Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا کلاس‌های دانشگاهی به صورت آنلاین در حال برگزاری است و زمان برگزاری امتحانات پایان ترم نزدیک است دانشگاه‌ها معتقدند که امتحانات باید به صورت حضوری برگزار شود اما اگر شرایط کشور اجازه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را نداد امتحانات باید در دانشگاه‌های مادر استانی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها به صورت آنلاین» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

* دانشجویان برای تشخیص هویت به نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونت خود بروند

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید: برای برگزاری امتحانات غیرحضوری تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. دانشگاه برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری برنامه‌ریزی کرده است ولی به هر دلیلی که شرایط کشور اجازه حضور دانشجویان در دانشگاه را ندهد قطعا امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. 

وی ادامه می‌دهد: ولی برگزاری امتحانات غیرحضوری برای دانشجویان از طریق موبایل شخصی یا ارتباط از منزل با سیستم قطعا اجرایی نخواهد شد؛ بلکه دانشجویان برای تشخیص هویت باید به دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی شهر مورد نظر بروند و هماهنگی‌های اولیه انجام شود تا از سیستم این دانشگاه‌ها برای پاسخ دادن به سوالات استاد استفاده کنند. 

ذاکری می‌گوید: برگزاری چنین امتحاناتی ترکیبی از الکترونیک و حضور است؛ منتهی الزاما نه حضور در تهران بلکه در نزدیک‌ترین واحد به محل اقامت دانشجو است.

* قطعاً امتحانات را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد

و اما احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر می‌گوید تا از شرایطی که به دلیل ویروس کرونا به وجود آمده مطمئن نشویم دانشگاه را باز نمی‌کنیم. برگزاری امتحانات به صورت آنلاین معنی ندارد و ما قطعا امتحانات را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد. اگر بازگشایی دانشگاه‌ها حتی تا مرداد ماه هم به طول بیانجامد با دانشگاه‌های شهرستان هماهنگ می‌کنیم تا امتحانات را برگزار کنند و دانشجویانی هم که در تهران هستند با فراهم کردن شرایط و امکانات امتحاناتشان را به صورت حضوری بدهند. 

رئیس دانشگاه امبیرکبیر می‌گوید: به هیچ عنوان پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری به صورت غیر حضوری برگزار نخواهد شد. برای برگزاری امتحانات استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شود ما نمی‌توانیم صرفا به خاطر اینکه رفع تکلیف کنیم امتحان برگزار کنیم. 

* تلاش کردیم برخی دروس به صورت ترکیبی ارائه شود

در ادامه گفت‌‌وگویی با محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف داشتیم که وی نیز در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید: در حال حاضر تصمیم قطعی در این مورد نداریم و نظر اصلی باید با نظر ستاد مقابله با کرونا گرفته شود. در حالت عادی ترم جاری باید ۱۸ خرداد تمام می‌شد، اما با توجه به اینکه دروس به صورت مجازی ارائه می‌شود تصمیم بر این شد تا کلاس‌ها تا اول تیرماه تمدید شود تا در این دو هفته دانشجویان بتوانند رفع اشکال کنند و جبران دروسی که به صورت مجازی برگزار می‌شده را داشته باشند و چنانچه اگر دانشگاه‌ها در طول این مدت زمان بازگشایی شدند بتوانیم به صورت فشرده دروس عملی و آزمایشگاهی را بخصوص برای دانشجویانی که باید فارغ‌التحصیل شوند داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف می‌افزاید: تلاش کردیم بعضی از دروس به صورت ترکیبی ارائه شود و برای دروس کارگاهی ویدئوهایی پر کردیم و به دانشجویان ارسال کردیم تا بتوانیم بعد از حضور دانشجویان در دانشگاه برای تمدید ترم مدت زمان کوتاه‌تری را سپری کنیم. در حال حاضر امتحانات میان ترم و کوئیزهایی که اساتید برای دروس مختلف در نظر گرفته‌اند به صورت آنلاین برگزار می‌شود. عده‌ای از دانشجویان از امتحانات راضی  هستند؛ البته در این بین دانشجویانی هم هستند که از این روش ناراضی هستند ولی در کل امتحانات میان ترم دانشگاه  در بسیاری از دروس به صورت آنلاین برگزار می‌شود. 

وی می‌گوید: تصمیم بر این است که اگر مشکلات پیش رو بر اثر ویروس کرونا برطرف شود بتوانیم امتحانات نهایی پایان ترم را به صورت حضوری برگزار کنیم. امتحانات از هفتم تیرماه به مدت سه هفته شروع خواهد شد و تصمیم داریم طول مدت زمان امتحانات پایان ترم که در حال عادی دو هفته بوده را به سه هفته افزایش دهیم تا فاصله امتحانات مقداری بیشتر شود و با رعایت فاصله اجتماعی کلاس‌های بزرگ را برای برگزاری امتحانات تخصیص بدهیم که نظر ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها  نیاز است تا تصمیم نهایی گرفته شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران رئیس دانشگاه صنعتی شریف رئیس دانشگاه امیرکبیر حضور دانشجویان در دانشگاه برای برگزاری امتحانات صورت حضوری برگزار صورت حضوری صورت آنلاین خبرگزاری فارس دانشگاه ها رئیس دانشگاه دروس به صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش ، فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در استان فارس برگزار می شود.
سیامک کریمی افزود: آزمون مذکور در شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار می شود.
کریمی تعداد کل داوطلبان این آزمون را در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم هستند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه این استان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون مذکور رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی داراست، گفت: نتایج آزمون از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه به روایت وزیر کشور
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • امتحانات نوبت دوم پایه نهم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز می شود
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند