Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو خراسان درخصوص ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: امروز با مالکان باشگاه‌های تراکتور تبریز و نساجی مازندران صحبت کردم و نظر آن‌ها را پرسیدم. می‌توانم بگویم باشگاه‌های خصوصی برای ادامه رقابت‌های لیگ شرایطی را در نظر دارند. همیشه در زمان‌بندی مسابقات مشکل داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکل برای تیم‌های آسیایی بیشتر هم می‌شود. نظر من این است که از یک شهریور لیگ بیستم را آغاز کنیم. تیم ما نه صدر جدول است و نه خطر سقوط را احساس می‌کند.

سرنوشت تیم‌های سقوط و صعود کننده به لیگ برتر مهمتر است

حمیداوی ادامه داد: البته این امکان وجود دارد که رتبه ما در جدول ارتقا پیدا کند. مهمتر از همه چیز سرنوشت تیم‌های سقوط و صعود کننده به لیگ برتر است. زمان کافی برای لیگ بیستم را داریم و می‌توانیم طی ۲ هفته جام حذفی را هم برگزار کنیم. اگر این اتفاق رخ بدهد، از مصدومیت‌ها هم جلوگیری می‌کنیم.

کرونا گرفتن ورزشکاران، یعنی اتمام دوران حرفه‌ای آن‌ها

مالک باشگاه شهرخودور گفت: انجام کار گروهی در ایران بسیار دشوار است. متاسفانه آدم‌ها غیر حرفه‌ای را در هر کجای کار قرار داده‌ایم و از آن‌ها انتظار داریم برای سرنوست ورزش کشور تصمیم‌گیری بکنند. یک دکتری گفته بود که اگر ورزشکاران به کرونا دچار شوند، ۴۰ درصد از ریه خود را از دست می‌دهند و برای بازگشت به زندگی، باید ریه‌هایشان ترمیم شود. تصور کنید یک ورزشکار ملی ما درگیر این ویروس شود. آن وقت ۲ سال زمان برای ریکاوری نیاز دارد و عملا ورزش حرفه‌ای آن شخص تمام خواهد شد. آیا تضمینی برای مریض نشدن بازیکنان وجود دارد؟ آیا بیمه‌ای برای ورزشکاران‌مان در نظر گرفته‌ایم؟

شهرخودرو برای موضوع برندینگ وارد فوتبال شد

او درخصوص موضوع خصوصی‌سازی تیم‌های لیگ برتری و میزان سود و زیان تیم‌های خصوصی لیگ برتری بیان کرد: ابتدا می‌خواهم بپرسم چه امکاناتی برای بخش خصوصی به وجود آورده‌ایم که وارد فوتبال شود؟ برای باشگاه‌ها و افراد خصوصی چه چیزی در اختیارشان گذاشته‌ایم؟ می‌توانید در اینترنت سرچ کنید و ببینید در ترکیه، استادیومی به باشگاه متقاضی داده می‌شود و از آن باشگاه خواسته می‌شود طی ۲۰ سال پول آن را پرداخت کند. هنگامی که مجموعه شهرخودور تصمیم گرفت به فوتبال ورود کند، اولین بحث ما، موضوع برندینگ بود. در فوتبال من و دیگر افرادی که از بخش خصوصی وارد می‌شویم، بدون شک در پایان فصل با ضرر روبرو می‌شویم.

احساس می‌کنم تا حدودی، مدیریت در فوتبال را بلدم

حمیداوی درمورد موضوع برندینگ بیان کرد: برای مجموعه شهرخودرو که کار تولید خودرو می‌کند، برندینگ مهم است، اما ممکن است بپرسم باشگاه تراکتور چه چیزی را می‌فروشد؟ کارخانه تراکتور که برای زنوزی نیست و فقط به‌خاطر مردم آذربایجان نام تیم را عوض نکرده‌اند. پس سودی وجود ندارد. آیا در بحث مالیات ورزشی، شهرخودرو چیزی به دست آورده است؟ سال ۷۴ دروازه‌بان تیم‌ملی رد‌ه‌های پایه بوده‌ام و احساس می‌کنم تا حدودی، مدیریت در فوتبال را بلدم. کارنامه‌ام هم این موضوع را نشان می‌دهد و توانستیم ظرف یک سال، آسیایی شویم. این اتفاق تا به حال در مشهد رخ نداده بود.

برای ساختن علی کریمی‌ها چه کار کردیم؟

او گفت: هیچگاه بریز و بپاش نکردیم. البته باید بگویم درآمدزایی هم داشته‌ایم. برای باشگاه‌داری در ایران، اگر می‌خواهید آسیایی نباشید، حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد باید هزینه کنید. اگر می‌خواهید آسیایی باشید، باید ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشید. اولا بگویم که ما ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه نکردیم. باید باور کنیم که فوتبال نسبت به ۲۰ سال پیش تغییر کرده است. در گذشته عابدزاده‌ها و دایی‌ها داشته ایم و نمی‌توانیم مثل گذشته به صورت انفرادی نتیجه بگیریم. حالا برای ساختن علی کریمی‌ها چه کار کردیم؟

در سال جاری،۴۰ میلیارد هزینه و ۱۳ میلیارد تومان درآمد زایی داشته‌ام

مالک باشگاه شهرخودرو درخصوص میزان هزینه‌های این باشگاه در سال جاری بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان در این فصل هزینه کرده‌ام و چیزی حدود ۱۳ میلیارد تومان درآمد زایی داشته‌ام. البته همین چند میلیارد هم به انتخاب نوع افراد درون باشگاه بستگی دارد. مطمئن باشید اگر ۱۰۰ میلیارد تومان برای یک فصل هزینه کنید، در این شرایط تنها موفق به درآمد زایی حدود ۲۰ میلیاردی خواهید شد. در بحث تبلیغات محیطی باشگاه‌ها چقدر دریافتی دارند؟ بلیت‌فروشی چطور؟ بعد از سال‌ها به مبلغ ۳۰ درصدی رسیده‌ایم.

در برزیل، ترانسفر کردن بازیکن یکی از سه بخش اول درآمدزایی کشور  است

حمیداوی افزود: ۲۴۰ میلیون فوتبالیست در دنیا داریم و ۱۴۰۰ تیم و ۳۰۰ هزار باشگاه مخلتف در دنیا داریم. آیا همه به همین صورت هزینه و درآمدزایی می‌کنند؟ آن هم فقط از طریق فروش بازیکن! آرژانتین و برزیل در سال ۲۰۱۰، حدود ۱۰ میلیارد دلار از فروش بازیکن در بخش بودجه کشورشان درآمدزایی کرده‌اند سال ۲۰۱۹، ۱۳۳۰ بازیکن از برزیل به دیگر کشور‌ها رفته است. ببینید چه ارزآوری این کار می‌تواند انجام بدهد. بین ۳ درآمد اول در برزیل، ترانسفر بازیکنان فوتبال قرار دارد.

در پرسپولیس همه عزیزان، الوعده، نه‌وفا بوده‌اند!

او درمورد بدهی تیمش از باشگاه پرسپولیس بابت رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی بیان کرد: همچنان منتظر شنبه هستیم و پول ما دیرکرد هم دارد و معاونت حقوقی باشگاه شهرخودرو اطلاعات دقیقی از این موضوع دارند و از این موضوع خیلی ناراحت هستم. از روز ۲۳ بهمن با هر کسی که در باشگاه پرسپولیس سِمت دارد، صحبت کرده‌ام. همه عزیزان، الوعده، نه‌وفا بوده‌اند!

برای خرید باشگاه، ۳۴ میلیارد تومان خرج کردم

مالک باشگاه شهرخودرو درباره حمایت‌های صورت گرفته از بخش خصوصی برای حضور در سطح اول فوتبال ایران، بیان کرد: تا به حال باشگاه شهرخودرو هیچ دستاوردی از کمک‌های دیگران نداشته است. البته مدیران استان خراسان رضوی کنار ما بوده‌اند، اما ما باید ساختار درست را در بدنه کشور ببینیم و در مجلس به صورت مصوبه دربیاید. تا بتوان از طریق دولت کمک شود. یک بار در استانداری، از آن‌ها خواستم اگر ممکن است زمینی را در اختیار باشگاه شهرخودرو قرار بدهند، بدون حق فروش. حتی پس از دادن زمین، ما را محکوم به ساختن و رها کردن استادیوم بکنند. باید امکاناتی به وجود بیاید تا بخش خصوصی بتواند، بماند. برای سوددهی، باید ابتدا ابزار آن را فراهم بکنیم. این ابزار، یک بسته کامل است. همه مشهدی‌ها باید بدانند که من تنها یک کاغذ را خریداری کرده‌ام. آن‌هم ۳۴ میلیارد تومان! چرا که عشق فوتبال را دارم. اگر نمی‌توانستم همین کار برندینگ را هم انجام بدهم، مثل صبای قم، استیل‌آذین، ملوان و استقلال خوزستان، محکوم به شکست بودم.

حتی گنج قارون هم تمام می‌شود

حمیداوی گفت: الته باید بگویم حتی گنج قارون هم تمام می‌شود. در سال آینده مطمئن باشید که محکوم به جوان‌گرایی هستم. اگر بخواهم هر سال ۴۰ میلیارد هزینه داشته باشم و تنها ۲۵ درصد از آن مبلغ را به دست بیاورم، درست نیست. مگر چند سال می‌توانم این کار را انجام بدهم؟ پس تمامی مالکان باید به سمت جوان‌گرایی بروند. هیمن موضوع مشخص می‌کند که در راستای کسب نتیجه، دچار ضعف خواهیم شد و باب طبع هواداران نخواهیم بود.

در برنامه کوتاه‌مدت، موفق بودیم

مالک باشگاه شهرخودرو درمورد احتمال تیم‌داری‌اش طی سالیان آینده بیان کرد: من یک برنامه ۳، ۵ و ۱۰ ساله داشتم. در برنامه ۳ ساله‌مان تا حدودی موفق بودیم. برای برنامه بلند‌مدت‌مان به دنبال ساخت کمپ و چنین مواردی بودیم. چرا که در دراز مدت به سود‌دهی می‌رسیدیم. فکر می‌کنم در حال حاضر برای حدود ۱۷ نفر در هتل هزینه می‌دهیم. ۲ بازیکن خارجی هم داریم. مربی خارجی‌مان روز ۱۸ اردیبهشت به ایران می‌آید، اما به بازیکن خارجی‌مان گفته‌ایم فعلا صبر کند و نیاید. چرا که از تصمیم‌گیری اطلاع نداریم.

دوست دارم بدانم با چه انگیزه‌ای به دنبال ادامه لیگ هستند؟

حمیداوی درمورد درخواست باشگاه‌های لیگ برتری برای اتمام لیگ امسال گفت: ۱۴ باشگاه نامه داده‌اند که لیگ تمام شود. نمی‌دانم آن ۲ باشگاه چه نامی دارند، اما دوست دارم بدانم با چه انگیزه‌ای به دنبال ادامه لیگ هستند؟ مردم که قرار نیست بیایند و شوری وجود نخواهد داشت.

امکان خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس وجود ندارد

مالک باشگاه شهرخودرو درباره موضوع خصوی‌سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: تصور می‌کنم، در حال حاضر شرایط برای خصوصی‌سازی این ۲ باشگاه وجود ندارد و این اتفاق رخ نخواهد داد.

تا ۳ یا ۴ سال آینده هیچ باشگاهی در ایران درآمدزا نخواهد بود

او درباره انتظارش از دولت برای بخش خصوصی در فوتبال گفت: سوال من این است، که پیام مشهد و ابومسلم الآن کجا هستند؟ از آن‌ها فقط بدهی مانده است. برای رفاه اجتماعی چه کاری کرده‌ایم؟ ایا دولت برنامه‌ای برای رفاه اجتماعی دارد؟ اگر در حال حاضر هر هفته هزاران نفر وارد ورزشگاه‌ها می‌شوند، برای آن‌ها شرایطی را ایجاد کنیم تا رفاه آن‌ها بیشتر شود. مطمئن باشید تا ۳ یا ۴ سال آینده هیچ باشگاهی در ایران درآمدزا نخواهد بود. مگر این که بستر‌ها عوض شود.

از نظر ریالی هیچ انتظاری از دولت ندارم

حمیداوی خاطرنشان کرد: از نظر ریالی هیچ انتظاری از دولت ندارم. اما می‌گویم می‌شود ۱۰ هکتار زمین به ما بدهند، تا ما بتوانیم یک ورزشگاه و هتل برای بازیکنان، آن هم با هزینه خودمان ایجاد کنیم. در دراز مدت هم پول زمین را از ما بگیرند. اگر زنوزی الآن باعث نشاط ۸۰ هزار نفر در ورزشگاه تبریز می‌شود، پس ۸۰۰ هزار نفر هوادار دیگر در آن شهر برای تیم وجود دارد. برای نشاط این هواداران کافی است زمینی را به باشگاه بدهند تا آن باشگاه بتواند ورزشگاهی برای خودش احداث کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مالک باشگاه شهرخودرو میلیارد تومان ۴۰ میلیارد باشگاه ها بخش خصوصی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم
  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس