Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:13:20 GMT

برگزاری سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای در شش محور

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۹۷۰۰

برگزاری سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای در شش محور

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان ماه ۱۳۹۹ در شش محور :

نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه ای

بومی‌سازی ادبیات نظری سواد رسانه ای

سواد رسانه ای و فعالیت رسانه ها

مردمی سازی سواد رسانه ای

کارگران و سواد رسانه ای

کاربر سازی سواد اطلاعاتی

برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ فرصت خواهند داشت تا چکیده مقالات و همچنین تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ جهت ارسال اصل مقالات خود اقدام کنند.

داوطلبین همچنین می‌توانند برای اطلاع بیشتر از نحوه ثبت نام و ارسال مقاله، به تارنمای این رویداد به نشانی milconf.ir مراجعه کنند.

همایش سواد رسانه ای در یک نگاه

به گزارش ایرنا، همایش های سواد رسانه ای با هدف ارتقا، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه از کودکان و نوجوانان تا دیگر اقشار مختلف جامعه همه ساله در آبان ماه همزمان با ایام فرهنگ عمومی با همکاری و همراهی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور برگزار می شود.

دومین دوره این رویداد با محوریت خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای از 12 تا 14 آبان ماه 96 همزمان با هفته فرهنگ عمومی با موضوع خانواده به عنوان نهاد بنیادین اجتماعی با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی - پژوهشی و تجربی - کاربردی برگزار شد.

موضوعات و محورهای بخش علمی - پژوهشی این همایش، توانمند سازی، سبک زندگی، آموزش و دین و اخلاق و موضوعات و محورهای بخش تجربی - کاربردی همایش، تجربه نگاری‌های حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی بر اساس موضوعات و محورهای بخش علمی – پژوهشی، تولیدات رسانه ای (مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازی‌های رایانه ای و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی و تولیدات هنری (پوستر، اینفوگرافی و ...) در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی، بود.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی( https://pr.irna.ir/100/5345/ایرنا) به عنوان رسانه همراه و حامی نخستین همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی همواره در اطلاع رسانی این حوزه حضوری فعال داشته است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره کتاب و رسانه سواد رسانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره کتاب و رسانه سواد رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره کتاب و رسانه سواد رسانه ای سواد رسانه ای و اطلاعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود