Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:58:23 GMT

اسامی شهرهای سفید اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۱۷۳۴

اسامی شهرهای سفید اعلام شد

اسامی شهرهای سفید بالاخره اعلام شد؛ ۱۳۲ شهرستانی که متوسط میزان بستری روزانه‌شان به ازای هر 100هزار نفر حداکثر 1 نفر باشد و متوسط تعداد بستری روزانه‌شان از یک نفر در روز فراتر نرود.

  حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز فعالیت مساجد در 132 شهرستانی که شرایط سفید دارند خبر داد و اظهار داشت: ‌‌مساجد این شهرها ‌از فردا باز خواهد شد؛ نماز جمعه‌های این مناطق نیز برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از شیوع کرونا، شهرهای کشور در سه رنگ قرمز، زرد و سفید تقسیم‌بندی شده است.
آذرشهر، اسکو، بستان‌آباد، جلفا، خداآفرین، عجب‌شیر، ملکان، ‌هریس و هوراند در آذربایجان شرقی؛ پلدشت، پیرانشهر، سردشت، شوط، ماکو و نقده‌ درآذربایجان غربی؛ اصلاندوز‌، خلخال، ‌گرمی‌ و نیردر اردبیل؛ بوئین و میاندشت، تیران و کرون در اصفهان؛ طالقان در لبرز؛ بدره، دهلران، ملکشاهی و هلیلان در ایلام؛ تنگستان، ‌دشتی، ‌دیر، عسلویه و کنگان در بوشهر؛ خان‌میرزا، ‌کیار و ‌زیرکوه درچهارمحال و بختیاری؛ جغتای، ‌جوین، ‌درگز و ‌کوه‌سرخ درخراسان رضوی؛ آغاجاری، امیدیه، ‌اندیکا، ‌ایذه، ‌رامهرمز، ‌گتوند، ‌مسجدسلیمان، ‌هفتکل، ‌هندیجان و ‌هویزه درخوزستان؛ میامی درسمنان؛ تفتان، ‌چابهار، ‌خاش، ‌دشتیاری، ‌دلگان، ‌زابل، ‌زهک، ‌سیب و سوران، ‌فنوج، ‌قصرقند، ‌کنارک، خاش، مهرستان، ‌میرجاوه، ‌نیک‌شهر، نیمروز، ‌هامون و ‌هیرمند درسیستان و بلوچستان؛ آباده، ارسنجان، ‌اقلید، ‌اوز، ‌بختگان، ‌بوانات، ‌بیضا، ‌پاسارگاد، ‌خرامه، ‌خرم‌بید، ‌خفر، ‌خنج، ‌داراب، ‌رستم، ‌زرقان، ‌زرین‌دشت، ‌سپیدان، ‌سروستان، ‌فراشبند، ‌فیروزآبا، ‌قیر و کارزین، ‌کوار، ‌کوهچنار، ‌لامرد، ممسنی، ‌مهر و ‌نی‌ریز درفارس؛ آبیک درقزوین؛ بانه و ‌دهگلان درکردستان؛ بافت، ‌رودبار جنوب، ‌ریگان، ‌فاریاب، ‌فهرج، ‌کهنوج، ‌کوهبنان و ‌منوجان درکرمان؛ قصر‌شیرین و ‌گیلانغرب درکرمانشاه؛ باشت، ‌بهمیی، چرام، ‌دنا، لنده و ‌مارگون درکهگیلویه و بویر‌احمد؛ رامیان و ‌گمیشان درگلستان؛ رضوانشهر و ‌سیاهکل درگیلان؛ چگنی درلرستان؛ سوادکوه شمالی، کلاردشت، محمودآباد و میاندورود درمازندران؛ خنداب درمرکزی؛ ابوموسی، بستک، بشاگرد، بندرلنگه، پارسیان، جاسک، خمیر، سیریک، کیش و‌ هرمزدرهرمزگان شهرستان‌هایی هستند که وضعیت آنها سفید اعلام شده است. البته به گفته مسئولان وزارت بهداشت، این وضعیت ناپایدار است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال تغییر وضعیت وجود دارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی میرجوادی ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار قطعه زمین در قالب انفرادی و جمعی و ۳ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید کشور در طرح نهضت ملی مسکن، واگذار شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی جمعیت کلانشهرها، سیاست شهرهای جدید از دهه ۶۰ در کشور عملیاتی شد و اجرای طرح‌های حمایتی مسکن مهر و نهضت ملی سبب شد واگذاری مسکن در شهرهای جدید به شدت افزایش یابد و جمعیت در این سکونتگاهها بیشتر شود.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید، شکل گیری ساختار شهرهای جدید کشور را بر اساس طرح جامع و اصول مهندسی عنوان کرد و گفت: اکنون در وزارت راه و شهرسازی، مکان یابی ۲۷ نقطه شهرک‌های ساحلی در کشور با جدیت دنبال می‌شود که در ماه‌های اخیر در این راستا عملیات اجرایی نخستین شهرک ساحلی در بندر عباس کلید خورد.

۷۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور تعیین تکلیف شده است

میرجوادی با بیان اینکه در سطح کشور بالغ بر ۱۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی در شهرهای جدید کشور فعال است، افزود: ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر از دولت قبل در شهرهای جدید کشور باقی مانده بود که اکنون ۷۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف و تحویل متقاضیان شده و ۳۰ هزار واحد باقی مانده دارای نواقصی است که باید در اسرع وقت رفع شود و پرونده مسکن مهر بسته شود.

میرجوادی تاکید کرد: بر اساس دستور وزیر راه وشهرسازی، در سال جاری، هر ماه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ماه گذشته در سهند هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل شد، گفت: همچنین در آینده نزدیک در پردیس و هشتگرد شاهد افتتاح پروژه‌های نهضت ملی و مسکن مهر خواهیم بود همچنین مقرر شد در شهر جدید امیرکبیر نیز اقدامات نهایی ۲۰۰ واحد مسکونی انجام شود.

مدیر کل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور بیان کرد: سال گذشته، میانگین پیشرفت در شهر مهاجران و امیر کبیر ۳۵ درصد بوده و باید اذعان کرد که اکنون شهر جدید مهاجران اقتصاد محور است که می‌تواند تولید و درآمد به همراه داشته باشد، اما شهر امیرکبیر با نقطه مطلوب فاصله دارد و برای شکل گیری این شهر، باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

مدیرکل دفترتوسعه امور مسکن شهرهای جدید افزود: در شهر جدید امیر کبیر، سیاست دولت بر ویلایی سازی و واگذاری قطعات زمین است و انتظار داریم طرح حمایتی نهضت ملی در شهر امیرکبیر به خوبی دنبال شود همچنین امید است بانک‌ها بر مبنای قانون جهش مسکن، سهمیه ۲۰ درصدی که بانک مرکزی تعیین کرده را پرداخت کنند.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور ساخته می شود

میرجوادی گفت: بر اساس آخرین آمار، اکنون بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور در حال ساخت است و دولت شیوه‌های گوناگونی از جمله انبوه سازی، واگذاری انفرادی و گروهی را برای اجرای طرح نهضت ملی به کار گرفته است.

وی عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن است اما تحقق این مهم نیازمند تعامل و هم افزایی سایر دستگاههای اجرایی ذیربط، بانکها و خدمات رسان است.

مدیر کل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید گفت: در کشور ظرفیت ساخت ۴ میلیون مسکن وجود دارد که این طرح در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت اما این مهم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی محقق می شود و به طور حتم سال جاری، کارنامه حوزه مسکن درخشان است.

میرجوادی تاکید کرد: چند سال اخیر دولت سیاست های مختلفی در راستای کنترل قیمت مسکن اعمال کرده که تا حدی موفق شده چرا که مهم‌ترین بخش سبد خانوار، تامین مسکن است و در سبد خانوار، هزینه های ۵۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

پرداخت تسهیلات مسکن از ۴۰۰ هزار واحد شبکه بانکی کشور

میر جوادی با بیان اینکه تاکنون تسهیلات مسکن از سوی ۴۰۰ هزار واحد شبکه بانکی کشور پرداخت شده ست، گفت: توسعه و تامین مسکن از جمله رویکردهای مهم دولت سیزدهم است و در تمام شهرهایی که امکان تامین زمین وجود داشته، واگذاری زمین انجام شده و در شهرهایی که مشکل تامین مسکن وجود دارد گام‌های مؤثری برداشته شده است.

میرجوادی گفت: این مهم مدنظر ویژه است که ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به صورت ویلایی است که شهر جدید امیرکبیر در این راستا پیشگام است.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید بیان کرد: شرکت‌های عمران شهرهای جدید، اکنون آمادگی ارائه خدمات در بستر دولت الکترونیک در قالب عرصه، فروش اقساطی، تحویل واحدها حتی شکایات و دیدار مردم با مدیرعامل و هیات مدیره را دارند و این سامانه خدمات پشتیبانی را نیز انجام می دهد.

کد خبر 6093350

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد