیش یادآوری می شود که همه بدانیم چه کسانی با از جان گذشتگی خود باعث راحتی و امنیت امروز ما شده اند.

شهین باهر گفت: ما همیشه قدردان و مدیون خون شهدا هستیم و می دانیم که آنها به راحتی از جان خود گذشتند تا مردم ما امروز بتوانند در امنیت زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار برادر این شهید دوران دفاع مقدس نیز گفت: برادرم داوطلبانه به جبهه رفت و عاشقانه شهید شد، او کسی بود که برای همه اعضای خانواده احترام می گذاشت و در میان جوانان محله سرخاب محبوب بود.

سیدرضا مرتضاِئی مهینی اظهار داشت: شهدا جان شیرین خود را برای دفاع از اسلام و وطن فدا کردند تا امروز مردم با صلابت و آرامش زندگی کنند و همه باید قدردان این شهدا باشیم.

وی که در زمان تحصیل شهردار تبریز در دبیرستان ماندگار فردوسی، مدیریت این مرکز را بر عهده داشت، ادامه داد: این دبیرستان در زمان جنگ تحمیلی  تعداد ۱۰۳ شهید را تقدیم میهن کرد که چنین آماری به ندرت در مدارس کشور به ثبت رسیده است.

مرتضائی مهینی با اشاره به اینکه شخصیت های برجسته فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوانی در دبیرستان ماندگار فردوسی پرورش یافته و وارد دانشگاه و جامعه شده اند، افزود: از این بابت خوشحالم و به وجود افرادی همچون شهردار تبریز افتخار می کنم.

شهید میراحد مرتضائی مهینی به سال ۱۳۴۱ در محله سرخاب تبریز به دنیا آمد و  در ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل گشت. 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جامعه جنگ تحمیلی خانواده دوران دفاع مقدس شهرداری سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خانواده شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه شهرستانی ستاد یادواره شهدای شهرستان ارومیه درخصوص کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در فرمانداری ارومیه برگزار شد.

در این نشست غلامحسین عماری فرماندار ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا، معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

فرماندار شهرستان ارومیه در ادامه این جلسه به تعداد شهدا،جانبازان و آزادگان شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان ارومیه با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر شهید و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر جانباز و ۵۲۲ نفر آزاده بیشترین آمار را نسبت به سایر شهرستان های استان دارا ست.

در ادامه عماری گفت: شهدا محور وحدت و همبستگی و منعکس کننده نور الهی در جامعه هستند و یادواره شهدا به جهت کسب و اشاعه نور و توسعه رحمت و برکت در جامعه خواهد بود.

وی از امتیازات شهرستان ارومیه، به برجستگی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: این فرهنگ باید در شهرستان حفظ و تقویت شود.

در پایان این جلسه احکام مسئولین کمیته ها و دبیران جهت پیگیری ماموریت ها محوله ابلاغ شد.

 

 

دیگر خبرها

  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد