Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد استانی اربعین ۹۹ با حضور کمیته های مختلف و ارائه گزارش و بررسی مشکلات و کمبودهای سال گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، جلسه ستاد استانی اربعین ۹۹ عصر یکشنبه(۱۴ اردیبهشت) با حضور کمیته های مختلف و ارائه گزارش و بررسی مشکلات و کمبودهای سال گذشته برگزار شد.

 


محمدجوادفدایی، استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به وضعیت کروناویروس و عدم پیش بینی وضعیت اربعین امسال، اظهار داشت: این جلسه با فرض برگزاری مراسم اربعین تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی ادامه داد: کرمان یکی از استان های معین در سفر اربعین است و پیشنهاد ستاد مرکزی استقرار استان کرمان در چزابه بود اما با توجه به مرز خروجی زائرین کرمانی ارتباطی بین ما و زوار کرمانی نمی شود برقرار کرد و از سال گذشته پیگیر استقرار در شلمچه بودیم که به نتیجه نرسیدیم و امسال مجدد پیگیری و موافقت شد در شلمچه مستقر شویم اما اینکه در مرز یا یکی از اردوگاه ها باشیم محل بحث است.

 

 

 

فدایی گفت: اما ستاد استان موافق استقرار در اردوگاه شهید کازرونی است از طرفی زائر نیاز به امکانات در مرز دارد اما اردوگاه شهید کازرونی ۱۰۰ کیلومتر تا مرز فاصله دارد.




حمیدشمس الدینی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان هم با اشاره به اینکه سال گذشته ثبت نام ۱۱۹ هزار نفر زائر اتباع انجام و ۱۱۷ هزار نفر اعزام شد، گفت: تعداد موکب های اربعین به ۴۰ موکب افزایش یافت؛ کارگروه های تخصصی تشکیل و صدا و سیما اطلاع رسانی خوبی کرد و  رصد اطلاعاتی امنیتی نیز انجام شد.
 


وی به پذیرایی از ۸۵ هزار زائر پاکستانی از شرق استان در چهار موکب، فعالیت صد در صد ناوگان حمل و نقل با ۳۶۵ دستگاه اتوبوس و ۶۲ دستگاه در خاک عراق؛ فعالیت خوب تیم های پزشکی و هلال احمر در استان، مرز و در خاک عراق اشاره کرد.



محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان هم با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۱۸هزار زائر در سامانه سماح ثبت نام کردند؛ افزود: از این تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر و جدای از این ۱۰ هزار نفر هم خارج از سامانه اعزام شدند.
 

 


وی با بیان اینکه ۸۴ دفتر زیارتی کار ثبت نام را انجام داد؛ افزود: یکی از مشکلات سال گذشته هرینه دریافتی کافی نت ها در قبال ثبت نام زائر بود که به جای ۵ هزار تومان ۱۵ هزار تومان از هر زائر دریافت می کردند و پیشنهاد داریم امسال نماینده ای از این صنف در جلسه حضور داشته باشد.

 


عرب نژاد با تاکید بر اینکه آدرس دقیق موکب های استان باید مشخص و در اختیار زائر باشد و برای جلوگیری از مشکل مفقودی زائر علامت مشخصی برای زائران کرمانی تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد؛ گفت: یکی از مشکلات این است از نقطه صفری مرز ایران تا نقطه صفر عراق هیچ امکانات پزشکی و رفاهی وجود ندارد.

 


وی اظهار داشت: سال گذشته چند زائر در این مسیر گرمازده شدند و هیچ پزشکی نبود که خدمات بدهد ضمن اینکه وجود خاک و زباله و نبود سرویس بهداشتی هم مشکل دیگری است؛ در همین نقطه اتوبوس های واحد شهری از تعدادی استان ها برای جابجایی زائر از نقطه صفر مرزی عراق خدمات دهی داشتند که پیشنهاد می کنیم استان کرمان هم این موضوع را در صورت امکان پوشش دهد و علاوه بر این مکان پایگاه های هلال احمر از قبل مشخص و به صورت نقشه آماده و در اختیار زائرین قرار گیرد.
 

 


در ادامه این نشست در خصوص قرارگاه دائمی برای خدمات دهی به زائران استان در خاک خوزستان بحق و تبادل نظر و قرار شد در هفته آینده رایزنی های بیشتری در این باره انجام شود.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد اربعین کرمان امکانات مرزی زائرین سال گذشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم

ایسنا/همدان رئیس اتاق اصناف اسدآباد اعلام کرد: هیچ گونه کمبود آردی در این شهرستان نداریم اما به علت کثرت تعداد نانوایی و کم بودن سهمیه تخصیصی آرد به آنها، نانوایی‌ها به سوددهی نمی‌رسند.

رسول قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۲۰ واحد نانوایی بوده که سهمیه تخصیصی آرد به هر یک از این نانوایی‌ها شش کیسه است و به تبع آن به علت کم بودن تخصیص این سهمیه آرد تا حدودی با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد در ادامه از پلمب ۴۶ واحد صنفی متخلف این شهرستان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: به منظور کنترل بازار در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از صنوف شهرستان انجام گرفت که در این رابطه ۱۷۷ پرونده صنوف متخلف به تعزیرات معرفی و ۴۶ مورد نیز پلمب شد.

قنبری با بیان اینکه از کسبه و بازاریان اسدآبادی درخواست داریم به منظور جلوگیری از جریمه و تشکیل پرونده در اداره تعزیرات نسبت به درج قیمت اجناس و صدور فاکتور فروش به مشتری اقدام کنند، افزود: از مردم نیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده عدم درج قیمت و ارائه فاکتور فروش این تخلفات را به اتاق اصناف گزارش دهند چراکه درج قیمت و ارائه فاکتور فروش از نقش مؤثری در پیشگیری و جلوگیری از گرانفروشی دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۷۰۰ کسبه دارای پروانه در شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۷۰ مورد جواز کسب و پروانه جدید توسط اتاق اصناف برای واحدهای صنفی شهرستان صادر شده است.

قنبری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در این بین هنوز ۶۰۰ واحد صنفی بدون کسب پروانه در سطح شهرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: در صورت شناسایی چنین واحدهای صنفی بدون پروانه کسب علاوه بر اخطار لازم، برخورد می‌شود ضمن اینکه با الکترونیک شدن مجوزهای کاغذی فعالان اقتصادی، واحدهای فاقد پروانه کسب ناچار هستند برای اخذ شناسه یکتا خود اقدام کنند و در این رابطه دیگر نیازی به نظارت و بازرسی ما نخواهد بود.

وی یکی از مهمترین مطالبات بازاریان را کاهش ضریب مالیاتی دانست و گفت: امیدواریم با کاهش این مهم کسبه خرُد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال