Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:20:02 GMT

وضعیت کرونا در دو شهر گیلان پر خطر یا قرمز است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۱۳۳۴

وضعیت کرونا در دو شهر گیلان پر خطر یا قرمز است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام وضعیت سفید در ۱۳۲ شهر ایران در زمینه کرونا، اظهار کرد: دو شهرستان رضوانشهر و سیاهکل استان گیلان نیز در میان این شهرها حضور دارند.

وی به وضعیت پر خطر و قرمز دو شهرستان آستارا و رودسر اشاره کرد و افزود: احتمال این وجود دارد که در روزهای آینده تعداد دیگری از شهرستان‌های استان گیلان از وضعیت زرد به سفید تغییر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم رعایت دستور العمل و پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب خواهد شد که شهرها سفید دوباره به وضعیت زرد و یا قرمز بازگردند.

وی با بیان اینکه در شهرهای سفید از فردا شرایط اقامه نمازهای جماعت و جمعه فراهم خواهد شد، بیان کرد: اماکن متبرکه نیز به تدریج بازگشایی خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا است، تصریح کرد: در همین راستا برای عدم ایجاد تجمع در مراکز تعویض پلاک ساعت این مراکز برای ارائه خدمات بیشتر افزایش یافته است.

زارع به تمدید مهلت اجاره نامه‌هایی که تاریخ سررسید آنها تا ششم اردیبهشت ماه بوده نیز اشاره کرد و ادامه داد: مهلت این اجاره نامه‌ها دو ماه دیگر تمدید شده لذا نیاز به مراجعه مستأجر به بنگاه‌های معاملات ملکی نیست.

کد خبر 4916184

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع ویروس کرونا استان گیلان ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند گرگان مواسات بارش باران جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا