Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان امور مالیاتی از تمدید 2 ماهه تکالیف مالیاتی مودیان در سال 99 توسط شورای عالی هماهنگی سران قوا خبر داد.

محمود علیزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه سران قوا در مورد حمایت و تسهیل مالیاتی از کسب و کارها در شرایط کرونا، اظهار داشت: بر اساس مصوبه سوم اردیبهشت سال جاری شورای عالی هماهنگی سران قوا موعد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و رسیدگی های مالیاتی که مهلت انقضای آن ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲.۱ لغایت ۹۹.۴.۳۱ بوده به مدت دو ماه و در حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور تمدید می شود و تمامی احکام مرتبط در این تمدید مترتب است.

معاون  فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد تکالیف این دوره نیز گفت: مثلا در خصوص تسلیم اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی که طبق قانون تا ۳۱ خرداد ماه است به مدت دو ماه یعنی تا ۳۱ مرداد تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی که طبق قانون ۳۱ تیرماه بوده نیز به مدت ۲ ماه تا ۳۱ شهریور ماه تمدید می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول (فصل  بهار) سال ۹۹ که  باید ۱۵ تیرماه ۹۹ ثبت شود تا ۱۵ شهریورماه تمدید خواهد شد. همچنین کلیه سال مالی شرکت ها نیز در این بازه زمانی  به مدت ۲ ماه و حداکثر تا  ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.

علیزاده بیان داشت: مهلت رسیدگی به اظهارنامه ها نیز به مدت دو ماه تمدید می‌شود. بنابراین رسیدگی به عملکرد اظهارنامه های سال ۹۷ و ۹۸ دو ماه تمدید خواهد شد. 

وی یادآور شد: در صورتی که یک تکلیف قانونی ۳۱ مرداد ماه باشد حداکثر تا پایان شهریور ماه تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مالیات سران قوا سازمان امور مالیاتی ارزش افزوده محمود علیزاده تمدید می شود ماه تمدید سران قوا دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (3) ماده (5) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (6) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی