Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در نشست «بررسی فرصت های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و بخش خصوصی» تاکید کرد: برای دستیابی به جهش تولید باید گام های موثرتری برای تنوع بخشی به نظام تامین مالی اقتصاد برداشت.

وی اضافه کرد: با تدابیری که اتخاذ شد در سال گذشته موفق به تامین مالی ۲۷۵ هزار میلیارد تومانی برای بنگاه های تولیدی از طریق بازار سرمایه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد با بیان اینکه خوشبختانه در دولتی مشغول به خدمت هستیم، که تجربه تحقق نرخ بیکاری تک رقمی را در سابقه کاری خود دارد، اظهار داشت: دسترسی به نرخ رشد بالا و بیکاری تک رقمی قابل دسترسی است  و فکر می کنم باید این مدل های موفق استانی را به کل کشور توسعه دهیم.

دژپسند گفت: البته به نظر من امروز بازار سرمایه ما به آن توانمندی رسیده است که بتوان بر روی آن حساب کرد.

وزیر اقتصاد گفت: در جلسه امروز متوجه شدم تقریبا نمایندگان همه بنگاه های حاضر، تمایل به بورسی شدن و حضور در بازار سرمایه دارند اما به دلیل نگرانی بابت طولانی شدن فرآیند، از ارائه درخواست خودداری کرده اند.

وی افزود: سخن من با این دسته از دوستان این است که درخواست خود را ارائه دهند زیرا از یک سو معتقدیم ظرفیت بررسی درخواست ها به میزان کافی در شورای پذیرش وجود دارد و از سوی دیگر می گوییم تا درخواست ها ارایه نشود، نقاط ضعف احتمالی عملکرد این شورا نیز مشخص نمی شود و نمی توانیم برای اصلاح آن اقدام کنیم.

دژپسند ادامه داد: امسال با اذن رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان برای آزاد سازی سهام عدالت، بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بر ارزش بازار سرمایه افزوده شد و این رقم با استفاده از ظرفیت های etf و سهام شرکت های دولتی در طی امسال، افزایش بیشتری می یابد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه مشارکت بخش عمومی و خصوصی می تواند ما را در جهش تولید کمک کند گفت: امروز دنیا دارد با استفاده از روش مشارکت، خیلی از مشکلات را حل می کند و به نظر من، نه تنها بخش خصوص، که دولت هم باید وارد مشارکت با بخش خصوصی شود.

نشست «بررسی فرصت های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و بخش خصوصی» با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و فعالان اقتصادی به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با هدف بررسی راهکارهای استفاده بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی از ظرفیت های بازار سرمایه برگزار شد.

برچسب‌ها فرهاد دژپسند وزارت امور اقتصادی و دارایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهاد دژپسند وزارت امور اقتصادی و دارایی فرهاد دژپسند وزارت امور اقتصادی و دارایی بازار سرمایه تامین مالی بخش خصوصی بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس

معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری، گفت: استان نیازمند یک هزار کلاس درس است که در قالب احداث و بازسازی، احداث می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مهدی اسعد امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: 1800 فضای آموزشی با 10 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که اداره کل نوسازی مدارس، وظیفه نوسازی و توسعه مدارس را در اختیار دارد.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان نیازمند یک هزار کلاس درس برای احداث و نوسازی است که 500 کلاس درس در قالب تخریب و نوسازی و 500 کلاس درس در قالب احداث است.

اسعد بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که شاخص پراکندگی وجود دارد، به دلیل اینکه به خاطر بافت اقلیمی، مدرسه‌ای با کمتر از 10 دانش‌آموز راه‌اندازی شده که باعث شده میزان سرانه فضای آموزشی بالا رود، مشکل سرانه آموزشی در بعضی نقاط سرانه سیاه است که به معنی سرانه زیر3 متر است، منظریه و شهر لردگان از جمله این سرانه‌های پایین آموزشی هستند.

وی با اشاره به استانداردسازی گرمایشی در سطح مدارس، مطرح کرد: هدف در این استانداردسازی این است که شعله مانند بخاری در مدارس وجود نداشته باشد، 8 هزار کلاس درس در سطح استان استانداردسازی گرمایشی شده‌اند که برخی در طول احداث و برخی دیگر بعد از احداث استانداردسازی گرمایشی شده‌اند، حدود 2 هزار کلاس درس همچنان استانداردسازی گرمایشی نشده‌اند.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدارس کانکسی در سطح استان، گفت: 19 مدرسه کانکسی در سطح استان وجود داشت که احداث 10 مدرسه از آن شروع شده است، 9 مدرسه دیگر به دلیل عدم تامین زمین، هنوز شروع به احداث نشدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قدمت و آثار مشهود مانند ترک‌های دیوارها، 100 مدرسه خطرآفرین در سطح استان وجود دارد که اگر مقاوم‌سازی ممکن باشد، مقاوم‌سازی می‌شود وگرنه تخریب و بازسازی می‌شوند، عمده این 100 مدرسه از جمله تخریب و بازسازی هستند، در کنار این مدارس نیز 100 مدرسه دیگر نیاز است در سطح استان احداث شود.

علیمردان علیمردانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت: مجمع از سال 78 در سطح کشور تشکیل و در استان نیز به‌صورت رسمی از سال 95 آغاز به فعالیت کرده است که در سازماندهی و جذب خیرین و کمک به دانش آموزان و احداث مدارس و غیره فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به جشنواره سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: 640 میلیارد ریال اعتبار در این جشنواره جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از آن تاکنون برای ساخت و نوسازی مدارس، محقق شده است.

محمد صفرزاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست عنوان کرد: اکنون 82 پروژه خیری در سطح استان با 70 مدرسه و 351 کلاس درس در حال اجرا و احداث است که 46 هزار متر مربع فضای آموزشی به فضاهای آموزشی اضافه می‌کند.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 2 نمازخانه، 8 سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی، مطرح کرد: مجموع این فضاهای احداثی در استان، 58 هزار و 200 متر مربع متراژ آن است که با مشارکت خیرین در حال احداث هستند.

صفرزاده با اشاره به اینکه سرانه آموزشی کشور 8.39 متر مربع و در استان 8.25 متر مربع است، خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فضاهایی که در سطح استان در دست احداث است، مورد نیاز است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد