Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:53:15 GMT

معلمان باید به اصول اخلاقی و دینی پایبند باشند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۰۰۷۹

معلمان باید به اصول اخلاقی و دینی پایبند باشند

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با بیان اینکه معلمان باید به اصول اخلاقی و دینی پایبند باشند گفت: وقتی که معلم به این اصول پایبند باشد دانش‌آموز پی می‌برد که این معلم مقید بوده و در نتیجه معلم و درس نزد دانش‌آموزان محبوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» امروز (یکشنبه ۱۴ اردیبهشت) در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان اندیمشک، ضمن تبریک هفته مقام معلم، با اشاره به چگونگی روش‌های مدیریت کلاس و مدرسه در گذشته اظهار کرد: محبوبیت معلم نزد دانش‌آموزان باعث محبوبیت درس می‌شود و برای همین معلمان باید خود را محبوب جامعه، دانش‌آموزان و اولیای آنها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اینکه معلمان باید به اصول اخلاقی و دینی پایبند باشند افزود: وقتی که معلم به این اصول پایبند باشد، دانش‌آموز پی می‌برد که این معلم مقید بوده و در نتیجه معلم و درس نزد دانش‌آموزان محبوب می‌شوند.

 

وی نگاه و توجه صرف به بُعد آموزش و تدریس را از آفت‌های فضاهای آموزشی برشمرد و اضافه کرد: بخش اعظم و عمده آموزش این است که معلم بتواند روح و روان دانش‌آموزان را تسخیر کند، بر آن مسلط شود و پس از آن می‌تواند دانش‌آموزان را به‌خوبی پرورش دهد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری تصریح کرد: با توجه به اینکه اگر فردی علم پیدا کرد به سوی فضیلت‌ها و نیکی‌ها گام برمی‌دارد از این رو معلمان باید جامعه و دانش‌آموزان را به سمت فضیلت‌ها راهنمایی کنند تا باعث تشکیل جامعه‌ای آرام و بافضیلت شوند.

 

«پیمان جهانگیری» نیز با گرامیداشت و تبریک روز و هفته معلم عنوان کرد: معلمان اندیمشکی در موضوعات تدریس مجازی و سامانه شاد که با توجه به شرایط کنونی کشور و جهان ایجاد شدند، سنگ تمام گذاشته‌اند.

 

فرماندار اندیمشک اذعان داشت: معلمان باید از فضا و ارتباط مثبت و موثری که میان آنها و دانش‌آموزان توسط سامانه شاد ایجاد شده، به آموزش و تاکید بر رعایت اصول و نکات بهداشتی در خصوص ویروس کرونا بپردازند.

 

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک رابطه بسیار نزدیک میان معلمان، دانش‌آموزان و اولیا ایجاد شده و در پی این ارتباط، صمیمیت و دوستی ارزشمندی ساخته شده است.

 

همچنین «روح‌الله صادقی» با اشاره به اینکه در بخش‌هایی از قرآن به خواندن و نوشتن پرداخته شده ابراز کرد: آیات و روایات عمق قرآن، رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و جایگاه مهم و عظیم معلمان را نشان می‌دهد و با توجه به اینکه پیامبران ما معلمان بشریت بوده‌اند، الگویی استوار برای ما هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک بیان کرد: هر چقدر نظام تعلیم و تربیت یک کشور استوارتر و محکم‌تر باشد باعث می‌شود دانش‌آموزانی که در قالب یک خشت در این بستر قرار دارند، قالب دقیق‌تر و محکم‌تری از آن تولید شود.

 

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی صورت گرفته و آموزش و پرورش از حوزه آموزش به نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده گفت: شهرستان اندیمشک دارای ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی شاغل، حدود ۷۰۰ نفر فرهنگی بازنشسته بوده و جامعه دانش‌آموزی آن نیز ۳۰ هزار نفر است.

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا تجلیل از معلمان نمونه روز معلم اصول اخلاقی اندیمشک دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری

هم‌زمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم، جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان قم با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و گل‌باران مزار مطهر شهید آیت‌الله مطهری با این شهید بزرگوار ادای احترام و  تجدید میثاق کردند.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در این مراسم شهید مطهری را نماد تمامی شهدا و اسوه و الگوی همه معلمان هم در جبهه علمی و هم در جبهه عملی دانست و اظهار داشت: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به‌خوبی به رسالت خود عمل کنند.

وی حضور بر سر مزار شهید آیت‌الله مطهری را به‌خاطر ادای احترام و گرامی داشت یاد این معلم شهید به نمایندگی از همه معلمان کشور عنوان کرد و گفت: ما باید هم عهد شویم تا در مسیر زندگی و شغلی خود شهید مطهری را الگو خود قرار داده و هدفمان که استمرار مسیر نورانی انقلاب اسلامی است را ادامه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم