Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@19:56:49 GMT

کدام دستکش‌ها در برابر کرونا مقاوم است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۰۲۹۷

کدام دستکش‌ها در برابر کرونا مقاوم است؟

از آنجا که گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد، استفاده از ماسک و دستکش به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به یک دغدغۀ عمومی برای اغلب افراد جامعه تبدیل شده و کمبود این اقلام در تمام کشورهای درگیر، باعث نگرانی شهروندان شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از آنجا که گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد، استفاده از ماسک و دستکش به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به یک دغدغۀ عمومی برای اغلب افراد جامعه تبدیل شده و کمبود این اقلام در تمام کشورهای درگیر، باعث نگرانی شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان بیماری های عفونی توصیه کرده اند که مردم به غیر از شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت ٢٠ثانیه و رعایت فاصلۀ اجتماعی، با انجام اقداماتی پیشگیرانه و احتیاطی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، ضدعفونی سطوح و اقلام غذایی، شستشوی به موقع و صحیح لباس‌های خود، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

بنا به گفتۀ کارشناسان بیماری های عفونی،  استفاده از دستکش برای افرادی که در مراکز درمانی فعالیت می کنند و یا در تماس با فردی مبتلا به ویروس کرونا در بین اعضای خانوادۀ خود قرار دارند، ضروری است. همچنین از آنجا که استفاده از دستکش، مانع از لمس چشم ها، بینی، دهان و تلفن همراه می شود، از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند. بنابراین اگر از خانه خارج می شوید و به داروخانه، سوپرمارکت، پمپ بنزین و یا اماکن پر تردد مراجعه می کنید و یا مجبور هستید از وسایل نقلیۀ عمومی استفاده کنید، با استفاده از دستکش مناسب، می توانید خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهید. به این ترتیب، پیش از آنکه بخواهید به عنوان مثال صفحۀ تلفن همراه خود را لمس کنید، دستکش ها را در سطل زباله انداخته و در صورت عدم دسترسی به آب و صابون، با استفاده از ژل ضدعفونی دست های خود را تمیز کنید.

دستکش هایی که برای مقابله با انتقال ویروس کرونا این روزها مورد استفاده قرار می گیرند، هر کدام مدت زمان مصرف مشخص و میزان مقاومت متفاوتی در برابر این ویروس دارند. بنابراین برای استفادۀ درست از این محصولات بهداشتی، کسب اطلاعات دقیق از جنس، کارایی مؤثر و مدت زمان مصرف انواع دستکش ضرورت دارد.

دستکش وینیل بی رنگ است و از جنس PVC (پلی وینیل کلرید) ساخته می شود. قابلیت نفوذ ویروس کرونا به این دستکش، حدود یک سوم یا ٣٠ درصد است. این دستکش را نباید پس از ضدعفونی دوباره استفاده کرد زیرا در صورت ضدعفونی، قابلیت نفوذ ویروس افزایش می‌یابد و شانس ابتلا به کرونا را بالا خواهد برد.

دستکش نیتریل با رنگ آبی در میان افراد شناخته می شود و مقاومت خوبی در برابر ویروس کرونا دارد. مدت زمان استفاده از این دستکش ۸ ساعت است و می‌توان با الکل اتانول آن را ضدعفونی کرد زیرا باعث کاهش نفوذ ویروس کرونا خواهد شد.

دستکش نایلونی یا مشمایی مقاومت مناسبی در برابر ویروس کرونا ندارد و در صورت ضدعفونی با الکل اتانول، مقاومت آن کمتر شده و میزان نفوذش تا ٩٠ درصد بالا‌تر می‌رود. ترجیحاً از این نوع دستکش برای مدت طولانی استفاده نکنید و در صورت استفاده، بیش از یک بار آن را به دست نکنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران دستکش ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت