Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:23:31 GMT

استان کرمان ۴.۸ درصد غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۱۲۴۰

استان کرمان ۴.۸ درصد غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است

مدیرکل صمت استان کرمان از صادرات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سال گذشته استان خبر داد و گفت: کرمان ۴.۸ درصد صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

مهدی حسینی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سنوات قبل مباحث اقتصادی را در نام‌گذاری سال‌ها مدنظر قرار دادند اظهار داشت: این نام‌گذاری نشان از اهمیت این مسائل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است افزود: در این راستا 49 برنامه در استان با هدف‌گذاری تحقق شعار سال در برنامه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با عنوان اینکه یکی از این حوزه‌ها، حوزه صادرات و واردات است گفت: در استان کرمان ظرفیت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد.

رشد 80 درصدی صادرات استان کرمان / 900 میلیون دلار کالا از گمرکات کرمان صادر شدمعاون وزیر صنعت: جنوب کرمان ظرفیت‌های خوبی برای صادرات داردافتتاح گمرک و پایانه صادراتی در جنوب کرمان چند سال معطل مانده است

وی با بیان اینکه استان کرمان یکی از استان‌های برتر استان در حوزه صادرات غیرنفتی است ادامه داد: در سال گذشته چیزی در حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان کرمان داشتیم.

حسینی‌نژاد با عنوان اینکه متوسط صادرات استان در سال‌های گذشته 2 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است گفت: استان کرمان 4.8 درصد صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه اقلام متنوعی را از استان کرمان صادر می‌کنیم افزود: این اقلام حوزه‌های مختلفی چون محصولات کشاورزی، معدنی و دانش‌بنیان را شامل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: سال گذشته تراز مالی استان در حوزه صادرات و واردات بیش از 400 میلیون دلار مثبت بوده که صادرات ما بیش از واردات ما بوده است.    

وی با بیان اینکه از سوی دیگر مدیریت وارات استان را هم دنبال می‌کنیم گفت: قسمت عمده واردات ما کالاهای سرمایه‌ای و تجهیزات ماشین‌آلات خطوط تولید، کارخانجات و صنایع فرآوری استان و خودروسازی‌ها، به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/511/ ز

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط ممنوعیت واردات واردات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ممنوعیت واردات واردات واردات استان کرمان خود اختصاص داده صادرات غیرنفتی استان کرمان میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم