Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت امشب ۱۴ اردیبهشت ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین خبر‌ها از مقابله با کرونا پرداختند.

محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فرآیند حرکت ویروس را باید خوب بشناسیم، گفت: ویروس کرونا جلوتر از علم حرکت می‌کند و قدرت بیماری زایی و ماندگاری آن هنوز روشن نیست لذا این ویروس بسیار جلوتر از ما حرکت می‌کند و احتمال می‌دهیم هر وقت که ضربه اصلی ما از کارایی بیفتد می‌تواند دوباره زنده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه به این زودی این مهمان ناخوانده نمی‌رود، افزود: با همت و غیرت مردم توانستیم تا حدودی موفق باشیم و لذا اولین کلام از رهبر معظم انقلاب پشتیبانی از ساختار اجرایی مقابله با کرونا بود به طوری که وزیر هر چه که خواستند ایشان قبول کردند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رفتار ویروس هنوز مشخص نیست، افزود: علم انقدر بالا نرفته که بخواهیم به قضاوت بپردازیم، اما غیرت و همیت نیرو‌های ستادی بسیار مثال‌زدنی است.

اکبری با اشاره به اینکه هیچ داروی تا به امروز برای کرونا وجود ندارد، گفت: در مقابله با یک مسئله اجتماعی شاخص‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند بیماری را کنترل کند، کشور‌های غربی فاقد برخی از شاخص‌ها هستند از جمله ساختار جمعیت در کشور‌های غربی سالمندی است به طوری که وضع ما نسبت به آن‌ها بسیار خوب است، اما باید بگویم که حدود ۲۵ سال دیگر به شرایط آن‌ها گرفتار خواهیم شد.

او گفت کشور‌های غربی از جمله آمریکا ساختار اجتماعیشان مبتنی بر اقتصاد بازار آزاد است به طوری که فرد در قبال خود مسئول است، اما در قبال جامعه هیچ احساس دینی ندارد که این موضوع آمریکا و کشور‌های غربی را به زمین زده است.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: در این موضوع ساختار اجتماعی نظام‌های سوسیالیستی موفق‌تر بودند لذا کشور‌های سرمایه داری توفیقی نمی‌توانند در این رابطه داشته باشند به طوری که در آمریکا ۴۰ میلیون نفر پشتوانه بیمه ندارند و از بهداشت و درمان رایگان برخوردار نیستند، لذا این موضوع باعث می‌شود تا مریض به دکتر مراجعه نکند، مهمترین مولفه ساختار اجتماعی بر مبنای اقتصاد بازار آزاد است لذا این ساختار ورشکسته است.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه چند میلیون بسیجی به کمک ساختار ما آمدهاند به طوری که در طرح غربالگری توانسته اند با نیرو‌های ما به‌خوبی همکاری کنند، افزود: در تمام دنیا ثابت شده است که هر کشوری که بر پایه دو علم سلولی مولکولی و دیجیتال باشد پیشرفته محسوب می‌شود به گونه‌ای که ما در ساختار سلولی مولکولی عملکرد خوبی داریم، اما در علم دیجیتال مطمئن نیستم، علم دیجیتال و علم سلولی مولکولی همراه هم هستند، در حوزه دارو اقدامات خوبی صورت گرفته و به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

در سلول درمانی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه نتایج اولیه داروی رمدیسیور مورد بررسی قرار گرفته است و آن درخششی که آمریکایی‌ها می‌گفتند در نتایج ما حاصل نشده و این دارو در مجامع علمی دنیا رد شده است. به طوری که آمریکا و چین جنگی را در این حوزه به پا کردند و لذا در ایران این دارو در داخل پروتکل درمانی ما قرار نگرفت، اما ممکن است برای درمان آنفلوانزا به کار گرفته شود.

او با اشاره به اینکه ما در حال تست و کارآزمایی ترکیب دارویی هستیم، گفت: ۵۰۰ مداخله بالینی تا به امروز انجام شده است به طوری که پنج کشور در انجام مداخلات بالینی رتبه اول را کسب کردند که ایران جزء این ۵ کشور است.

قانعی با اشاره به اینکه در بحث سلول درمانی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم عنوان کرد: خوشبختانه میزان بستری‌ها کاهش یافته است و در آی سی یو موفق عمل کرده ایم، درمان سلولی جز مدرن‌ترین درمان‌ها محسوب می‌شود که در ایران اجرایی شده است، ترکیبی از دارو‌های گیاهی را که اثر داشته مورد تست بالینی قرار داده ایم.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس مشاور وزیر بهداشت مقابله با کرونا کشور های غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور 13 و 14 اردیبهشت 1403 / بارش باران در این استان ها

به گزارش صدای ایران از ایسنا،صادق ضیائیان،با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور شاهد بارش خواهیم بود، اظهار کرد: در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. شدت بارش در جنوب و شرق کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) در نوار غربی کشور رگبار و رعدوبرق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. جمعه بارش در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نوار شمالی، برخی مناطق شرق و غرب کشور رگبار پراکنده رخ خواهد داد، یادآور شد: یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست. دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و در نیمه غربی کشور موجب ابرناکی و رگبار و رعد برق موقتی خواهد شد.

به گفته ضیائیان، امروز مناطق مرکزی خلیج فارس، جمعه تنگه هرمز و جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ اردیبهشت) نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، از بعد از ظهر ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) ابری و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق از بعدازظهر وزش باد شدید و کاهش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۲۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.


دیگر خبرها

  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 13 و 14 اردیبهشت 1403 / بارش باران در این استان ها
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس