Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@03:49:56 GMT

چرا ناخن هایم دائم می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۱۰۹۵

چرا ناخن هایم دائم می‌شکند؟


حتما شما هم هنگام شستن ظرف‌ها یا تمیز کردن منزل، ناخن‌هایتان شکسته است. در این‌جا می‌خواهیم به شما پیشنهاد‌هایی را ارائه کنیم تا ناخن‌های سالم و محکم‌تری داشته باشید و تا حد امکان از شکسته شدن آن جلوگیری کنید.


ژل لاک و کاشت ممنوع
استفاده از ژل لاک و کاور، شاید به دست شما زیبایی خاصی ببخشد، اما وجود این مواد شیمیایی به علت نرسیدن هوا، ناخن‌های شما را به شدت شکننده می‌کند و بعد از آن‌که این مواد را از روی ناخن‌های خود بردارید، مطمئن باشید دچار قارچ یا عفونت خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




در هنگام شستن ظروف دستکش بپوشید
یکی از مواردی که سبب شکننده شدن ناخن‌ها می‌شود مرطوب بودن مداوم دست‌های شماست، پس باید سعی کنید دست‌هایتان مدت زمان زیادی زیر آب نباشد.


گروه ویتامین B. یکی از دیگر مواردی که به سالم و قوی ماندن ناخن‌های شما کمک می‌کند، مصرف گروه ویتامین B. است. ویتامین B. در تخم مرغ، لبنیات، ماهی سالمون، آووکادو، سیب‌زمینی، مغزها، گل‌کلم، جو وغلات یافت می‌شود.  
کلاژن
بهتر است برای سالم ماندن ناخن‌هایتان از خوراکی و غذایی‌هایی که جذب کلاژن را بالا می‌برد، استفاده کنید. از میوه‌های کلاژن‌ساز می‌توان پرتقال، لیموترش و توت‌فرنگی را نام برد و همچنین برای جلوگیری از کاهش کلاژن در بدن‌تان باید از مصرف دخانیات و قند زیاد خودداری کنید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید.


آهن
میزان آهن مورد نیاز برای خانم‌های ۱۹ تا۵۰ سال، ۱۸ میلی گرم در روز و برای خانم‌های بالای ۵۰ سال ۸ میلی گرم در روز است. گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، اسفناج و بادام زمینی را به غذای روزانه خود اضافه کنید.


منیزیم
مصرف روزانه ۳۲۰ میلی گرم منیزیم به هر خانمی توصیه می‌شود، منیزیم به وفور در غلات نظیر گندم، بادام زمینی، لوبیا سیاه و سبزیجاتی با برگ‌های تیره وجود دارد.         منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناخن ویتامین پارسی خبر کلاژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد

حمیدرضا رحیمی گفت : با توجه به تشدید تنش آبی در دشت های غربی استان البرز ، شناسایی و انسداد چاههای غیر مجاز در این منطقه شتاب یافته است.

وی گفت : اکنون طرح پایش سفره های زیر زمینی و تقویت آنها با استفاده از طرح های تغذیه مصنوعی در نظرآباد و غرب استان البرز با جدیت دنبال می شود.

رحیمی اظهار کرد: در کنار حفاظت از آبهای زیر زمینی ، صیانت از آبهای سطحی نظرآباد نیز با دقت و نگاه ویژه در دست اقدام است.

وی گفت : اوایل سال جاری هفت کیلومتر از حریم و بستر رودخانه کردان در محدوده شهرستان نظرآباد از ساخت وسازهای غیر مجاز پاکسازی شد.

مدیر امور منابع آب نظرآباد اظهار کرد: طی این مدت ۵۷ هزار متر مربع از زمین های حاشیه رودخانه کردان در شهرستان نظرآباد از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • تزئین ناخن یک زن با طلا 24 عیار در تهران!
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • الو؟ من یک نوجوانم!